דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן טופל- לחשוב בעברית, לחלום באנגלית 

מאת    [ 17/04/2013 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1982 פעמים ]

לעשות רילוקיישן, מעבר למגורים במדינה אחרת, זה דבר שאולי נשמע פשוט וקל בעולם המודרני, שבו הבית תמיד נמצא בלחיצת מקש או כפתור, שבו זמני הטיסה בין לונדון לתל אביב נהיים זהים לעמידה בפקק באיילון דרום ושבו כל העולם הופך לכפר גלובאלי אחד קטן ולערב רב של תרבויות, זהויות ושפות. האמת היא, שהצעירים שבין קוראינו, אלו שהפייסבוק, היוטיוב והטוויטר שלהם הם המדיה הרלוונטית עבורם, יכולים להסתגל ללא קושי ומאמץ לחיים במדינה אחרת, בעיקר אם היא דוברת אנגלית, הנחשבת, למרות שהיא אינה שפה רשמית בישראל, לשפה שנייה עבור ישראלים רבים מספור.

איך מתכוננים לחיים בשפה זרה?

אלו שחיים באנגלית מבית אמם ודוברים אותה כשפת אם, בוודאי גילו את קשיי התקשורת בבואם לדבר עם צרפתים, גרמנים או ישראלים, כך שלכל שפה יש את המחסומים שלה ואת הניואנסים שלה, המהווים סוג של נקודת חולשה אצל אלו שפחות בקיאים בה. דבר זה יכול לגרום לבעיות תקשורת ואינטראקציה משמעותיות בתחומי ידע אקדמאיים, בעולם העסקים או בבניית קריירה משמעותית בחו"ל. במיוחד לשם כך נהגה מבחן  toefl, שמשמעותו היא בדיקת הבקיאות המעשית באנגלית כשפה זרה, ואשר הציון שלו, שמתבסס על פרמטרים כגון קריאה, כתיבה, שמיעה ודיבור, יכול להוות מעין מדד, גם עבור הנבחן וגם עבור המוסדות שמקבלים לידיהם את הציון הסופי, למידת היכולת האפקטיבית שלו להצליח במסגרת הזרה שהוא מתעתד לעבור אליה. מבחן טופל, עם כל המגבלות שלו ועם כל היחס האמביוולנטי אליו מצד הנבחנים, הוא כיום המדד היעיל והאיכותי ביותר לשם יצירת סף כניסה למקומות עבודה ולמוסדות אקדמאיים רבים במדינות דוברות אנגלית.

איך משפרים את סיכויי ההצלחה במבחן?

הרצון להצליח הוא רצון שבוער בעצמותיו של כל אדם שקול והגיוני, ובוודאי כאשר על כף המאזניים מונח עתידו האקדמי והמקצועי. אפשר, בהחלט, להתכונן למבחן טופל באופן עצמאי, בעזרת קריאה מוגברת של ספרות ושל טקסטים באנגלית, באמצעות צפייה בסדרות של אמריקאיות או בכל אמצעי אחר, אך הדבר דורש סבלנות מברזל, יכולת התמדה וכוח רצון אמיתי, והדבר הזה הוא לא קל ולא פשוט עבור רבים מאיתנו. האופציה השנייה, שהיא אמנם לא זולה כמו האופציה הראשונה, אך היא אפקטיבית יותר, היא דרך לקיחת קורסTOEFL באחד ממרכזי ההכשרה והלימוד של מבחנים באנגלית כשפה זרה דוגמת GMAT, GRE ועוד, ועל ידי כך לקבל משענת, גב ופידבק על התקדמות ועל התמדה דרך קבוצת תמיכה ודרך מדריך מלווה. במהלך הקורס לומדים כיצד להתכונן בצורה נכונה למבחן, למה לצפות, איך להתגבר על מכשולים, איך לתכנן את הזמן בצורה נכונה ולעבור את המבחן בצורה האופטימאלית והמוצלחת ביותר.

הכנה ראויה למבחן טופל היא האמצעי היחיד שמוכח, פעם אחר פעם, כגורם להצלחה במבחן וכפרמטר שקשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי, להסתדר בלעדיו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב