דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקרן, רמאי, קשקשן ופטפטן - כך נתפס איש המכירות הישראלי 

מאת    [ 12/02/2008 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 4782 פעמים ]

סקר שביצעה חברת מכירות לקראת ועידת המכירות הראשונה שתתקיים ב-19.2.08 אישש את תחושות מנהלי החברה והבהיר כי אכן יש מקום לשיפור תדמיתו ומעמדו של איש המכירות. איש מכירות נתפס ע"י למעלה מרבע מהנשאלים כאדם נודניק, קשקשן ופטפטן (14.5%) כשקרן, רמאי, לא אמין ונוכל (12.3%). 10% בלבד ציינו כי איש מכירות הוא אדם כריזמטי שיודע לדבר ולשכנע. מהסקר עולה תמונת מצב מעניינת לפיה דווקא איש מכירות המוגדר "מנהל תיק לקוח" נתפס רק בקרב 1.8% כשקרן, רמאי ונוכל וכי פחות מאחוז מהעונים (0.8%) ציינו כי מנהל תיק לקוח הוא אדם נודניק ופטפטן. 0.4% ציינו את יכולות השכנוע והכריזמה כאסוציאציה כשמעלים בפניהם את שם התפקיד.

את הסקר ביצעה עבור חברת מכירות קבוצת טלסקר-TNS והוא כלל מדגם מייצג של 495 משתתפים מעל גיל 18. הסקר המלא יוצג בועידת המכירות השנתית הראשונה שתתקיים ביום שלישי, 19.2 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. http://reg.co.il/mechirot/

עוד עולה מהסקר כי מנהל תיק לקוח נתפס בעיני הציבור כתפקיד חשוב יותר המצריך הכשרה. 82.2% ציינו כי נדרשת לתפקיד הכשרה מיוחדת בעוד שרק 50.7% ציינו מנהל מכירות נדרש להכשרה מיוחדת. 47% אף ציינו כי לתפקיד איש מכירות לא נדרשת כל הכשרה.

מסקר עולה כי תפקיד איש מכירות הוא שלב מעבר בין עבודה זמנית (34%) לקבועה וכי הוא מתאים יותר לצעירים (42.7% מהמשיבים ציינו כי הוא מתאים לגילאי 18-29). 30.9% ציינו כי מדובר בתפקיד המהווה נקודת זינוק בקריירה. 30.2% אישרו כי בכוונתם להתבסס ולהתקדם בתפקיד איש מכירות. מנהל תיק לקוחות נתפס כתפקיד המהווה נקודת זינוק קריטית לקריירה לפי 47% מהמשיבים ומעט יותר משליש (34.4%) ציינו כי תפקיד זה יהווה עבורם קריירה של ממש. ככל שעולה הגיל, כך מתייחסים המשיבים לתפקיד מנהל המכירות כפחות מתאים. 35.8% חושבים כי תפקיד זה מתאים לגילאי 30-49 ורק 25.7% חושבים שמתאים לבני 50+. 41.9% חושבים שבגיל זה מנהל תיק לקוח הוא תפקיד ראוי יותר.

מנכ"ל מכירות, אורית רענן: "קשה לומר שהופתענו מתוצאות הסקר. הלך הרוח בקרב העוסקים בתחום משקף מאוד את הנתונים וזו בדיוק הסיבה שלשמה הוקמה חברת מכירות עם אג'נדה ברורה בתחום ההתמקצעות, ההשכלה הנדרשת והמפגש האישי החשוב כל כך ליצירת קהילה מגובשת ובטוחה במעמדה. כולי תקווה כי המפגש הראשון שיתקיים החודש יהווה את ירית הפתיחה לשיפור מעמדו ומיצובו של איש המכירות בעולם העסקים הישראלי".
משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים. http://www.meyron-mc.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב