דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשנות מצב של ריקנות? בדידות? חוסר מיצוי? 

מאת    [ 29/04/2013 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 3706 פעמים ]

 תקיעות - קידום ?שינוי? עשייה?  מה מהמילים האלו מהווה את מסלול החיים שלך?

 אנחנו חיים את חיינו לפי אינספור אמונות אשר משתלבות כמטאפורות ומושרשות באורך חיינו.

מטאפורה דהיינו, האמונה שמובילה אותנו לגבי מי שאנחנו, מה העשייה שלנו, המשפחה שאנו רוצים, זוגיות ועוד. כל אלו מהווים את המטאפורות שעימם נצעד בכל דרך בחיינו. אנו למעשה מטפחים ומחזקים את מטאפורה זו באמצעות המחשבות שלנו והדרך בה אנו חיים את חיינו. למעשה כמו שהעץ נוטע את שורשיו באדמה כך המטאפורות שלנו משתרשות עמוק בתוך ליבנו ונשמתנו. בתנאי והאמונה היא כזו שמקדמת אותנו, אז טוב לנו איתה באורך החיים שלנו. מטאפורה שמעכבת אותנו למעשה הופכת לחלק מהדי אנ איי שלנו  ומשפיעה בכל על האנרגיה שלנו .

את המטאפורות בחיינו רק אנו יכולים לשנות, לנו השליטה הבלעדית עליהן. על מנת שנוכל לשנותן או להתאימן למצב הרצוי בחיינו, ראשית עלינו לרצות לעשות כך! ממש ליזום וללמוד את השינוי הרצוי. במקרים אחרים לעיתים החיים פשוט מובילים אותנו  לעשות את השינוי. בשני המקרים משהו מתרחש למטאפורות שלנו. האחד ביוזמת האדם והשני ביוזמת החיים.

במקרים רבים ניתן לראות את המטאפורה של חיינו בדרך בה אנו חיים. אדם אשר מחפש משמעות או מעוניין בתהליך נמצא במצב בו הוא רואה את החיים בשחור לבן. הלמידה מראה שמספיק רק לנסות להתבונן לתוכנו ולרצות לעשות משהו שונה, כבר בשלב זה המחשבות שלנו מתחילות להשתנות וכך גם המטאפורות שהנחו אותנו מקבלות גוון וצבע.

בואו נדמה את החיים למבנה עם חדרים או מבנה בצורה מסוימת. כל אחד מוזמן לראות איזה מבנה הוא רואה לנגד עיניו. אחד רואה בניין משרדים, אחר רואה בית ספר, אחר רואה בניין רפואי, מבנה ארכיטקטוני וכו'. בכל מבנה יש חדרים, החדרים מסמלים את התשוקות והמהווים שלנו. הנקודות שבהם אנו חזקים וטובים ומתמחים בהם באורך חיינו.
המטרה היא כי בכל מבנה בו אנו חיים זה לראות בדיוק אילו חדרים אנו בוחרים לחזק ולהשקיע בהם. כשאדם מתבונן על מטאפורת חייו מספיק שהוא יתמקד בקומה אחת מתוך המבנה, יגדיר ויזהה את החדרים בקומה ויכיר מה הוא רוצה לטפח.

הייחודיות בכל קומה היא בהתאמה שלה, כל אחד ואחת יכול להתאים את הקומה והחדרים בדיוק באופן שהוא רוצה. הכל גמיש בהתאם למה שמתאים לכל אחד. הקומה מייצגת את אורך החיים שלנו ואת האופן ש אנו בוחרים לשים דגש על הפרטים המכילים אותם. כאשר אנו בתהליך של חיפוש משמעות כך גם הקומה שבבית משתנה. כל מחשבה , כל שאיפה של כל אחד ואחת מתקיימת במרחבי המבנה וכל תנועה של כל אחד משפיעה על האופן שהמבנה יהיה בנוי ומעוצב.

הגמישות של המבנה היא בעצם הפוטנציאל הטמון בחיים שלנו. במו ידנו אנו יכולים לעשות את השינויים שאנו רוצים. רק אנחנו יודעים בדיוק איך תראה הקומה והחדר האולטימטיביים.

החיים שלנו הן פוטנציאל, הכל יכול להשתנות במו ידנו, הכל תלוי בדרך שבה אנו תופסים אותם ובוחרים לנתב אותם. מטאפורה שמעכבת אותנו תשתייך למבנה קשיח ונוקשה עם גבולות חדים מאד. מטאפורה של שינוי של עשייה היא כל הזמן בהתהוות, בעשייה ובשינוי.

אחרי שהבנו מה איזה מבנה אנו רוצים ומה יש בכל בחדר בו, אנו נתחיל לבחון אילו התמחויות יש בכל אחד מהחדרים. האם מדובר על התמחות של כתיבה, ציוד, הדרכה וכו'. כלומר כל תכונה או כישרון שאנו רוצים להוסיף לחיינו. בכל חדר אנו נגדיר את מומחה הידע שלנו שייסייע לנו בהוספת התכנים לחדרים אלו.

ברמה המעשית קחו דף, ציורו או כתבו איזה מבנה אתם רוצים. לאחר מכן, המשיכו לרשום מה כולל המבנה הזה- אילו חדרים, אנשים, תחביבים, כל העולה על רוחכם. זכרו כדי להתמקד רק במטאפורות הצבעוניות והמקדמות שלנו נכיל ברשימה רק דברים שאנו רוצים שיהיו לנו. 

המטאפורה היא בעצם "תמונה חיה" החקוקה בתודעה שלנו, היא האמונה שלנו. המטאפורה מנהלת את החשיבה, העשייה וכמובן ההרגשה. כל זמן שהמטאפורות יהיו שגויות או "מחלישות" לא נוכל לעשות שינוי בחיים.

אני רוצה לתת לכם דוגמא מהחיים, מה אתם חושבים על עבודה? אם עבודה נחשבת כמשהו קשה, מתיש, מחייב ולא מהנה. אז כל פעם שתקומו בבוקר לעבודה תהיו באנרגיות נמוכות, אפילו אם תחליפו מקום עבודה או תפתחו עסק עצמאי. אם לא תשנו המטאפורה בראשכם תמשיכו להיות עם אנרגיות נמוכות בעבודה.

אבל אם תשנו בראשכם את המטאפורה של עבודה לאמונה אחרת כמו "מדיטציה בתנועה" או " הזדמנות אינסופית להביע את עצמי" או "מתנה להתפתחות" או "הבעה עצמית בלי גבולות" אז תוכלו להניע את עצמכם קדימה לעבר שינוי, לעבר אמונה שתקדם אתכם לאורך החיים הרצוי בכל תחום שרק תרצו.

אז קחו לכם דף והשתמשו בכמה שיותר צבעים, אביזרי יצירה - הדביקו, גזרו שדכו והחלו לתכנן לכם את המבנה של החיים. 

שירן רז . יועצת לאנשים פרטיים באתגרי החיים ולאנשי עסקים ופוליטיקאים בישראל ומחוצה לה, מלמדת את מודל הספירל (פרי פיתוחה) ביחידים ובקבוצות, מטפלת בהיליניג, מעבירה סדנאות והרצאות לחברות וארגונים, בהכוונה לקראת מנהיגות מצליחה.   בעברה שימשה ככלכלנית ומנהלת כספים בארגונים מובילים. הפעילות מרתקת מעניינת ונוגעת בנושאים רלוונטיים. הפעילויות מועברות בארץ ובחו"ל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב