דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק - רוצה לקוחות חדשים? יש לרכז את המאמץ 

מאת    [ 10/04/2013 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1692 פעמים ]

בעולם אידיאלי, יתכן והיו לך משאבים בלתי מוגבלים של זמן ותקציב לשיווק העסק שלך, על מנת למצוא כל העת לקוחות חדשים, ובכך להגדיל בקביעות את מחזור המכירות שלך. אבל מה לעשות, והעולם אינו אידיאלי?

פיזור המעט שיש לך באופן אפקטיבי על פני אמצעי שיווק ופרסום רבים, וזאת לאורך 365 ימים בשנה - אינו מעשי. לכן העתיקו אנשי השיווק מאנשי הצבא את עיקרון ה"קמפיין" - ריכוז מירב המאמץ האפשרי לנקודה מכרעת אחת ובתזמון אחד, על מנת להגביר בהרבה את עוצמת האפקט.

דרך פעולה נבחרת זו ניתנת ליישום פשוט בעזרת שימוש בשבעה פרמטרים:


    • ריכוז מועדים: בעת הכנת התוכנית, קבע 2-3 מועדים בשנה, שהם המשמעותיים ביותר עבור לקוחותך בצריכת שירותי / מוצרי העסק שלך. למשל: לקראת חג מסוים, או בעונת שנה מסוימת, או בהשקת מוצר חדש שלך. תזמן מראש את כל מאמצי השיווק שלך לתקופות זמן מוגבלות לקראת מועדים אלו.
    • ריכוז מדיה: קבע מראש מספר קטן ומוגדר של אמצעי תקשורת, ורכז בהם את כל התקציב וזמן העבודה שיעמוד לרשותך במאמץ מרוכז. למשל: הפצת עלונים בתיבות דואר, במשולב עם תליית כרזות פרסום, ומשלוח סידרת אימיילים. תזמן את כולם להופעה במקביל, ואל תתפזר ליותר. כמובן שיהיה מצוין, אם לאותם מועדים בדיוק יתוזמנו גם מסרים חינמיים באתרים חברתיים ובבלוגים, או אזכורי יחסי ציבור במדיה.
    • ריכוז המסר: חזור בדיוק על אותו מסר בכל האמצעים שאתה מפעיל. תן ללקוח להבין ולהפנים את המסר, ואל תבלבל אותו עם מסרים שונים בו זמנית. למשל: אם החלטת על קיון מבצע לשירות מסוים, הודע בכל הקמפיין על אותו מבצע בדיוק ובאותו ניסוח בדיוק. תפסת מרובה - לא תפסת.
    • קו עיצובי אחיד: תן ללקוח לראות את המסר שלך באותה צורה ויזואלית שוב ושוב, על מנת שיזהה אותו ויטמיע אותו בזיכרון. השתמש באותה צבעוניות, באותה תמונה או סמל, ובאותו סגנון אותיות גם בשלט, גם במודעה וגם בעלון.
    • עקרון החזרה: המוח האנושי מעכל טוב את המסר רק אם יחזרו עליו שוב ושוב. המחקרים מראים כי רצוי שהלקוח יתקל במסר שלך 7 פעמים ברציפות, על מנת להביאו לפעולה. לכן שלח סידרה של מיילים שיווקיים עם מסר דומה, ולא מייל אחד. פרסם אותה מודעה במספר גיליונות רציפים של המקומון, ותלה מספר שלטים זהים בקרבה אחד לשני. אפילו את העלון הפץ בתיבות הדואר יותר מפעם אחת.
    • עקרון הגודל: אין מה לדבר - הגודל כן קובע. מודעה על עמוד שלם חזקה יותר ממודעונת קטנטונת, ושלט ענק פועל הרבה יותר טוב משלט קטנטן.
    • ריכוז גיאוגרפי: במקרים רבים, עדיף לתכנן את התקציב למספר הופעות בתקשורת באזור גיאוגרפי מצומצם, על פני הופעה בודדת באמצעי תקשורת ארצי. זאת על מנת להגיע לאפקט של מספר החזרות הנדרש, ולהמנע מדילול התוצאות.

לסיכום, כלל חשוב להשגת לקוחות חדשים: רכז את המאמץ.

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב