דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם למאהב של אשתי יש זכויות כידוע בציבור שלה? 

מאת    [ 09/04/2013 ]

מילים במאמר: 290   [ נצפה 2280 פעמים ]

ידוע בציבור הינו מעמד אישי אשר זכה להכרה הן בעיני החוק והן בעיני הפסיקה, ומקנה לבן הזוג העומד בהגדרה כידוע בציבור את מלוא הזכויות המשפטיות, כאשר ההגדרה הרווחת לזוג ידוע בציבור, מתייחס לבני זוג אשר החליטו מרצונם החופשי להחיל על  מערכת היחסים ביניהם, את מכלול דיני הנישואין והגירושין, לרבות, הזכויות והחובות המשפטיות, וכל זאת, מבלי הצעד הפורמאלי של טקס הנישואין.

המחוקק הישראלי קבע מספר תנאי סף מצטברים לצורך קביעת בני זוג בחזקת "ידועים בציבור", ותנאים אלו מתייחסים לקיום חיי משפחה וניהול משק בית משותף. על פי תפיסה משפטית זו, מאהב מוכר אומנם כמעמד חברתי, אך הוא איננו מקנה לו כל מעמד משפטי היוצר זכויות ממנויות או זכויות משפטיות אחרות.

במידה והמאהב ובת זוגתך ניהלו חיי אישות כבעל ואישה, ובמידה והם ניהלו שותפות משק בית, הכוללת: לינה משותפת, אכילה, שתיה, הלבשה וצרכים נוספים להם נזקק כל אדם בחיי היומיום, ובמקביל ניהלו גם מסגרת תקציבית משותפת, רשאי המאהב להגיש תביעה לבית המשפט להכיר בו כידוע בציבור.

ייעוץ וליווי משפטי עוד בשלבים הראשונים של הליך הגירושין

על מנת להימנע ממצבים בהם המאהב של אשתך מגיש נגדך תביעה להכרה בזכויותיו הממוניות במסגרת מעמדו כ-ידוע בציבור שלה, ועל מנת לשמור על מלוא הזכויות שלך לאורך כל הליך הגירושין, ההמלצה הראויה והנבונה ביותר עבורך, היא להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה ודיני גירושין, עוד בשלבים המוקדמים בהם גמלה ההחלטה בליבך לפתוח בהליך גירושין ופרידה, או לחילופין, ברגע הראשון בו התברר לך כי אישתך עומדת להגיש תביעת גירושין.

הייעוץ, הסיוע והליווי המשפטי כבר בשלבים הראשונים, יאפשרו לך לשמור על מלוא זכויותיך, ואף לנהל את תיק הגירושין בהתאם למטרות וליעדים אותם תציב לעצמך בשיתוף עורך הדין הנלווה אליך לאורך כל הדרך. זכרו- הפנייה לעורך דין המתמחה בדיני הגירושין מומלצת גם במקרים וקיימת הסכמה בין בני הזוג בנוגע לכל הסוגיות הנלוות להליך הגירושין.

עידית רונן      עורכת דין ומגשרת       סניף קריית מוצקין: גושן 31, טל: 077-2060225       נייד: 050-3762093         zaronlaw@gmail.com        iditro_L@smile.net.il ילידת 1975, נשואה ואם לשניים, בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה (LL.B). התמחתה במשרד החיפאי הוותיק של עורכי הדין הדסי את וינטר, והוסמכה כעורכת  דין בשנת 1999. בוגרת קורס הכשרת מגשרים מטעם לשכת עורכי הדין. במשך השנים עסקה עורכת דין רונן במגוון נושאים בתחום האזרחי, תחילה כעורכת דין שכירה והחל משנת 2003 כעורכת דין עצמאית. עו"ד עידית רונן מתמחה בדיני משפחה ודיני מקרקעין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב