דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטת מיץ - מיצים 

מאת    [ 03/04/2013 ]

מילים במאמר: 748   [ נצפה 3096 פעמים ]

מה היא דיאטת המיץ המהיר?

דיאטת מיצים צום מיצים (המכונה גם "טיהור מיצים") היא שיטה שנויה במחלוקת וצום דיאטת גמילה שבו אדם צורך רק מיצי פרות וירקות כדי להשיג תזונה בזמן שנמנעים מצריכת מזון. היתרונות הבריאותיים אינם מוכחים. צום מיצים יכול להימשך בין מספר ימים למספר שבועות. המיץ הנצרך במהלך צום מיצים אינו  סוג הזמין באופן מסחרי, אלא מיצים שמופקים מפרות וירקות טריים.

 

דיאטה מהירה-דיאטת המיץ המהיר היא סוג של דיאטת גמילה שכוללת ירקות מבושלים בלבד ולצרוך מיץ פרות ומים לתקופה קצרה של זמן. היא נחשבת לאחת מהשיטות יותר המהירות של ניקוי רעלים עקב צריכת מזון המופחת והיעדר מזון מוצק.

דיאטת המיץ המהיר נמשכת כ- 1-5 ימים. התייעצות עם איש מקצוע בריאות מומלצת לעתים קרובות לצומות ארוכים יותר משלושה עד חמישה ימים.

 

סיבות לצום

סיבות לעוברות צום מיצים עשויות לכלול סיבות רוחניות או דתיות, גמילה, רצון לרדת במשקל, או ניסיונות לעצירת התנהגות קבועה כגון עישון, שתיית אלכוהול, אכילת יתר, התמכרות לקפאין ועוד משתתפים עשויים להשתמש בצום מיצים כתרופה חלופית. משתתפים יכולים להאמין צום מיצים ירפא כאב כרוני, סרטן, דיכאון, דלקת מפרקים, זיהומים קשים, שהתנגדו אנטיביוטיקה, מחלות אוטואימוניות, מחלות חשוכות מרפאה ורבות אחרות. אחד הסיבות לצום מיצים היא לסייע בשיטות אחרות של מעבר מרה.  אחרים בוחרים בצום מיצים, כי הם מאמינים שהם יכולים להתמקד בריפוי איברים ומערכות ספציפיים.

 

מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

 

תופעות לוואי אפשריות

לאלה שצמים צריך לדאוג לשמור על צריכת ויטמינים וחומרים מזינים במהלך הצום, למרות שאין לו תופעות לוואי ספציפיות קשורות באופן בלעדי עם צום מיצים. מצבים רפואיים כמו סוכרת עלולים להחמיר ע"י צריכת יתר של מיצים מסוימים.  תערובות מיצים: המכילות מיץ אשכוליות יכולים גם להשפיע לרעה אינטראקציה עם תרופות מרשם מסוימות (כגון תרופות ליתר לחץ דם).

 

ביקורת על צום ואו דיאטת מיצים

בגלל תכולת הנתרן הנמוכה של רוב הפרות וירקות, מחסור במלח עלול להתרחש. מחסור במלח גורם לכאבי ראש וחולשה, ולאחר מכן בחילות.

 

כדיאטת גמילה

מדענים, דיאטנים ורופאים רואים בדיאטות גמילה כפחות יעיל ממים בצום, ולכן הטענה שזה בזבוז של כסף. קתרין קולינס, הדיאטנית הראשית של בית הספר לרפואה בבית החולים סנט ג'ורג' בלונדון, אנגליה, קובעו כי "המושג 'הגמילה' הוא מיתוס שיווק ולא ישות פיזיולוגית.

דיאטות גמילה, בהתאם לסוג והמשך, נתפסות כמסוכן ויכולות לגרום "לכל מיני בעיות בריאותיות", כולל אובדן שריר=קטבוליזם, ירידה בחילוף חומרים (מטבוליזם), וכך אנו צוברים שוב יותר שומן לאחר שהגמילה מסתיימת?!

 

איך עושים את דיאטת  המיץ?

מיץ מהיר בשלושת ימי הצום כ- 35-100  גרם של מיץ הוא הציע, עם לפחות מחצית מהמיץ להיות ירוקים מבוסס ירקות. ירקות ירוקים עשירים בכלורופיל, שהוא אמר כדי לעזור לנקות ולרפא את מערכת העיכול.

 

זהו יום טיפוסי במהירות מיץ 3 ימים:

עם בעליה: מים פושרים עם לימון

שקדים או קשיו "חלב"

מיץ ירקות ירוק

מיץ ירקות ירוק

סלק, גזר, מיץ תפוחים

מיץ ירקות ירוק

שקדים או קשיו "חלב"

שתה כוס טמפרטורת חדר או מים פושרים בין כל מיץ לקדם חיסול.

 

כדי לייעל את הספיגה של חומרים מזינים, לשתות כל מיץ לאט ולא בולע אותו. מיצים יש לצרוך בנפרד כשעה שעתיים. המשקה הסופי של היום צריך להיות לפחות שלוש שעות לפני מועד השינה.

 

פרות וירקות המשמשים לייצור המיצים לעתים קרובות כוללים סלרי, כרוב, גזר, כרוב, תפוח, תרד, סלק, וירקות עליים. אבוקדו ובננות, משמש, דובדבנים ופרות אחרים, זרעי תפוחים, גזר וצמרות ריבס, ועורות קשים של קיווי, אננס ומנגו יש להימנע. רצוי מתוצרת אורגנית היא טובה ביותר, אך אם הדבר אינו זמין, אז יש לשטוף את הפרות והירקות עם חומר עשוי לעזור להסיר כמה שאריות חומר הדברה (בדרך כלל זמין בחנויות מזון בריאות).

 

אנשים בדרך כלל, קל יותר לעשות את המיץ בתחילתו או בסופו של היום ולעשות מספיק ליום אחד שלם. למרות שיש לצרוך לשתות את המיץ קרוב למועד הסחיטה שלו (ככל האפשר), את מיץ ניתן לאחסן מכוסה בזכוכית או בכוסות החופשיות מ- BPA.

 

פעילות גופנית

רעיון טוב יהיה למתן מעט את שגרת האימונים שלך במהלך דיאטת המיצים מהירה. פעילות גופנית קלה כמו: הליכה יכול לעזור להגביר את זרימת דם והלימפה. נסה גם טיפול בעיסוי (כגון עיסוי שבדי, ניקוז לימפטי, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי תאילנדי).

 

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?.  אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה אתר: תוספי מזון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב