דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמיגי שטח לטיול בטוח 

מאת    [ 03/04/2013 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2348 פעמים ]

לטייל צריך לדעת, כדי ליהנות יותר מהטיול ואף כדי לשמור על בטיחותנו. רבות נאמר ונכתב על בחירת מסלולים בטוחים, עונות שנה מתאימות לכל סוגי הטיולים, לבוש הולם, ציוד הכרחי ועוד. לטיולי שטח המתבצעים באמצעות רכבי שטח, חשוב להגיע עם רכב חזק ובטוח שנוסע על צמיגי שטח חזקים, עמידים, בטוחים ובנויים בדיוק למטרה זו. ללא צמיגי שטח מתאימים, עדיף שלא להיכנס עם רכב לדרכים בלתי סלולות.

 

לאיזה צמיגי שטח אני זקוק?

המענה לשאלה זו תלוי בעיקר בשני פרמטרים- איזה רכב שטח יש לך, ובאילו אזורים אתה מתכוון לטייל עם רכב השטח שלך. בגדול מתחלקים צמיגי השטח לשתי קבוצות עיקריות- צמיגי שטח מלא שמיועדים לעמוד בתלאותיה של דרך קשה במיוחד, והם גדולים במיוחד, מחורצים בחריצים עמוקים ודפנותיהם מחוזקות. הקבוצה השנייה היא צמיגים משולבים שבנויים לנסיעה הן על כביש אספלט סלול והן בשטח. הם מתאימים לתנאי שטח רכים וגם להם חיזוקים בדפנות. ספציפית, כאשר קונים צמיגי שטח, יש לציית להוראות יצרן הרכב הנוגעות לגודל ולחוזק הרצויים של הצמיגים. עקרונית צמיגי שטח אמורים להיות רחבים ומחורצים בחריצים עמוקים, כדי לעמוד בתנאי השטח בהצלחה. לאלה מכם שמבינים פחות בתחום, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע.

 

כיצד פועלים צמיגי שטח?

טיולים ומסעות אתגריים בשטחים בעייתיים ובלתי סלולים מוכרחים להיעשות באמצעות רכב שטח טוב המצויד בצמיגי שטח איכותיים. צמיגי השטח אמורים להיות בעלי תכונות מנוגדות אשר השילוב ביניהן הופך אותם למעולים. מצד אחד עליהם להיות חזקים מאד וקשיחים, ומצד שני גמישים ואלסטיים. אם שטח הנסיעה קשיח, עדיף שחריצי הצמיג יהיו פחות עמוקים, כלומר על ה "הדוקרנים" של הצמיג להיות קצרים ושטחיים יותר. לעומת זאת, בשטחים רכים ובוציים, חיוני ביותר שדוקרני הצמיג יהיו גדולים ויציבים. הדוקרנים הקשיחים ננעצים באדמה וכך מצליחים לדחוף את הרכב קדימה ומונעים ממנו לשקוע. חשוב לדאוג לכך שהצמיגים יהיו איכותיים ועמידים בתנאי שטח קשים, וההבדל בין צמיגים מחברות שמייצרות צמיגים מעולים למעשה מזעריים.

 

מה חשוב לדעת כשיוצאים לשטח?

נהגי שטח מנוסים יודעים היטב שבנסיעה בשטח בעל תנאי נסיעה קשים, רצוי שלא להעמיס ציוד מיותר על גגון הרכב, ושמשקלו לא יעלה על 50 ק"ג. גגון עמוס בציוד כבד מקשה על השליטה ברכב באזור קשה לנהיגה והסיכון להתהפכות גדל. בנוסף, חשוב לשחרר אוויר מהצמיגים על מנת להגדיל את שטח המגע שלהם עם הקרקע, דבר המעניק לרכב יציבות. בתום המסע יש כמובן לנפח את הצמיגים בחזרה. במקביל להימנעות מהנחת משקל עודף וכבד על גגון הרכב, חשוב שלא להעביר כח מוגבר ומוגזם לגלגלי הרכב, כדי להימנע ממצב של התחפרות במקום. ואחרון חביב, הגם שרכב שטח בנוי לנסיעה באזור בוצי, חשוב לוודא שהוא אינו בוצי באופן מוגזם.

חשוב לדאוג לכך שהצמיגים יהיו איכותיים ועמידים בתנאי שטח קשים, וההבדל בין צמיגים מחברות שמייצרות צמיגים מעולים למעשה מזעריים. כותב מאמר עיסא פאיד מתמחה בצמיגים לרכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב