דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כעס גורם לך לפנות לאכילה רגשית? 

מאת    [ 07/05/2013 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2911 פעמים ]

כעס מוביל לאכילת יתר

כעס זהו אחד הטריגרים הכי גדולים של אכילה רגשית. זה בא לידי ביטוי בחיים שלנו כאכילת יתר או אכילה בולמוסית כשאנחנו כועסות מעוצבנות, מתוסכלות או מרגישות שמתייחסים אלינו לא בסדר. כעס או קונפליקט גורמים להרבה נשים הרגשה של אי נוחות. אנחנו נעשה הרבה כדי להימנע מהכעס שלנו ישירות או מלהביע אותו ישירות. אחת הדרכים שבאמצעותה אנחנו עושות זאת היא לפנות לאוכל כמנגנון התמודדות עם ההרגשה הלא נוחה הזאת של כעס וכך אנחנו יכולות להתעלם ממנו, לנסות לשנות אותו או לדחוף אותו עמוק פנימה. שימוש נוסף באוכל כתוצאה מכעס זה שאנחנו מרגישות כל כך או אשמות שאנחנו נעשות כועסות, כמה אנחנו לא בסדר ואז אנחנו משתמשות באוכל כדי להפנות את הכעס שלנו כלפי עצמנו.

כעס – רגש והתנהגות

האם כעס הוא רגש שאת חשה נוח איתו או מה שיותר נפוץ – האם את עושה הרבה כדי להימנע ממנו? כשאנחנו מרגישים כעס יש לנו את הבחירה איך להתייחס גם אל הרגש וגם אל ההתנהגות. כלומר, איך אנחנו מתמודדות עם הרגש הלא נוח הזה ואיך אנחנו בוחרות להתנהג (לצעוק, לבכות, לשתוק...). הרבה נשים פוחדות להרגיש כועסות. אחת הסיבות לכך היא שההבחנה בין הרגש להתנהגות היטשטשה.

מה משמעות הכעס?

הכעס שלנו זה סימן שמשהו לא בסדר. זה סימן שצריך לתקן משהו.

אז נסי לחשוב, מה את עושה עם הרגש של כעס? האם את מדחיקה אותו, מנסה להסיח את דעתך? האם את נושמת לתוכו ומרגישה את הכוח שלו? האם את נותנת לו לגדול בכך שאת אולי מוסיפה לו וחושבת על כעס מהעבר? האם אי פעם היית מסוגלת לא לשפוט את הכעס שלך ופשוט להישאר עם הרגש...

התמודדות עם הכעס

מה את עושה כשאת כועסת? האם את בוכה, צועקת, מתעצבנת? האם את תוקפת ומחפשת את מי להאשים ולכעוס עליו? האם את כותבת ביומן ובכך מוציאה אותו החוצה?

האם את אוכלת כאשר את כועסת או הולכת לישון או בורחת למשהו שמהווה הסחת דעת כדי להימנע מהכעס? או שפשוט את מחליטה לא לכעוס? אם כן – כמה עבודה זה מצריך לדחוף אותו עמוק פנימה? האם את בוחרת בהתנהגויות שאת לא אוהבת כשאת כועסת? האם זה קורה מהר מידי? האם את מרגישה שיצאת משליטה כשאת מרגישה כועסת או שלהפך, את מרגישה חזקה ועוצמתית? האם מצאת את עצמך מפנה את הכעס כלפי עצמך כך שאת חווה אשמה ושיפוטית בגלל שאת מרגישה איך שאת מרגישה?

מה במקום?

חשבי לרגע איך היית רוצה לטפל ברגשות שלך ולהתנהג כשאת מרגישה כועסת? לא לדעת מה לעשות עם רגשות יכול להוות מקור רציני של מתח. התחילי עם לתת לעצמך רשות לכעוס ובפעם הבאה התנסי בהפרדת הרגש מההתנהגות. ככל שתוכלי להראות חמלה לעצמך הכועס, כך תוכלי להיות מסוגלת לצעוד אחורה ולבצע החלטות לגבי איך לטפל ברגשות שלך ואיך את רוצה להתנהג.

כעס זה רגש. זה בסדר לכעוס. כעס לא חייב לפגוע באנשים אחרים. כעס הוא נורמלי ויש לו משמעות. ההתחלה בלפתור את זה היא לדעת שכולם כועסים ואפשר לבחור מה לעשות עם הרגש ואיך להגיב בהתאם.

 

אורנה צפריר - מדריכה נשים לשחרור מאכילת יתר רגשית ומנגנוני התמודדות אחרים, בתהליך מעצים ומשחרר של התפתחות אישית בקורסים ומוצרים אינטרנטיים. אתר: http://ornazafrir.weebly.com לצפיה ב-5 הדרכות חינמיות לשחרור מאכילה רגשית: http://ornafreevideos.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב