דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב ביתנים - הדבר החשוב ביותר בכל תערוכה 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2998 פעמים ]

 

 

בעסקים רבים מענפים שונים נהוג להעלות תערוכות פעם בשנה או פעם בכמה חודשים לכל הפחות. עיצוב תערוכות אלה יכולות לעסוק בנושאים שונים ומגוונים כשהמקובל שבהם הוא נושא העיצוב על כל גווניו. אך ישנן גם תערוכות מטעם שווקים עסקיים בנושאים שפחות מקובל לחשוב עליהם כאשר חושבים על העלאת תערוכות כמו נושאים צבאי, או אפילו יחסים בינלאומיים. המשותף לכל התערוכות הוא הרצון של המשתתפים בהן למשוך אליהם כמה שיותר לקוחות נאמנים או כמה שיותר תומכים, תוך כדי כך צוברים המשתתפים בתערוכות – הן המציגים והן הבאים להתרשם – קשרים שחיוניים להם בחיי העבודה או בתחום שקשור לאותה התערוכה.

מכיוון שלהצלחתן של תערוכות יש השפעה ניכרת על הצלחתם העסקית של המשתתפים בה, מוטלת על כתפיהן של מעצבי הביתנים בתערוכה אחריות כבדה. אין מה להיבהל. עם קצת הדרכה וחשיבה פתוחה אפשר לארגן ביתן תערוכה שכולם יזכרו גם זמן רב אחרי. במאמר זה תוצגנה כמה עצות לעיצוב נכון של ביתני תערוכה.

ראשית, החליטו ביניכם – מעצב הביתן ובעל העסק השוכר את הביתן לקראת התערוכה, איזה סוג של ביתן מתאים לצרכים של העסק ושל בעל העסק. שני סוגי ביתנים קיימים – ביתן מודולארי וביתן בנוי. ישנו הבדל מהותי במחיר של כל ביתן, לכן יש לשבת על ניהול נכון של תקציב לפני ההחלטה על סוג הביתן. ביתן בנוי הוא ביתן המחייב עבודת נגרות המוקדשת במיוחד עבור אותו ביתן של בעל העסק – מדובר בהוצאה מכובדת למדי, היא מתאימה בעיקר לבעלי עסקים עם מחזור עסקים גדול, לבעלי חברות גדולות המעוניינים להציג בתערוכה ולמשוך אליהם לקוחות נוספים בנוסף למאגר הלקוחות הגדול למדי שכבר יש להם. ביתן מודולארי מתאים לבעלי ביתנים קטנים או לבעלי ביתנים שיש להם מחזור עסקים קטן ולכן אין להם צורך או רצון להשקיע תקציב כל כך גדול בביתן שנבנה במיוחד עבורם. אין בסיס לטענה שביתן מודולארי הוא פחות מושקע בעיצובו, באיכותו, בנוחיותו ובנגישותו.  

יחסי מעצב ולקוח הם חשובים מאוד כשמדובר בהקמת ביתן. הלקוח צריך להחליט לפני שהוא בא למעצב בדרישות מה המטרות שלו בהשתתפותו בתערוכה הזו, כמה פעמים בשנה הוא מתכוון לקחת חלק בתערוכות, מה התקציב שהוא יכול להקדיש לתערוכה ולביתן שלו, האם העניין יהיה לו רווחי ומשתלם. לאחר שבחן את כל הנקודות הללו הוא יכול לשבת עם מעצב הביתן והם יחליטו יחד על סוג הביתן המתאים ביותר. על המעצב לבחון היטב מה תפקידו של הביתן, למה הוא מיועד, כמה אנשים הוא יאכלס, איך ניתן לגרום לביתן להתבלט מעל שאר הביתנים בייחודיותו ועוד. על המעצב להקשיב היטב לדרישות ולצרכים של הלקוח ולא להתעקש על עיצוב מסוים שלא מתאים לסגנונו ולצרכיו של הלקוח שהרי לקוח לא מרוצה אינו מעביר המלצות הלאה ועלול אף שלא להמליץ על המעצב.

רונה שלמה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב