דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נטוורקינג - יצירת רשת קשרים עסקית - איך עושים זאת נכון 

מאת    [ 17/04/2013 ]

מילים במאמר: 787   [ נצפה 2367 פעמים ]

נטוורקינג – בניית רשת קשרים עסקית

רשת חברתית היא רשת של קשרים שעומדת לרשותנו. משפחה, מקום עבודה וקבוצת חברים הן רשתות שמתקיימות באופן טבעי ונבנות אם נרצה או לא נרצה במהלך חיינו. האנשים שנמצאים ברשת שלנו הם אנשים שאנחנו יכולים לפנות אליהם למטרות שונות, כאשר אנחנו צריכים עזרה והם יכולים לפנות אלינו. עולם הרישות העסקי עוסק ביצירה של קשרים נוספים על הקשרים הטבעיים שלנו, כאשר המשותף לנו ולחברי הרשת שנבנה הוא שכולנו רוצים להגדיל את היקף ההכנסות שלנו באמצעות הגדלת מספר הלקוחות. הרחבת מערכות יחסים עם לקוחות וספקים פוטנציאליים, ועם אנשי עסקים אחרים.

בסופו של דבר אנשים יעשו עסקים עם אנשים שהם מכירים, מעריכים וסומכים עליהם. אם כך, הרחבת רשת הקשרים שלנו מספקת לנו יותר הזדמנויות לבניית קשרים, להתקדמות בקריירה והזדמנויות מכירה בפועל.

ככל שיש לנו יותר היכרויות, נוכל להגיע לכל אדם שאנחנו רוצים להגיע אליו על מנת להגדיל את הכנסותינו, או להשיג נגישות לכל דבר אחר שנרצה.לדוגמא, תופעת העולם הקטן היא תופעה משוערת שהגה סטנלי מילגרם בשנת 1967‏, לפיה כל אדם יכול ליצור קשר עם כל אדם אחר בעולם דרך מספר קטן של מתווכים. השערה זו היוותה את הבסיס לביטוי המפורסם "שש דרגות של הפרדה", שמקורה בניסוי של מילגרם, שהראה שדי בשישה מתווכים בממוצע כדי ליצור קשר בין כל שני אנשים בארצות הברית.

מטרת יצירת הרשת העסקית היא הגדלת ההכנסות שלנו. זה קורה ב-3 דרכים + בונוס

א. רשת עסקית מאפשרת לאנשים ששותפים ברשת העסקית להפנות אלינו מכרים, משפחה וחברים שלהם שזקוקים לשירותים או למוצרים שאנו מציעים. אם אנחנו שותפים ברשת עסקית תקופה ארוכה, ההפניה נעשית על בסיס היכרות עם מה שאנחנו עושים ועם מידת שביעות הרצון של לקוחותינו.

ב. דבר שני שרשת עסקית מאפשרת הוא היכרות עם אנשים שיכולים לעזור לנו לפתח את העסק שלנו. האנשים האלה לא יהיו לקוחות שלנו אבל הם יכולים להיות ספקים פוטנציאליים, מוצרים משלימים, שיתופי פעולה לטווח קצר או ארוך.

ג. רשת חברתית יכולה לחבר אותנו למשאבים שאנו זקוקים להם – הזדמנויות לתת הרצאות, מקום לעסק שלנו ועוד.

ד. הבונוס – הקבוצה הופכת עם הזמן לרשת חברתית שלנו ממנו נוכל להפיק גם תועלת שאינה עסקית.

הרשת העסקית הינה רשת חברתית לכל דבר. כאשר אנחנו משתתפים בקבוצת נטוורקינג אנחנו מכירים זה את זה יותר ויותר לעומק, בעיקר במימד העסקי אבל גם במימד האישי והרווחים מכך הם רבים כפי שפורט לעיל. נטוורקינג זאת מיומנות שמתפתחת כמו ספורט. ככל שעושים את זה יותר, משתפרים ויכולים להרוויח יותר מן הקשרים העסקיים וגם ליהנות. אם מפרקים את המילה נטוורקינג לשני חלקיה נט = רשת וורקינג = עבודה. על מנת לייצר רשת עסקית טובה צריך להשקיע זמן. כמו שאומר מומחה הנטוורקינג האמריקאי רוב בראון: לא קוראים לזה נט סיטינג או נט איטינג. קוראים לזה נטוורקינג כי זאת עבודה שמייצרת לנו רשת של קשרים עסקיים. בסופו של דבר מומלץ להשקיע בין 5 ל-10 שעות בשבוע ברישות עסקי פשוט תתקשרו ותקבעו פגישות.

בעולם וגם בארץ פועלות קבוצות רבות של נטוורקינג. בארץ מוכרות קבוצות כמו BNI, ביז מייק ביז, קבוצות נטוורקינג שמוקמות על ידי גורמים כלכליים כמו מט"י, התאחדות התעשיינים, עמותות, גורמים פרטיים ועוד.על מנת לקדם את עצמכם, מומלץ לבחור קבוצת רישות עסקי שמתאימה לכם. את הבחירה תוכלו לעשות על ידי בחינת כללי הבסיס והעלויות של כל סוג של קבוצה, כמו גם את התוצאות העסקיות שמפיקים המשתתפים בקבוצה.

קיימים מספר הרגלים שלא כדאי לנו לאמץ אם אנחנו רוצים להרוויח מהרישות העסקי:

טעות נפוצה היא להגיע לאירוע של רישות עסקי עם חברה ולהיות איתה כל האירוע. זה לא מאפשר לנו ליצור קשרים חדשים.  טעות נפוצה היא להגיד שלום להרבה אנשים מבלי להיכנס לשיחת עומק. המטרה שלנו היא ליצור קשרים חדשים. אם אנחנו לא יוצאים ממפגש נטוורקינג עם כמה היכרויות חדשות, כולל כרטיסי ביקור, לא הישגנו את מטרת המפגש.

איך עושים רישות עסקי בצורה נכונה?

דבר ראשון, מומלץ להציב מטרה לכל מפגש נטוורקינג. למשל, היכרות עם שלשה אנשים במפגש. אם יש אפשרות לדעת מיהם המשתתפים במפגש, רצוי לקבוע איתם מראש זמן לשיחת היכרות.

דבר שני: להראות עניין אמיתי באדם שאנו פוגשים. ולא לנסות למכור! אנשים לא מגיעים למפגש נטוורקינג בשביל לקנות. אם יצרתם קשר עם האדם ובהמשך, לאחר שיכיר אתכם הוא יבחר לקנות מכם – מה טוב.
דבר שלישי: על מנת להכיר את המשתתפים במפגש בזמן קצר מומלץ לשאול שאלות פתוחות למשל: ספרי לי על העסק שלך, איך הגעת למקצוע, מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

דבר רביעי: כדאי להגיע למפגש עם תיאור מדויק של העסק שלך ומה שאת עושה בו, כתשובה לשאלה במה את עוסקת.

זאת אומרת, על מנת שנוכל להצליח ברישות עסקי צריך לפתח 3 מיומנויות:

1. הצגה עצמית קצרה וממוקדת בהיבט העסקי. (מי אני)

2. יכולת לבקש בקשות ברורות שיכולות לקדם אותנו בהיבט העסקי.  (מה אני רוצה).

3. יכולת נתינה שנובעת מהקשבה ועניין בזולת. (הנותן מקבל).

לסיכום, מומלץ לכל בעל עסק להרחיב את רשת הקשרים העסקית שלו. דבר שיזמן לבעל העסק הזדמנויות חדשות, יפתח דלתות להתנסויות, צמיחה, שיתופי פעולה והתרחבות של העסק.

בהצלחה!

דינה קידר, יועצת ארגונית ומגשרת, מאמנת אישית לחיים ומאמנת עסקית. יועצת לעסקים בשלבי הקמה, צמיחה, שיפור תפקוד, ניהול ותוצאות, ייעוץ ואימון להגעה ליעדים אישיים ועסקיים, ליצירת בהירות, לפתרון בעיות. ייעוץ גם במסגרת תכנית החונכות העסקית של התמ"ת. מאמנת לבחירת כיוון תעסוקתי, מומחית באיתור, מיון ובחירת עובדים מתאימים למקומות עבודה 0544-984436 http://keidar.net/lifecoaching/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב