דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיא הבושה 

מאת    [ 11/02/2008 ]

מילים במאמר: 881   [ נצפה 3590 פעמים ]

ההיסטוריה מלמדת אותנו כי בועות עוברות מספר שלבים לפני הפיצוץ הגדול. השלבים הראשונים הם שלבים שנעלמים מהעין ולמעשה אותם השלבים נוצרים כחלק מהאנרציה בשווקים המאפשרת את הרווחים הגבוהים ביותר. השלבים אחריהם הם שלבים שבהם השווקים משתנים במהירות ובניגוד גמור, המשקיעים עוצמים את העיניים ונותנים לשווקים לבחור את הכיוון ללא רצון להתערב.השלב האחרון הוא השלב שבו השווקים יוצאים מפרופורציה לחלוטין.

לראיה, הבנק המרכזי  האמריקאי "נזכר" בחודשיים האחרונים לטפל בכלכלה ורק כאשר הכלכלה דועכת. בקרוב הבנק המרכזי יצטרך לטפל באינפלציה הפורצת שתחסל את היציאה מהמיתון או את המיתון הרך בכלכלה. באופן דומה, מדיניות בנק ישראל ממשיכה להיות נוקשה בדיוק כמו שהפד היה נוקשה בנוגע לאינפלציה החל ממרץ 2007. מה אתם חושבים שיקרה? עקב שער הדולר, היצואנים ימשיכו להיפגע, יחולו פיטורים, קווי יצור יסגרו ועוד – האטה כלכלית.אבל הרעה לא תבוא רק מהדולר, אלא גם מהיורו. החולשה ביורו תמשיך לפגוע ביצואנים באופן רוחבי וללא אפשרויות הגנה ע"י פיזור גלובלי. באיזה שהוא שלב, הכלכלה תעצר ורק אז, אולי, יזכר הנגיד להוריד את הריבית. אבל, זה מאוחר מדיי. על פי הנגיד, לצורך הורדת הריבית יש צורך בירידה באינפלציה, מתי האינפלציה תרד? כאשר הכלכלה תדעך וזה יקרה כאשר הדולר יגיע ל- 3 שקלים והיורו ל- 4 שקלים. יש לציין כי גם באקדמיה יש סטירות במדיניות הבנק המרכזי. לדוגמא, תפקיד הבנק המרכזי הוא לשמור על אינפלציה, צמיחה ותעסוקה. אבל, התעסוקה יוצרת אינפלציה, הצמיחה יוצרת אינפלציה. תתכן צמיחה ללא אינפלציה, יתכן מיתון ואינפלציה. אינפלציה וצמיחה הם שני מושגים הקשורים זה לזה אך מנוגדים אחד לשני. הניגודיות באה לידי ביטוי במשק האמריקאי היום ובדומה לשנת 2001 -2002. למעשה הבנק המרכזי האמריקאי מתעלם מהאינפלציה ושומר על הכלכלה הנומינאלית. לאורך שנת 2001 ו- 2002 האינפלציה עלתה בארה"ב ב- 3.5% חרף המיתון ועקב הורדות הריבית. ללא הורדות הריבית המשק לא היה יוצא מהמיתון, מה שכן, בגלל האינפלציה המיתון העמיק לשפל כלכלי.לדעתי, נגיד הבנק הישראלי מפספס את הנקודה העיקרית. יש צורך בהורדת ריבית על מנת לשמור על הכלכלה ולא בשביל להשפיע על שוק המט"ח, זה בלתי אפשרי. צריך להוריד ריבית בשביל לקזז את הירידה הצפויה בפעילות היצואנים ולשמר את הפעילות הכלכלית הכללית

 Sex For Rent

בועת הנדל"ן הפכה לעולמית. במהלך השנה האחרונה יותר ויותר מודעות להשכרת דירות עבור סקס פורסמו בארה"ב ובעולם. בחודשים האחרונים התופעה התרחבה לאירופה. השיטה דיי פשוטה, בנוסף (!) לתשלום על שכר הדירה הבעלים דורשים קיום יחסיי מין. הסטאפים הנפוצים הם, שכר דירה + סקס פעמיים בחודש בסופי שבוע. שבוע כן, שבוע לא. השעון מתקתק ולא רחוק הזמן שמודעות כאלו יצוצו בסתר בגוש דן. החלק המצחיק הוא שיש בעלי דירות שדורשים התנסות לפני החתימה על החוזה.שנת 1637, בועת פקעות הצבעוניים, מחיר פקעת אחת היה שווה לדירה באמסטרדם. שנת 1711, בועת הים הדרומי, הונפקה חברה שמטרתה הייתה להפיק אור שמש ממלפפונים. שנת 1929, השפל הגדול, בעלי החברות מכרו בשורט את המניות של החברות שלהם.שנת 1991, בועת הנדל"ן ביפאן, היה אפשר למכור את טוקיו ולקנות את כל מדינת ארה"ב.שנת 2000, בועת היי טק, 5% מחברת פאלם נסחר בשווי שוק שמעל חברת 3com כאשר 3com מחזיקה ב- 95% ממניות פאלם. שנת 2007, בועת הנדלן, השכרת דירות עבור שכר דירה וסקס.כל בועה והבושה שלה. השלב של הבושה הוא שיא הבועה והאחרון בשלבים.

ניתוח שוק המניות

מדדי המניות בארה"ב נמצאים בנקודה מכרעת. המדדים נבלמו לפני השפל מחודש ינואר. סימן טוב לטווח הקצר. נאסד"ק 100 נבלם באזור ה- 1700 נקודות. S&P 500 באזור ה- 1300 נקודות. דאו גונס באזור ה- 12000 נקודות. מכאן לפנינו שני תרחישים, התבססות ברמה זו והמשך תנועה עולה מעבר לשיא הקודם – לונג. שבירה של רמות התמיכה במדדים ויציאה לגל ירידות חדש – שורט. ניתן לראות בגרף שבועי את התנהגות המדדים אשר מצביעה על ניסיון בלימה של הירידות ברמות התמיכה. מדד ה- VIX נמצא במגמה עולה, עובדה המצביעה על המשך הגל יורד במדדים ועל צפי לעלייה בתנודתיות.

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח, משבוע לשבוע, פחות ופחות אטרקטיבי מול שוק המניות. אולם הכסף עדיין יוצא משוק המניות עקב חוסר הוודאות בכלכלה האמריקאית. שוק האג"ח מתחיל להראות סימני חולשה מול שוק המניות ותשואות האג"ח עולים. לא רחוק היום שבו שוק האג"ח ישבור את הכלים והירידות במדדים יחריפו. השאלה מה יבואו קודם. הנפילה בשוק האג"ח או הצמיחה המחודשת עקב הורדות ריבית.

ניתוח שוק החוזים העתידיים

הפקיעה תחול ביום שישי. נכון להיום המדדים דיי משחקים לשני הצדדים ומסתמנת פקיעה רגועה ללא תנועות קיצוניות. שוק החוזים העתידיים, אופציות וחוזים על מדדים, עדיין שלילי. הסטיות באופציות ממשיכות להתרחב והלחץ בשוק החוזים העתידיים התחזק. הסנטימנט שלילי.

פינת הספקולציה

אלו שחושבים שהם פספסו את המהלך ביאהו צודקים וטועים. הצדק איתם מכוון שהמניה ביצעה את המהלך היפה ביותר בשנים האחרונות אם בכלל. והם טועים כי תתכן העלאת מחיר ע"י מיקרוסופט.ההצעה המקורית מתייחסת ל- 31$, יאהו דורשת 40$. כישראלי אני יכול נחש מה יקרה. יתפשרו על האמצע. 35$ - 36$ נראה הוגן לשני הצדדים. איך עושים כסף, האפשריות כדלקמן:

  1. קניה של אופציות קול על יאהו  לחודש פברואר ומרץ סטריק 32.5$. מכירה של אופציות קול על מיקרוסופט סטריק 31$ או 32$. תרחישים אפשריים, חיובי, ביצוע הרכישה, רווחים יפים. נטראלי, אין תנועה עד לפקיעה בחודש מרץ, הפסדנו את הקניה של הקולים, הרווחנו את המכירה של הקולים. לא קרה שום דבר. תרחיש שלישי, אין עיסקה מיקרוסופט טסה יאהו צונחת, הפסד מקסימלי, סוגרים בסטופ.
  2. קניה של אופציות קול על יאהו סטריק 32.5$ ומכירה של אופציות קול סטריק 40$ או 37.5$ למרץ. החסרון, הרווח מוגבל, היתרון, ההפסד מוגבל.
להערכתי, יאהו לא במצב שהיא לא יכולה לא להסכים. עוד כמה דולרים מצד מיקרוסופט והעיסקה סגורה. מניות נוספות אשר נמצאות בתרחיש דומה, RTP, AA, AKS, CHKP, JNPR.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב