דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג עסקים 

מאת    [ 12/05/2013 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 1871 פעמים ]

מיתוג הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל עסק, גדול כקטן, קמעונאי או עסק לעסק (B2B). אבל מה זה בעצם "מיתוג", מהי המשמעות של המונח, מה הוא מייצג, ואיך הוא משפיע על העסק?

במילים פשוטות, המותג שלכם הוא ההבטחה שלכם, כיצרנים, ללקוחות. המותג מספר ללקוחות על כל מה שהם יכולים לצפות מהמוצר או מהשירות שאתם מציעים, ועל מה שמבדיל את המותג שלכם מהמוצרים שהמתחרים מציעים. המותג שלכם נגזר מכם, ממי שאתם, מאיך שאתם רוצים להיות ומאיך שאנשים תופסים את ההוויה שלכם.

האם אתם רק חדשניים, עצמאיים ושוברים מוסכמות בענף שלכם, או שאתם גם מנוסים שקולים ואמינים? האם המוצר שלכם ממוקם ברף העליון של המחירים וידוע באיכותו הגבוהה, או שהוא ידוע דווקא במחיריו הנמוכים ובאיכותו הגבוהה? לא ניתן להיות בשני המיקומים באותו זמן ואתם לא יכולים להיות כל הדברים שאתם רוצים לכל האנשים. "מי שאתם", מבוסס במידה מסוימת על מי שלקוחות היעד שלכם רוצים שתהיו.

הבסיס למותג הוא הלוגו, וכל השאר – אתר האינטרנט של העסק, אריזות המוצרים וקידום המכירות – צריך להיות משולב בלוגו ולתקשר עם המותג.

אסטרטגיה מותגית ונכסים

אסטרטגיית המותג שלכם צריכה לעסוק בשאלות: איך, מה, איפה, מתי, ולמי אתם מתכננים לתקשר ולהעביר את המסר של המותג? המקום שבו אתם מפרסמים הוא חלק מאסטרטגיית המותג; ערוצי ההפצה שלכם הם חלק מאסטרטגיית המותג וגם התקשורת המילולית והוויזואלית היא חלק מאסטרטגיית המותג.

אסטרטגיה מותגית עקבית מובילה ליצירת ערך ונכס הוני מותגי. מה שאומר שהמותג מספק למוצרים או לשירותים, ערך מוסף לעסק. ערך מוסף זה מאפשר לכם לדרוש ולקבל תשלום נוסף עבור המותג ועבור מה שהוא מייצג, מחיר שיכול להיות גבוה ממה שהמתחרים שלכם גובים עבור מוצר דומה.

הדוגמה הבולטת היא המותג החזק "קוקה קולה", שמאפשר לחברה למכור משקה מוגז במחיר יקר יותר בהשוואה למחירי המשקאות המוגזים של יצרנים אחרים.

הערך המוסף שמהותי לערך המותג ולאיכותו, מבוטא לעתים קרובות על ידי הלקוחות בצורה רגשית ולא שכלתנית. לדוגמה, מוצרי חברת נייק מיוחסים לספורטאי על או לכוכבי ספורט, בתקווה שהלקוחות יעבירו את הקשר הרגשי שלהם מהספורטאי למוצר. במקרה של נייק ברור שלא רק תכונות הנעל הן אלה שמוכרות את הנעליים.

תהליך הגדרת המותג

הגדרת המותג היא כמו מסע לגילוי עצמי של העסק. תהליך זה יכול להיות קשה מאד, גוזל זמן ולא נוח. הדבר דורש מענה על שאלות כגון:

-          מה הייעוד של החברה שלכם?

-          מהם היתרונות והתכונות של המוצרים או השירותים שאתם מספקים?

-          מה חושבים עליכם הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים?

-          עם אלו איכויות אתם רוצים שהחברה שלכם תהיה מזוהה?

בצעו סקר, לימדו את הצרכים, ההרגלים והרצונות של הלקוחות הקיימים והעתידיים שלכם. אל תסתמכו על מה שאתם חושבים שהם חושבים, דעו מה הם חושבים. זאת, משום שהגדרת המותג ופיתוח אסטרטגיית מותג הם עסק מורכב. שיקלו מינוף של חברות קטנות ללא מטרות רווח, שיוכלו לעזור לכם בעריכת סקר זה.

המאמר באדיבות- http://www.notfromhere.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב