דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע לגבי משכנתא - בדיקת רישום בטאבו ובתבע 

מאת    [ 14/04/2013 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2606 פעמים ]

טאבו ישראל הוא פנקס הזכויות או מקרקעין מוסדרים, הוא השיטה החדשה יותר ובה מוסדרים 95% מהמקרקעין בישראל. יתר המקרקעין שנקרא מקרקעין בלתי מוסדרים, או פנקס השטרות עובד בשיטה בריטית ישנה ובעצם בכל שלב ניתן לדרוש בעלות על הנכס, מכיוון שהבעלות היא רק בעזרת שם פרטי ומשפחה. 

על כן למי שרוכש דירה ראשונה ובכלל לכל רוכשי הדירה, לא מומלץ להתעסק עם מקרקעין לא מוסדרים. לעומת זאת, בטאבו, מי שרשום בתור בעלים, בעזרת שם ות.ז. או מספר דרכון, הנכס בבעלותו ולא ניתן לקחת אותו ממנו. 

עם זאת, המיתוס הוא ברגע שבדקת וראית שבעל הנכס הוא האדם איתו אתה חותם על העסקה, היא כשרה. לא כך הדבר. עד לא מזמן, כל אדם מן המניים יכול היה לשנות או להכניס את סטטוס הנכס, סטטוס. סטטוס הכנס מציין את סוגו: דירה, בית צמוד קרקע, מחסן וכו'. ישנן "דירות" שבעצם היו מחסן או חדרי הסקה בבניינים ישנים, שהוסבו על ידי הבעלים או קודמיו. לעתים אפילו הבעלים אינו מודע לעובדה. בטאבו הן יופיעו כדירות לכל דבר. 

אם ננסה לקחת משכנתא, הבנק לא יאפשר זאת. כמובן שאנחנו לא רוצים להקלע למצב בו רכשנו מחסן במחיר של דירה.

העלות הנכונה כיום היא כ-15 ש"ח. שימו לב, אם אתם מחפשים בגוגל יש לחפש "הוצאת נסח טאבט". היזהרו מכל האתרים שמציעים את השירות בתשלום מכיוון שהם גובים תשלום נוסף מעבר לאגרה הממשלתית. אתם יכולים להוציא את הנסח בעצמכם באתר הממשלה. הטופס שתקבל הוא אמנם עדכני, אך אינו חתום. הוא יעזור לך לוודא את מצב הנכס לפני סגירת העסקה, אך לצורך הסגירה תצטרך טופס חתום. לשם כך יש להיעזר בעורך דין.

כעת שהבנו שבדיקה בטאבו אינה מספקת, יש לבצע בדיקה נוספת בתב"ע.

תב"ע:

תכנית בניין עירונית. תוכנית המפרטת לפי אזורים, מהן זכויות הבנייה זו ואיך צריכים להראות הבתים. כולל תרשימים, תשריטים, היסטוריה על הבניין, מספר קומות, אחוזי בנייה וכולי. כל מה שצריך לדעת על הבניין אותו אנו רוכשים. מומלץ בעיקר לרוכשי דירות יש שנייה, מכיוון שבדירה חדשה מקבלים את התשריט במעמד הרכישה. מיוחד מומץ לדירות בנות מעל עשר שנים, שם השינויים בדירה יכולים להיות מרחיקי לכת. התכנית נמצאת בבניין העירייה, שבו נמצא הנכס. ניתן לבקש את ה"גרמושקה": זה שמו של תיק הבניין. השם מגיע במקור מרוסית, ומשמעותו אקורדיון, מכיוון שלתיק ישנם מספר רב של תיקיות, מה שמשווה לו מראה הדומה למראה כלי הנגינה. לכל בניין על פי הגוש והחלקה.

ניתן לבצע איתור מספר גוש וחלקה של הבניין באינטרנט. חפשו "איתור גוש וחלקה" וחפשו את האתר החינמי של הממשלה. יש מספר אתרים שמציעים את השירות בתשלום, אין שום סיבה לשלם על שירות זה מכיוון שהוא ניתן חינם ובפשטות באתר הממשלה.

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב