דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ לפנסיה: איך מבטיחים חירות כלכלית? 

מאת    [ 05/04/2013 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 4060 פעמים ]

עם סיום חג הפסח, עתידה הממשלה החדשה להיכנס להילוך גבוה. שר האוצר החדש כבר הצהיר כי "המצב גרוע משחשב" - בהתייחסו בין היתר לגירעון של עשרות מיליארדי שקלים בקופת המדינה. בעיצומה של האטה כלכלית עם גזרות חדשות שבדרך, גובר הפיתוי של עובדים המסיימים את העסקתם למשוך את כספי הפיטורים כדי להתמודד עם אתגרי ההווה. ברוח חג הפסח שזה עתה הסתיים - השאלה היא כיצד הפעולות שתבצע כרגע ישפיעו על חירותך הכלכלית בעתיד, עם פרישתך לפנסיה?

חישוב פיצויי פיטורין

כל אחד יודע כי עובד עם וותק של שנה ומעלה המפוטר ממקום עבודתו, זכאי לפיצויי פיטורין בגובה המשכורת האחרונה כפול מספר שנות הוותק. בפועל, חישוב פיצויי פיטורין הפך למשימה מורכבת יותר, שעשויה להשפיע בצורה משמעותית על גובה הפנסיה שנקבל.

עובד שפוטר מעבודתו רשאי למשוך את כספי הפיצויים. הפיתוי גדול במיוחד לנוכח הפטור ממס המוענק לכספים אלו, בגובה של 11,950 שקל על כל שנת וותק. אז מדוע בכל זאת כדאי לחשוב פעמיים לפני שמושכים את פיצויי הפיטורין?

על חישוב פיצויים והפנסיה שלך

במסגרת סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין, מפריש המעביד מידי חודש כספים לחיסכון הפנסיוני של העובד תחת רכיב הפיצויים. עם פיטוריו של העובד ממקום העבודה הוא רשאי למשוך את כל כספי הפיצויים שהצטברו מהחיסכון הפנסיוני. אבל... משקלם של כספי הפיצויים בחיסכון הפנסיוני מגיע לעשרות אחוזים - ולכן גריעתם תצמק את הפנסיה החודשית שנקבל בעת הפרישה לפנסיה. בכמה עלולה להצטמצם הפנסיה? ובכן, משיכת כספי פיצויים עלולה להקטין את הקצבה החודשית שתקבל בחצי! כך לשם המחשה, פנסיה בגובה 7,000 ש"ח עשויה להפוך לקצבה בגובה 3,500 ש"ח. השורה התחתונה ברורה: כאשר מדובר במשיכת כספי פיצויים, העתיד ממש בידיים שלך. במקרה הזה מדובר בהרבה יותר מסתם קלישאה.

אז מה עושים עם כספי הפיצויים?

חישוב פיצויי פיטורין צריך לכלול לא רק את גובה הפיצוי שתקבל, אלא גם להביא בחשבון את ההשלכות על משיכתם מתוך החיסכון הפנסיוני. בדיוק לשם כך כדאי לפנות אל יועץ פנסיוני בלתי תלוי, שימחיש באמצעות סימולציה מה תהיה ההשפעה של משיכת כספי הפיצויים. רק לאחר שתקבל תמונת מצב מלאה תוכל לקבל החלטה נבונה: כך למשל גם אם מצבך הכלכלי בהווה מחייב שימוש בכספי הפיצויים, אולי תוכל למשוך רק את חלקם כדי למזער נזקים?

 

ארז בן חורין הנו מנכ"ל גמלה שירותי ייעוץ פנסיוני 052-3439180,  www.gimla.info 1.  גמלה שירותי יעוץ פנסיוני הנו משרד יועצים אובייקטיבי ובלתי תלוי. 2.  יועצי גמלה בעלי רישיון ליעוץ פנסיוני מטעם  משרד האוצר ויעוץ מס מטעם מס הכנסה. 3.  גמלה אינה מקבלת כל תגמול מהגופים המנהלים (חברות ביטוח, בתי השקעות וקרנות פנסיה) בגין היעוץ הפנסיוני אלא מתוגמלת מהלקוח בלבד ולכן מייצגת אותו בשקיפות מלאה ובנאמנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב