דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטי גולדפילד - מהו גולדפילד 

מאת    [ 04/04/2013 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 4101 פעמים ]

חומר גלם מרכזי בעיצוב תכשיטים כיום הינו גולדפילד. אף על פי שרבים חוזרים ורוכשים תכשיטי גולדפילד, אנו שומעים את השאלות: מה זה גולדפילד, מה ההבדל בין גולדפילד לזהב, מה ההבדל בין גולדפילד לציפוי זהב? במאמר נסביר את תהליך ייצור הגולדפילד ואת ההבדל בינו לבין זהב וציפוי זהב.

לגולדפילד תפקיד מסחרי חשוב בתעשיית התכשיטים במשך למעלה מ-150 שנים. תהליך הייצור של הגולדפילד פותח לפני כמאה וחמישים שנים עבור עולם האופנה על מנת להפחית עלויות של תכשיטים בלי להתפשר על מראה ויופי, עמידות ושימוש ארוך טווח בתכשיטים.

גולדפילד מורכב משכבה מוצקה של זהב שלוכד באופן כימי אל מתכת נוספת באמצעות תהליך של חימום ולחץ. בתהליך ייצור הגולדפילד, מכניסים גיליון של זהב על גיליון של מתכת לתוך תנור גז, שם הם מחוממים במהירות לטמפרטורה של כ-900 מעלות צלזיוס. מייד לאחר מכן הזהב והמתכת נלחצים יחד, במכבש הידראולי בלחץ עצום של כ-psi2500. באמצעות תהליך זה של חימום ולחיצה מתרחשת דיפוזיית סגסוגות בין הזהב והמתכת (alloy diffusion). בתהליך הדיפוזיה האטומים באזור החיבור  של הזהב והמתכת מתנגשים ומתחברים אחד עם השני ויוצרים קשר מתכתי חזק.

 כתוצאה מהתהליך הכימי המתואר לעיל, מתקבל הגולדפילד שבו מרכיב הזהב נמצא כולו במעטפת החיצונית והמתכת הנוספת אינה נראית לעין. מראה הגולדפילד מוזהב וזהה למראה של הזהב. לפיכך, לתכשיטי גולדפילד איכותיים מראה זהה לזה של תכשיטי זהב.

בארצות הברית מוסדר ייצור הגולדפילד על ידי גוף ממשלתי, ששמו 'ועדת הסחר הפדרלי'. גוף זה קובע את תכולת הגולדפילד מבחינה חוקית, מפקח על ייצור הגולדפילד, ומעניק את חותמת ה-GF. כיום, הגולדפילד הרווח ביותר מכיל זהב K14 שמשקלו 1/20 ממשקלו הכללי של תכשיט גולדפילד. מאחר שהגולדפילד מכיל מרכיב של מתכת יקרה, עלותו מושפעת באופן בלתי נמנע מהתנודות במחיר הזהב. עם זאת, מאחר שמשקל הזהב בתכשיט גולדפילד הינו 1/20 בלבד מהמשקל הכולל של תכשיט גולדפילד, הרי שהתנודות במחיר הזהב משפיעות על מחירו במידה מוגבלת. באופן זה ניתן לשמור על עלות תכשיט סבירה, והלקוחות זוכים ליהנות מתכשיטי גולדפילד יוקרתיים במחירים סבירים.

 שאלה נוספת הנשאלת על ידי רבים כאמור הינה בדבר ההבדל בין גולדפילד לבין ציפוי זהב. חשוב להסביר כי השוני בין השניים מהותי. גולדפילד הינו סגסוגת כאשר הזהב מהווה חלק מהתכשיט. אין מדובר בציפוי אלא בסגסוגת שנוצרה על ידי קשירה של שתי מתכות, בחום גבוה ובלחץ עצום, ולכן גם לאחר שנים רבות של שימוש בתכשיט גולדפילד, הזהב איננו נשחק ואיננו "מתקלף" מהתכשיט, ותכשיט הגולדפילד שומר על המראה המקורי שלו ועל האיכות המקורית שלו ללא אפקט של שחיקה.

בשונה מתכשיטי גולדפילד יוקרתיים, נמכרים בעולם האופנה גם תכשיטים מצופי זהב. תהליך הציפוי של תכשיט בזהב מתרחש כאשר מצפים את פני השטח של תכשיט מוגמר בשכבה דקה מאוד של זהב באמצעות תהליך כימי או אלקטרוכימי. במשך הזמן, האטומים של שכבת המתכת מתחת לציפוי הזהב מפעפעים לתוך שכבת הזהב וגורמים לשינוי בצבעו של התכשיט. בנוסף, שכבת הציפוי הינה דקה וסובלת מהשפעות של שחיקה עקב חיכוך בין התכשיט לסביבתו ושריטות של פני השטח של התכשיט. כתוצאה מכך, במהלך הזמן נשחק הציפוי ונעלם, והתכשיט מאבד את מראהו החיצוני.

 אנשים בעלי עור רגיש, הסובלים מאלרגיה לנחושת או כסף, יכולים לענוד תכשיטי גולדפילד לאורך שנים ללא חשש, אך הם נדרשים לזהירות בשימוש בתכשיטים מצופים בזהב.

כיום, קיים מגוון רחב של שימושים בגולדפילד החל מתכשיטים אופנתיים, שעונים, נרתיקים לסיגריות, ואין ספור פריטים דקורטיביים נוספים. תכשיטי גולדפילד הינם תכשיטי יוקרה שלעולם אינם יוצאים מן האופנה וניתן לענוד אותם עם כל הטעמים וההעדפות של עולם האופנה.

 להלן מספר טיפים לשמירה וטיפול בתכשיטי גולדפילד. רצוי לשמור על התכשיט באריזתו המקורית או בקופסת תכשיטים על מנת למנוע קרע או שבירה. מומלץ לנקות את התכשיט מדי פעם במטלית עדינה מבד כותנה. לפני שינה, פעילות גופנית מאומצת, רחצה בבריכה או בים רצוי להסיר את התכשיט. כידוע, מי ים מלוחים, כלור שבבריכות שחייה, סבון וכן זיעה מרובה גובים את מחירם מכל תכשיטי היוקרה. לכן, במידה והתכשיט נחשף לחומרים אלו מומלץ לשטוף אותו במים זורמים ולייבש עם מטלית עדינה. במידה ונתפס בתכשיט לכלוך במקום בו מטלית איננה מגיעה, ניתן להכניס את התכשיט לתוך קערה עם מים חמים ואבקת כביסה ללא מלבין ולהשרות את התכשיט למשך כדקה, אחר כך לשטוף אותו במים זורמים ולייבש במטלית עדינה.

 

תלתן תכשיטים מעצבים מגוון של שרשראות, צמידים, עגילים בעבודת יד, תכשיטי כסף, תכשיטי גולדפילד, תכשיטי אופנה, מחומרים איכותיים, כסף סטרלינג 925, גולדפילד 14K, משובצים חרוזי מורנו, קריסטל סברובסקי, פנינים, אבני חן. ניתן לרכוש תכשיטים, בהתאם למבחר המוצע באתר האינטרנט www.clover.co.il  http://sites.google.com/site/mycloverjewellery/ ובאמצעות הזמנה טלפונית בטל: 054-5446496




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב