דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעמו וראו כי טוב השם 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 1045   [ נצפה 3718 פעמים ]

"טעמו וראו כי טוב השם"

היי קוראים לי יקיר.. אני מדריך שחייה במקצועי  ולאחרונה עברתי קורס קאוצ'ינג להתפתחות אישית...  במהלך הקורס נחשפתי להמון גישות אימון דרך המרכז.. אחת מהגישות אימון הגיעה אלי דרך הרב השכונתי "עמאר מנחם"...  הסכמתי בסקרנות להגיע לשיעור ה"תניא" (מצורף קישור למבוא הספר) כבר במהלך השיעור הראשון הרגשתי שאני מקבל מידע שמחבר את כל מה שלמדתי בעבר וממלא אותי בחיות.

לאחר שהחלטתי לתת לנושא הרוחני בחיי קצת זמן לחקירה  גיליתי עולם פנימי מופלא שתמיד היה שם המכיל בתוכו חוקיות על טבעית מרגשת.. וקלטתי שאם אהיה קשוב לחוקיות הזאת זה יעורר את הנשמה שלי למציאות חדשה שבה הכול אפשרי...

התהליך הפנימי:

הכול התחיל מהחלטה תמימה מלאה בנכונות "אני נותן לעצמי קצת זמן להכיר את הבורא"

האסימון הראשון שנפל לי היה כשהבנתי שכל ההיגיון של התורה מכוון אל הנשמות שירדו לעולם.. זאת אומרת  "ההיגיון" (אמונה בשפה שלנו) הוא של הנשמה ורק אז מתלבש  בשכל בדרגות אין סופיות... כשהתחלתי להתחבר לתורה מתוך אהבה המוח שלי התחיל להבחין בחוקיות שמעוררת את הנשמה שלי ושל כל מי שאני פוגש, לחיות הזאת היה את הכוח להוביל אותי ברצון עז ללמוד עוד להבין את משמעות של החיים שלי.

איך החוקיות הזאת באמת משפיע עלי?

החיבור לבורא: רבים אומרים שהחיבור התודעתי לבורא נמצא בין מחשבה למחשבה... נחשו מה?! זה באמת נכון.. במהלך התהליך הרגשתי שכאשר  אני ממציא המון מחשבות  מיותרות (איך גומרים את החודש, האם אני נראה מספיק טוב, מה יותר כדאי לי, מה יותר טוב בשבילי, מי יותר טוב זה או זה, מה הם חושבים עלי ועוד.. ועוד...) אני לא מצליח להקשיב לסימנים וחיי בדאגה, לחץ ומתח מיותרים...

אותם מחשבות נוצרות מתוך האגו שנותן לנו הרגשה שאנו יודעים הכול וצריכים שהכול יהיה בדרך שאני קובע.. הוא נתן לי לחשוב שרק אחרים  צריכים לתקן את עצמם (וזאת אחת הסיבות שהיה קשה לי להקשיב ולהיות גמיש עם הזולת ).. קלטתי.. שאדם שמרגיש מוערך יכול לתקן את האגו שלו מאוד מהר... כשהייתי מוערך הפסקתי להיבהל מהקול הפנימי של הנשמה שרומזת כל הזמן "אתה זה שצריך לתקן את עצמך"!! 

כשהתחלתי להנהיג את חיי על פי תורה, הצלחתי לבטל את המחשבות האלו פעם אחר פעם,  הייתי מכוון לעשות את מה שהתורה מציעה לי. בתורה שלנו יש חוכמה אין סופית שמכוונת להטיב עם הבריות אז מעבר לזה שהיא מובילה את האדם לשקט נפשי וחיבור עם הבורא, היא  גם נותנת את כל הבונוסים הנוספים (משפחה מאוחדת, חיים של שליחות, חוכמה, אהבה, ועוד....)

כוונה: יש שני סוגי כוונות -  כוונה מהגוף וכוונה מהנשמה. 

הנשמה דוחפת אותי לתקן את המידות ולתת לזולת.  (זה השליחות שהיא קיבלה) "אני רוצה שכולם יתענגו על השם וליהנות מרוחניות עוצמתית"

והגוף דוחף אותי - להגיע לסיפוק היצרים והרצונות האישיים שלו. "אני רוצה להתענג על העולם" (אני רוצה לאכול עכשיו 70 ארטיקים)

בגוף יש את היצר ה"רע" (רצון עצמי) ולכן הוא יש לו דחפים לספק לעצמו כל רצון שיתעורר בנו גם אם הוא לא בריא..

אדם שמשתדל למלא את עצמו בתכנים שמעירים את הנשמה שלו ולהשתמש בכוונות של הנשמה יכול לנקות מהמוח שלו 10% מסוג המחשבות של מחר ולרומם את האנרגיה שלו מיום ליום...

כשהתחלתי לזהות את ההבדל בין סוגי הכוונות הצלחתי לקדש ולכוון את המחשבות שלי בהתאם להחלטה שעשיתי . (להכיר את הבורא וללכת בדרך שלו)

אמת – התכונות של האמת: אי אפשר להתעלם ממנה, היא נמצאת בכל מקום, היא לפעמים כואבת, ולפעמים היא הדבר היפה ביותר בעולם...

אמת היא חוקיות שקיימת בכל העולם, התורה אומרת שהבורא נמצא בכל מקום הוא מחובר לרגשות שלנו והוא הדבר הנשגב ביותר שקיים.. המסע שלנו המתחיל במשפט "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" (ספר בראשית א' כ"ו – כ"ז)..  הפירוש מרמז: שאדם עושה תהליך של להידמות לעליון בתקופת חייו בעולם הזה..

התכונות של האדם הן שהוא הופך להיות דומה לכל מה שהוא מתחבר אליו.. הפיתויים והאתגרים ללא פשוטים הם רבים ולכן אני מזכיר לעצמי את מה שהבורא אומר  "יקיר בוא..  נעשה את זה ביחד" !! ברגע שאני אהיה הסביבה שלך אתה תהפוך להיות דומה לי מיום ליום.. אדם שמחובר לגישה הזאת מצליח להמחיש לעצמו את דמות הבורא לפנות אליו בחופשיות ולהפנים מי הוא ביחס אליו בכל רגע..

(אולי זה נשמע מסובך אבל מי שמכוון לחיות בדרך של הנשמה מקבל כוחות נפשיים להתגבר מעל כל אתגר פנימי וחיצוני).

העולם המודרני אומנם מלא בחוכמה אך כולו מכוון לגוף ואינו מכיר את הנשמה ואיך מספקים את הצרכים שלה. המקור היחיד שלימד אותי להבין את הנשמה היא התורה שלו..

מעבר לקיום הפיזי המופלא שאנו רואים אם נתבונן היטב בחוקיות הקיימת בטבע, אנו נוכל להמחיש לעצמנו את כוונת הבריאה. בעולם שלנו יש חוקיות מאוד מדויקת שנותנת לאדם אפשרות בחירה, הנשמה דוחפת אותנו לתת מעצמנו לסביבה. והגוף רגיל כבר מנעוריו לשמור הכול לעצמו, לפסול את הסביבה, ולחיות את החיים בדרך שהגיון של השכל מכיר.

*התהליך שאנו עוברים הוא לגרום לגוף לרצות ולאהוב את מה שבאמת בריא לנשמה שלנו וליצור הרמוניה ביניהם...

בנוסף חשוב לציין שבגוף אנו מופרדים אחד מהשני, אך כשמתחברים לנשמה מגלים שכולנו אחד.. וזאת הדרך האמתית  להגיע לאחדות אמתית...

חוק המידה כנגד מידה – כל מה שאני פולט חוזר אלי... ובדיוק איך שאני משפיע על אחרים כך הנשמה שלי מושפעת..

דוגמה מהחיים: אם אני רוצה להיות מאושר אני צריך לגרום למישהו אחד להיות  מאושר..

חוקיות נוספות...

"אם אני מאוד מכוון להטיב עם הנשמה של אנשים סביבי/ ככה אני ארגיש שאנשים מטיבים עם הנשמה שלי.."  ...  החוקיות של הגלגל החוזר קיימת בכל המישורים: פיזי, רגשי, מנטאלי, ורוחני.

בימים אלו אני לומד להרגיש את הנשמה שלי ומתאהב בה מיום ליום:

היא מדברתי איתי דרך אנשים ונותנת לי סימנים שרק היום אני מתחיל להפנים..

היא מכוונת אותי לתפקיד שלי בעולם...

היא ממלאת אותי בשמחה ובאהבה...

ויש בה חוכמה טהורה שמכוונת לעשות טוב לאחרים...

כל מקום חדש שאני נמצא בו היא מחברת אותי לסביבה במהרה...

היא מגיבה למעשים שלי באופן מידי בתחושות מתאימות שאני לומד לקרוא...

והיא מקשיבה לי בכל רגע שאני צריך...

 

הנשמה שלי היא חלק מכם ואתם חלק מהשם וברגע שחיים בתחושה הזאת ממש קשה לא להודות לבורא J

 

יקיר לישה

מאמן אישי לאיכות חיים

                                                                                                                                         Yakir lisha -  0502570997

 

http://www.youtube.com/watch?v=hinjqAnezKw -  סרטון מבוא על ספר התניא מומלץ מאוד!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהו הכוח שמניע אותך? איך מגיעים למימוש משמעותי? ומהו הרצון המשמעותי ביותר?  הנה מאמר שיעורר בכם השראה ויעזור לכם לכוון אל המשמעות והמימוש הנשגב  ביותר שלכם.   מהו רצון משמעותי? ככל שאדם גדל ונהיה מודע לעצמו כך הרצונות שלו הופכים למשמעותיים יותר ובעלי טעם רב יותר, רובנו יכולים להבין שהמימוש האמתי של כל אדם אינו מגיע מהרגשות שהוא חווה לא מהכסף שהוא צובר.. וגם לא משום תואר או דבר חומרי אלא ממשהו עמוק הרבה יותר.   אז איך לומדים לכוון לרצון הנשגב ביותר? נשמה ירדה לעולם עם תפקיד מאוד ברור והיא תהיה בחיפושים עד שהיה תמצא את הרצון המשמעותי שלה, היא תשלח לגוף מידי פעם תחושות של כעס/תסכול/אכזבה עד הרגע שהיא תתחבר אל הרצון המשמעותי שלה.   מהי הדרך לגילוי הרצון המשמעותי? במהלך חיינו אנחנו נבדוק אם אנו נמצאים במשמעות שלנו ע"י התבוננות הארות וסימנים שאנו מקבלים, וברגע שנמצא את הרצון המשמעותי שלנו אנחנו לא נעזוב אותו לעולם.   איך ממשים את ה"רצון המשמעותי" ?!   שימו לב!! המימוש האמתי שלנו מגיע באמת, כאשר אנו מעצימים את הדבר היקר לנו ביותר, זה יכול להיות הילדים שלנו, אידאולוגיה שנדגול בה, ערך שנאמין בו, עלייה הרוחנית שלנו, או משהו שמכיל את כל הדברים ביחד..   אז מהו הדבר שמכיל את הכול ביחד? מיד תגלו...   מטבענו אנו מיועדים לעשות תהליך התפתחותי מאגואיזם לאלטרואיזם וכאשר אנו נעים על הסקלה הזאת אנו מבינים שחיינו צריכים לשרת משהו שהוא לא האגו שלנו.. משהו גדול יותר שמכיל בתוכו את כל מה שבאמת חשוב לנו.. והמשהו הזה חייב להיות ה"בורא" הנשגב והגדול ביותר שהכרנו/חווינו!   אז מהו הבורא הזה!? טיפים להמחשה ולהשראה של מיהו "הבורא".   הבורא כולל בתוכו את כל הידע שקיים כולל מה שעובר לנו בראש :-). הבורא הוא חלק טהור ביותר שנמצא עמוק בתוך כל אחד מאתנו. הבורא חייב להיות הדבר הנשגב ביותר שמוצג לנו. הבורא הוא שפע אינסופי של אהבה. הבורא זה האור/המתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים לתת למישהו. הבורא ברא את הכול ומחייה את הכול בכל רגע מחדש.   הבורא הוא הדבר שמאחד את כל הנשמות והוא נמצא במקום הזה ממש.   האם רצון הבורא הוא הרצון המשמעותי ביותר? בוא נבדוק..   הבורא רוצה מה שאנו באמת צריכים, הוא רוצה להיות מחובר לתודעה שלנו, שנאמין ביכולות שלנו, שנדע שהוא תמיד מעודד וחפץ בהתפתחות הרוחנית של כל אחד מאתנו ושל כולנו יחד, הוא היה רוצה שנלמד ונתבונן בדרך ובנק' המבט שלו, שנדע ונבין את הדרך שבה חוקיו עובדים שנלמד להכיל ולקבל ולהעניק אהבה לבורא ולנבראים שלו ואולי עוד כמה דברים J...   לסיכום לכולנו יש "כוח מניע" שמניע אותנו למימוש והוא בתוכנו הצעד שנדרש לעשות הוא לעבוד על זה שהמניע לפעולות יהיה האהבה לבורא ע"י התבוננות והתקרבות לבורא אנו לומדים להכיר את עצמנו ולדעת מה הבורא רוצה מאתנו באופן אובייקטיבי וברגע שנעשה את זה אנו נהיה בהוויה של משמעות שליחות וחיבור לבורא, מקווה שקיבלתם השראה ודעת להתחבר לכוח המניע שלכם "אהבת חינם" ולהידבק ברצון הבורא :-) בהצלחה!!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב