דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוטיבציה בלימודי אנגלית 

מאת    [ 12/05/2013 ]

מילים במאמר: 871   [ נצפה 3642 פעמים ]

אנשים רבים מתייאשים די בקלות ולא מתמידים במה שהם עושים. התמדה בדרך למטרה היא נכס חשוב בכל דבר. אבל כשלומדים שפה חדשה, הנקודה הזאת היא ממש קריטית!

 התמדה ומוטיבציה גבוהה הן קריטיות בלימוד אנגלית כי אתה לא תמיד רואה את התוצאות מייד – לכן הכוח שידחוף אותך קדימה יהיה מורכב ממשמעת עצמית, מודעות למטרה ומוטיבציה. העניין הוא – שרק אתה נמצא עם עצמך 24 שעות ביממה ורק אתה יכול לגרום לעצמך ללמוד. וזה לא תמיד קל – במיוחד כשיש בסביבה כל כך הרבה פיתויים: טלוויזיה, פייסבוק וכו'.

 העיסוק באנגלית יכול להראות כדבר "יבש" לעומת הפיתויים הללו. המטרה של אנגלית שוטפת יכולה פתאום להתרחק ולהפוך למעורפלת. במצבים כאלה – האחריות שלך היא להחיות את המטרה – אנגלית מצויינת שתאפשר לך לתפקד בסביבה דוברת אנגלית - ולדחוף קדימה למרות כל הסיבות למה לא לעשות זאת. 

במהלך העיסוק שלי בהוראת אנגלית ראיתי הרבה דוגמאות של אנשים שלא היו מסוגלים לספק לעצמם את ההתמדה ואת המוטיבציה ברמה מספקת. ראיתי הרבה מאוד אנשים שבאו אליי ואמרו שהם רוצים ללמוד אנגלית. אבל כשנתתי להם משימות פשוטות לבצע באופן עצמאי בין השיעורים, הם לא ביצעו אותן, וזה חזר על עצמו שוב ושוב ושוב. בהתחלה ויתרתי להם כי "קניתי" את התרוצים שלהם על כמה הם היו עסוקים ועד כמה לא היה להם זמן. אבל בשלב מסוים הפסקתי להיות סובלני כלפיי חוסר העשייה הזה, והתחלתי "לפטר" תלמידים . כי האנגלית שלהם לא תתפתח רק מהעובדה שהם לוקחים שיעור פרטי או אימון אישי בתחום האנגלית - ואני אוהב לספק תוצאות! אני יודע שכשאני מקבל כסף מאנשים, אני צריך לספק להם את התוצאה!

 כאן נכנס העניין של מוטיבציה – עד כמה אתה יכול לוותר על עיסוקים אחרים ולהושיב את עצמך ללמוד אנגלית.

 להלן כמה טיפים שיעזרו לך לשמור על מוטיבציה גבוהה ואכן לשבת וללמוד.

 

 1. כתוב את המטרה שלשמה אתה רוצה ללמוד אנגלית ושים אותה מול העיניים – בכמה שיותר מקומות. אתה צריך תמיד להיזכר בה -מטרה שלך היא – אנגלית שתאפשר לך לתפקד בסביבה דוברת אנגלית (או מטרה דומה במילים שלך). חזור על המטרה הזאת כל יום - מספר פעמים ביום. בכל פעם שאתה ניגש ללימוד אנגלית - תזכר במטרה הזאת וחשוב על היישומים המעשיים שלה בחיים. לדוגמה, חשוב על היכולת שלך לטייל ולבטא את עצמך בכל מקום, לרכוש חברים חדשים, לשפר את הקריירה, למצוא זוגיות וכו' - מה שנכון עבורך. המטרה הזאת והיישומים שלך צריכים להפוך לחלק בלתי נפרד מהתודעה של. בשביל זה אתה צריך להזכיר לעצמך את המטרה הזאת לעיתים מספיק קרובות ולעסוק בה בדמיון שלך.  

 

נצל הזדמנויות יומיומיות כדי להחיות את המטרה שלך. לדוגמה, כשאתה שומע אחרים מדברים באנגלית שוטפת - דמיין את עצמך מסוגל לדבר ככה. שוב, תקשר את האנגלית למטרות האחרות שלך בחיים: אולי לגור בחו"ל, אולי לעבוד שם, להכיר אנשים, ליצור זוגיות וכו'. דמיין לעצמך איך העניין ייראה כשתשיג את הדברים הללו. תעשה זאת כל יום – מספר פעמים ביום. אתה אמור לנצל את המצבים שבהם אתה נחשף לאנשים שדוברים אנגלית שוטפת כדי להתחיל שוב לעסוק במטרה שלך במחשבותחיך כמה שיותר זמן במהלך היום. היצירה שלך מתחילה במחשבה.

 

2. שים את חומרי הלימוד שלך בהישג יד – שלא יידרש שום מאמץ להוציא אותם. ככה תוכל לנצל כל רגע פנוי. אם חומרי הלימוד שלך חבויים עמוק בארון או במקום אחר קשה להשגה, זה ייקשה עליך מאוד, במיוחד ברגעים ש"לא בא לך". חומרים באנגלית חייבים להיות בהישג יד - תמיד!

 

3. אם יש לך אפשרות – תלמד אנגלית בתור הדבר הראשון בבוקר, לפני שאר הדברים. יש הרבה יותר סיכוי שתצליח יותר, כי הראש שלך עדיין צלול אחרי שינה וגם עוד לא נכנסת לכל הבלגנים של היום. אני אישית משתדל לבצע את הדברים שממש חשובים לי מבחינת הלימוד, כבר על הבוקר – זה ממש כיף להסתובב במהלך היום עם התחושה שכבר עשית את המשימה הלימודית היומית שלך! כל זה, כמובן, בנוסף לחשיפה היומית שלך לאנגלית דרך האזנות ל- MP3, כפי שתיארתי במאמרים אחרים.

 

4. זכור שגם כשאתה עושה משהו ממש קטן, אתה תמיד מתקדם!

 כל מילה חדשה שלמדת, כל חמש-עשר דקות נוספות שהאזנת או קראת חומר באנגלית – התקדמת. זה מעודד מאוד וגורם לך להמשיך. תן לעצמך מילה טובה על מה שעשית והתעלם ממה שלא עשית – ככה תחזק את העשייה.

 

כשמדברים על המוטיבציה בלימוד אנגלית, יש נקודה חשובה נוספת שכדאי לזכור: אדם צריך מוטיבציה בעיקר בשלב הראשון של הלימוד שלו. כשהוא מגיע לשלב יותר מתקדם ואוצר מילים שלו מתרחב, הוא פשוט יכול לקחת חומר לפי תחומי העניין שלו – הוא עושה זאת כי זה מעניין אותו ולא בגלל שהוא "חייב". אני מתכוון שבשלב מסוים אתה מפסיק "ללמוד" את השפה ומתחיל להשתמש בשפה - וכשיש לך את החופש לבחור בחומרי קריאה והאזנה (כי אוצר מילים שלך גדול מספיק) זה גם כיף. הכיף הזה גם מטפל במוטיבציה, אבל זה בא בשלב מאוחר יותר. בשלב ראשון אתה כן תצטרך לדחוף את עצמך לפעולה, לשבת על הטוסיק וללמוד. כי לפני שהאדם מגיע לשלב המתקדם, הוא עוסק בחומרים שלא בהכרח מעניינים אותו. בשלב זה הוא צריך להיות מסוגל לדחוף את עצמו ולהזכיר לעצמו את המטרה.

 

לכן, המטרה הראשונית שלי כשאני עובד עם תלמיד, היא להביא אותו למצב שבו יש לו אוצר מילים מספיק נרחב, כדי שיוכל לקחת חומרים באנגלית בנושאים שבאמת מעניינים אותו ולעסוק בהם. משם והלאה – השמיים הם הגבול וההתקדמות שלו תתרחש מבלי שבכלל ישים לב!

 

שיהיה  לך המון בהצלחב בלימוד אנגלית!

 

 

 

אריק רוזני מאמן אישי להצלחה באנגלית www.english-upgrade.com 050-8258755




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב