דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשת בקשה לפשיטת רגל על ידי חייב 

מאת    [ 09/04/2013 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1862 פעמים ]

התנהלות כלכלית חסרת אחריות, או לחילופין, התמודדות עם חוסר יכולת פירעון חובות, דהיינו קריסה כלכלית של עסק עצמאי, עלולה להוביל אתכם להכרזה על פשיטת רגל. ברוב המקרים, ההחלטה להגשת בקשה לפשיטת רגל על ידי החייב, הינה החלטה דרמטית ומשמעותית, המשפיעה במידה ניכרת על התנהלותו הכלכלית של פושט הרגל לאורך תקופה לא מבוטלת וכללים ברורים בהם צריך לעמוד לכל משך ההליך.

הליך פשיטת רגל- כיצד?

הליך מסודר של פשיטת רגל, הינו הליך שנועד להגן על החייב מפני נושיו, ומיועד לאפשר לו המשך קיום כלכלי למרות החובות הכספיים העומדים כנגדו ובהן לא מסוגל לעמוד. הגשת בקשה לפשיטת רגל על ידי החייב היא למעשה הליך מסודר שנועד לנהל את הליך פריעת החובות אותן הוא צבר, בצורה מפוקחת על ידי רשויות החוק והמשפט במדינת ישראל.

מכיוון שהליך פשיטת הרגל הינו הליך מורכב ומסועף מבחינה משפטית, החל משלב הגשת הבקשה אל כונס הנכסים ואל בתי המשפט המחוזי ועד לאישור הבקשה ויצירת מנגנון תשלומים חודשיים בהתאם ליכולותיו הכלכליות של החייב, מומלץ ואף ראוי לנהל את כל ההליך במסגרת היוועצות מקצועית עם עורך דין מנוסה, המתמחה בדיני ההוצאה לפועל ובתחומי פשיטת רגל.עורך דין מקצועי ומנוסה, יבחן עבורכם את מכלול החלופות העומדות לרשותכם, בטרם ההחלטה להגשת בקשה לפשיטת רגל, וזאת על מנת למנוע מכם מגבלות כאלו ואחרות החלות על פושט הרגל.

הגשת בקשה לפשיטת רגל על ידי חייב, מתאפשרת במקרים בהם סך כל חובותיו של מי שמבקש לפרוע את חובותיו עולים על סכום של 16,120 ש"ח וגילו של החייב הינו מעל גיל 18. עם אישור הבקשה לפשיטת רגל על ידי בית המשפט המחוזי אשר קיבל תחילה את המלצתו של ב"כ כונס הנכסים ומנהל המיוחד, מוכרז כפושט רגל החייב והוא נכנס לתהליך הכולל בין היתר:

המשך עיכוב והקפאת הליכי הוצל"פ שנפתחו כנגד החייב, הטלת מגבלות כלכליות כנגד החייב, צו עיכוב יציאה מן הארץ, בהמשך נבחנים נכסיו ומצבו הכלכלי באמצעות חקירות יכולת, העמדת הסדר תשלומים חודשי בהתאם למצבו הכלכלי של פושט הרגל, הסדר נושים במסגרת כונס נכסים ועוד.

במידה וגם אתם מתמודדים עם לחצים כלכליים וחובות כספיים משמעותיים, ובמידה וגם נגדכם הוגשו תביעות בלשכות ההוצאה לפועל, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין מקצועי המתמחה בדיני ההוצאה לפועל ובתחום פשיטות הרגל, וזאת על מנת לבחון את מכלול החלופות העומדות לרשותכם במסגרת החוק.

 ------------

יובהר כי האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי פרטני ומקצועי, לא נועד להחליפו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם, באשר כל מקרה ונסיבותיו. ייתכן ובמידע חלו השמטות ו/או טעויות. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.

אריאלה רוזנטל סודרי - משרד עו"ד ונוטריון  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב