דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא - אנשי מקצוע 

מאת    [ 14/04/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2153 פעמים ]

עורך דין - אנו זקוקים לעורך דין למעמד כתיבת חוזה המכר. במידה והחלטנו לעשות זיכרון דברים, גם כאן צריך להיוועץ בעורך דין. שים לב, זיכרון דברים הוא חוזה מחייב לכל דבר - אל תיכנס ללא עזרה משפטית. כמו כן, אל תיקח עורך דין רק לצורך החוזה, מצא עורך דין שמתמחה בנדל"ן או שמבין מספיק בתחום. רוב עורכי הדין יסכימו לכתוב חוזה מכר, עם זאת המספר הכי גבוה של תביעות רשלנות נגד עורכי דין הם בתחום הנדל"ן. עדיף לשלם קצת יותר כדי שנדע שגם בדקו עבורנו בתב"ע ובטאבו, ובמנהל מקרקעי ישראל, לא להתבייש לשאולהאם הוא בקיא בנושא. כמו כן, עורך דין עוזר לנו בכל הנושא של רישום הערת אזהרה ורישום זכויות בגין הנכס בטאבו.

שמאי מקרקעין - שמאי הוא אדם מוסמך על ידי הממשלה להעריך שווי של נכסים. עם זאת, במקרה של משכנתא, הוא עובד עבור הבנק ויש לו אחריות אישית. במקרה הערכת יתר מופרזת הבנק יכול לפנות לשמאי ועל כן ישנם הרבה שמאים שנוטים להיות זהירים, אפילו יתר על המידה. איך זה פוגע בנו? אם השמאי מעריך את הנכס שלנו במחיר נמוך משמעותית, הבנק יאשר לנו משכנתא נמוכה יותר. הבנק מאשר משכנתא באחוזים לפי שווי הנכס. הבנק נותן לך לבחור מתוך רשימה של שלושה שמאים. נסו לגשש על השמאי אצל חברים שרכשו דירה באזור או אנשים מקצוע, כמו מתווכים, וכך תמנעו מהגשת ערעור על הערכה, שזה תהליך ארוך שיכול לעכב אתכם בדרך אל הדירה.

תפקידו של השמאי לא מסתכם בהערכה לצורך קבלת המשכנתא. ניתן לשכור מתווך לפני חתימת החוזה בכדי שיעשה עבורנו את הבדיקות בתב"ע ויאשר לנו שהנכס תקין ופטור מכל מיני היטלי השבחה למיניהם. אפשר גם לבקש משמאי שיעבור עבורנו את שווי הנכס לפני קנייה, אם אנחנו לא בטוחים בערכו האמיתי.

רואה חשבון - יש צורך ברואה חשבון במקרים של מיסוי או שנדרש מיסוי כדאי מאוד להיוועץ עם רואה חשבון מוסמך. אם אתם לא בטוחים, ביקור אצל רואה החשבון של המשפחה ושאילת שאלה "על הדרך" בדרך כלל לא עולה כסף. רק במקרה שנדרשת התערבות, תאלצו לשלם. גם אם תצטרכו לשלם על ייעוץ והתברר שלא היית צריך לשלם מיסים, שמח בחלקך על כך ששילמת רק על פגישת ייעוץ אצל רואה החשבון.                                                          

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב