דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיות יסוד שהן התשתית השיווקית של העסק - אסטרטגיה חמישית 

מאת    [ 10/04/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1818 פעמים ]

רוב האנשים שקצת גיששו מסביב מבחינה שיווקית כבר יודעים שכל עסק צריך הגדרת ייחודיות לעסק. למה הכוונה?

כל בעל עסק חייב שתהיה לו תשובה לשאלת המפתח: "למה שאנשים בכלל ירצו לעשות איתך עסקים במקום ללכת למישהו אחר?", כשזוכרים שלכל אחד מאיתנו יש מתחרה שהוא בעצם: "למה שאנשים יעשו אתכם עסקים במקום לא לעשות עסק עם אף אחד אחר ברגע זה?" - מבינים שזה המתחרה היותר משמעותי שיש לכל אחד מאתנו, בעלי העסקים.

המתחרה הזה, כלומר "הבחירה לא לקנות ולא לשנות כלום", הוא המתחרה האמיתי והמשמעותי על תשומת הלב, הזמן והכסף של הלקוחות שלך.

אנשים צריכים שתהיה לכם סיבה לבחור אותך במקום לבחור במישהו אחר. אם יש לך חנות מתנות או חנות בגדים או אפילו מכבסה, סיבה ברורה כזו יכולה להיות שאתה פשוט קרוב. וזה הגיוני, הם צריכים מישהו עכשיו, ואתה קרוב אליהם. זה בסדר. אבל בוא נראה האם אפילו כשאתה קרוב, האם אתה יכול לתת ללקוחות שלך סיבה לבחור בך במקום שהם ילכו למישהו אחר.

האם הלקוחות שלך יודעים למה כדאי להם לרכוש את השירות שלך ולא את של האחרים? לחילופין, האם יש לך תשובה מיידית שתעזור להם לקבל החלטה לקנות אצלך במקום לא לקנות אצל אף אחד אחר?

במיוחד בתקופות שבהן מצב הכלכלה חלש, חשוב שיהיה לך יתרון כלשהו. אתה לא רוצה להיות רק בתחום ה"בסדר". אתה רוצה להיות בתחום ה"יוצא מן הכלל" של עצמך.

איך אתה עונה על השאלה: "למה שהלקוחות יעדיפו לקנות מוצרים ושירותים מכם ולא מהקולגות שלכם?".

במידה ואין לך תשובה מוכנה ומהודקת, אתה מפסיד הרבה כסף!

מדוע?

משום שאז השיח עם הלקוח עובר מהר מאוד, או אפילו מתחיל, מהשאלה "כמה זה עולה לי?", ואין התייחסות לאיכות המוצר, לוותק הניסיון ולהכשרה המקצועית שעמלת כה רבות להשיגה. שיחת המכירה מתמקדת רק, או בעיקר, ב"כמה הנחה אתה יכול לעשות לי?", אי אפשר להגיע רחוק מנקודה זו.

תמיד יהיה מישהו שיוכל למכור במחיך נמוך משלך, ובסופו של דבר, אם אינך מתוגמל כמו שצריך, העסק שלך ואתה לא תחזיקו מעמד זמן רב, עם כל הלחצים הכרוכים בכך.

הגדרת ייחודיות לעסק שלך תאפשר לך לשנות את השיחה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך, ותעזור לך למכור יותר - מה שיגדיל את הכנסותיך לאורך זמן.

אז מה עושים?

משקיעים הרבה זמן ומחשבה בשאלות כגון:

"מה אני עושה אחרת מהקולגות שלי?"

"מה אני נותן שהם לא נותנים?" עד שמגיעים לתשובה שמרגישים איתה בנוח.

הגדרת ייחודיות לעסק היא תהליך, ולא פעולה קצרה. מדובר בתהליך מורכב שנמשך לא מעט זמן.

אחרי שהגדרת את ייחודיות העסק עליך להביא לידי ביטוי את ההגדרה הזו בכל החומרים הפרסומיים שלך ובכל הערוצים השיווקיים בהם אתה פועל.

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב