יחסי ציבור לעורכי דין- מביא עבודה?
זו השאלה הראשונה בה אנו נתקלים כאשר פונה אלינו עורך דין או רואה חשבון.
הרי, מרבית הלקוחות מגיעים מפה לאוזן, אז לשם מה להשקיע כסף ביחסי ציבור, הם שואלים.
התשובה לכך חיובית. אלא שכאשר פונים ליועץ תקשורת המתמחה ביחסי ציבור לעורכי דין, צריך להבין שמדובר בריצת מרתון. יחסי ציבור זה לא ספרינט של 100 מטר שאחריו אפשר לנוח על זרי הדפנה.
יחסי ציבור בהחלט מביאים עבודה, אם עושים זאת נכון ואם מתחייבים לתהליך.
בראש ובראשונה, יש לראות באפיק השיווקי הזה, ריצה למרחקים ארוכים שכן, אנו מעוניינם שלקוחות יגיעו לא רק באופן נקודתי כתוצאה מיידית מפרסום כזה או אחר, אלא גם בעתיד.
אנחנו רוצים שיגיעו לקוחות איכותיים.
חשוב לנו שהקולגות- הן עו"ד ובעלי מקצוע אחרים והן שופטים, יוקירו ויעריכו אותנו. בזכות ההוקרה הזו יקל עלינו לסגור תיקים בצורה מוצלחת יותר, לקדם עסקאות ופתוח דלתות.
אנחנו בונים מוניטין לשנים רבות.
אז איך עושים את זה.
קודם כל מחליטים מי אנחנו, מי קהל היעד ואיזה תחומים יניבו לנו רווחים.
לאחר מכן מתחילים לייצר חומרים בעלי עניין לציבור. אם אנחנו יכולים לייצר חדשות, מה טוב.
אך גם אם לאו, אנחנו יכולים להתלבש על חדשות ולהביא את נקודת המבט שלנו.
התפקיד של יועץ התקשורת הוא להביא את עוה"ד לקדמת הבמה, לבנות את המוניטין בעבודה סיזיפית על ידי יצירה של אייטמים תקשורתיים.
ההעדפה הברורה שלנו היא לחשוף את עוה"ד בכל התקשורת המרכזיים- החל מטלויזיה וכלה באינטרנט. אולם, לעיתים לא כל אייטם ימצא את מקומו בכלי התקשורת המרכזיים ולכן קיימת חשיבות ליצור נוכחות גם באתרי תוכן באינטרנט.
מטרתם של יחסי הציבור באינטרנט היא יצירת נוכחות שמביאה לכך שיכירו את השם שלך. כדי שכאשר אתה מתמודד במכרז, או כאשר מישהו ימליץ עליך בפני לקוח פוטנציאלי, השם שלך ישמע מוכר.
זה כל הסיפור. אנשים רוצים לעבוד עם אנשי מקצוע אמינים ובעלי שם.
יתרון נוסף הוא שכאשר מגיע אליך לקוח, ששמע עליך, קל לך יותר לגבות שכר טרחה ראוי בעיניך.
על מנת שההתקשרות שלך עם יועץ התקשורת תצליח, חשוב להכיר בחשיבות שיתוף הפעולה עימו ולהבין שצריך להקדיש לכך זמן.
"אבל אני רוצה להיות רק בידיעות אחרונות", אומר לי פלוני. אכן, ידיעות אחרונות הוא עיתון חשוב עם תפוצה נכבדת, אולם יתכן והלקוח הפוטנציאלי ממתין לך דווקא ב"יתד נאמן" שמופץ בקרב עשרות אלפי חרדים.
אז איך עושים את זה:
עו"ד ג' עוסק בדיני ביטוח ונזיקין.
ביום א' הוא זכה בפסק דין שאותו פרסמנו בישראל היום.
ביום ב' הוא הגיש תביעה שפורסמה במספר כלי תקשורת
ביום ג' שוב זכה בפסק דין אבל התיק לא היה מעניין. אז צירפנו מקרה למקרה ויצרנו תופעה שזכתה לכתבה יפה בדה מרקר
ביום ד', החליט הממונה על שוק ההון ברויזיה בתחום ביטוחי החיים. ג' הוציא הודעה לעיתונות וזכה להגיב ליוזמה במספר כלי תקשורת.
ביום ה', פרסמנו בוואלה מאמר דעה הנוגע לפשרות
בסופהשבוע ב- YNET הוא השתתף בכתבה שעניינה מימוש זכויות רפואיות.
תשאלו בוודאי, האם כל הופעה כזו הביאה עבודה? חלקן כן וחלקן לא באופן מיידי. השאלה החשובה היא האם השקעת הזמן והכסף שווה את זה? בהחלט כן.
VALUE FOR MONEY
לסיכום, נאמר כי באופן יחסי, עלות יחסי הציבור נמוכה לסך המתקבל מהם- הן בטווח הקצר והן בטווח הרחוק.