דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי להתקין את הפייסבוק Home? 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 1520 פעמים ]

פייסבוק Home זה הדבר הקרוב ביותר ל"טלפון פייסבוק". מדובר ב"אפליקציית-על" הוא שמשלבת בין מכשיר האנדרואיד לפרופיל הפייסבוק שלכם, כך שבעצם אתם מחוברים לפייסבוק ללא הפסקה. אך כבר עם ההשקה של האפליקציה נשמעו קולות התוהים לגבי רמת האבטחה שלה ואיך היא תשפיע על פרטיות הגולשים.

 

האם האפליקציה בטוחה?

 

אי אפשר לתת על כך תשובה חד משמעית, זה מאוד תלוי בפעולות שהמשתמש בוחר לעשות עם המכשיר שלו. כאמור, את הפייסבוק Home ניתן להתקין רק על מערכת ההפעלה אנדרואיד, שבעצמה חוותה עליה דרמטית בכמות האיומים והווירוסים נגד המשתמשים שלה (1700 אחוז בין 2012 ל 2013 לפי חברת ESET) כך שפלטפורמת האנדרואיד לבדה מהווה מטרה עבור פושעי הרשת ואם הפייסבוק Home תהיה מספיק פופולארית, סביר להניח שהם יעשו בה שימוש כדי לפרוץ ליותר מכשירים.

 

בנוסף, יש לזכור שגם לפייסבוק עצמה יש די הרבה תקריות אבטחה והשילוב הזה בין אנדרואיד לפייסבוק בעצמו מעורר חששות, אבל לא גדולים יותר מהאפליקציה ה"הרגילה" של פייסבוק שבעצמה אוספת לא מעט מידע. ההבדל העיקרי הוא הזמן הממוצע שהגולש מעביר בתוך פייסבוק - ככל שמשך הזמן מתארך כך הסיכוי שהוא ייחשף ללינקים ותכנים זדוניים ויקליק עליהם גדלה. 

 

לכך יש להוסיף את העובדה שמשתמשים רבים עדיין לא הטמיעו את זה שהסמארטפון שלהם הוא מחשב לכל דבר ויצרניות המכשירים לא עושות עבודה טובה מספיק טובה בכל הקשור לעדכוני אבטחה ותקבלו פלטפורמה מושלמת - לא רק לווירוסים ולתוכנות זדוניות, אלא גם להונאות מסוג גניבת זהות ולמעשה לכל סוג אחר של פשע מקוון.

 

פרסומות מותאמות אישית

 

המטרה המוצהרת שלשמה יצאה פייסבוק עם ה- Home היא לגרום לכם לבלות כמה שיותר זמן בתוך פייסבוק, ושתעשו את זה מכל מקום. בצורה הזו יכולה פייסבוק לקבל עליכם מידע רב ובעיקר - היא תוכל לדעת על מה הקלקתם בזמן כשהייתם בפייסבוק ואיפה בדיוק הייתם כשעשיתם את זה.

 

למה שפייסבוק תרצה את המידע הזה? נניח שמדי בוקר באותה שעה אתם פוקדים את בית הקפה המועדף עליכם, אתם דואגים לעדכן בפייסבוק איפה אתם נמצאים ואולי אפילו מה הזמנתם. ברמת העיקרון פייסבוק יכולה למכור את המידע הזה לרשת בתי קפה גדולה , שאז תוכל להתחיל לשלוח לכם פרסומות שיופיעו על צג הטלפון-פייסבוק שלכם בזמן ובמקום המתאימים להרגלים שלכם כדי לנסות ולגרום לכם לעבור לבית הקפה שלהם שנמצא בקרבת מקום. והנה דוגמה נוספת שהולכת קצת רחוק יותר: תארו לכם שחברת הביטוח שלכם קובעת שאתם אלכוהוליסטים על סמך התדירות שבה אתם יוצאים לברים ומסיבות ובעקבות זאת להעלות לכם את מחיר ביטוח החיים או הרכב שלכם, או אולי לנסות למכור לכם שירותים נוספים ובלתי נחוצים בהתאם למידע אחר שנצבר אודותיכם.

 

פייסבוק מיהרה להצהיר שהם לא מתכוונים לעקוב אחר המשתמשים באמצעות ה Home, ויכול מאוד להיות שזהו אכן המצב, אך אין זה אומר שזה לא ישתנה בעתיד. ההיסטוריה של פייסבוק מלמדת שהצהרות על מדיניות הפרטיות נוטות להשתנות ושבפועל יותר ויותר פרסומות משתלטות לנו מדי יום על הפרופיל.

 

להתקין או לא להתקין - זו השאלה

 

בסופו של דבר אפליקציית ה Home של פייסבוק דומה לכל אפליקציה אחרת, עליכם להבין איזה הרשאות שהאפליקציה מבקשת ומה היא עושה ולהחליט אם להתקין אותה או לא. אם אתם מאלה שמקפידים על מדיניות אבטחה בסיסית, לא מאשרים חברות לאנשים שאתם לא מכירים, לא רצים לעשות Check In כל פעם שאתם נכנסים לקניון מקפידים לא ללחוץ על לינקים וסטטוסים מוזרים ודואגים שעל המכשיר שלכם מותקנת תוכנת אבטחה אמינה אתם יכולים להישאר יחסית מוגנים. אבל מצד שני אם אתם לא דואגים לאבטחה כזו מינימלית הפרטיות והמידע שלכם בלאו הכי בסכנה, עם או בלי קשר לפייסבוק Home.

רונן מואס הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET-ישראל אותה הקים בשנת 2004. לפני כן עבד כמנהל IT במספר חברות. למד ארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב