דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הערכת סיכויי התביעה והכדאיות בהגשתה. 

מאת    [ 02/04/2013 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 4605 פעמים ]

ככלל, אדם הטוען כי נפגע וניזוק נטל ההוכחה מוטל על כתפיו ( למעט סייגים כאלה ואחרים ), הן בנוגע לקרות האירוע שבגינו נפגע והן בנוגע למצבו הרפואי.

אין זה משנה אם הנזק אירע תוך כדי ועקב העבודה או השירות הצבאי, בתאונת דרכים, בשל מפגע המיוחס לאדם אחר או בגין טיפול רפואי לקוי. אין זה משנה גם באיזה מסלול תביעה הוא יבחר, בין בדרך של הגשת תביעה למימוש זכויות רפואיות ( כפי שמכונה כיום ), או בין אם זה בדרך של הגשת תביעה משפטית בבית משפט.   

אומנם, מומלץ תמיד לתעד את המקרה ולדעת על הזכויות הצפויות של האדם שניזוק וזאת על מנת  להקל עליו בניהול תביעתו העתידית :  

יחד עם זאת, ברור שאין הדבר מבטיח באופן אוטומטי את הניצחון המיוחל.

בשל מורכבותן הרבה של תביעות אלה המערבות בתוכן מתחומי המשפט והרפואה והעובדה כי הן מושפעות באופן מתמיד מגורמים רבים אחרים, לרבות  שאלת הפסדיו של הניזוק, יכולתו התפקודית וכושר השתכרותו העתידי ובעיקר ממצבו הרפואי, החל מרגע הפגיעה, שלבי הריפוי וההחלמה ועד לרגע התגבשות הנזק-  הן דורשות התייחסות משפטית שונה וגמישה יותר מתביעות אחרות.  


אל תטעו ! סיכויי התביעה אינם נבחנים רק במבט הצר של מתן תשובה לשאלת החבות ( אם המזיק חב כלפי הניזוק בגין הנזק ), או שאלת ההכרה בתביעה ( אם מדובר בתביעה למימוש זכויות רפואיות ). הרי בסופו של יום , רצונו של הניזוק הוא גם לקבל פיצוי כספי הולם עבור נזקיו.   

כך למשל, במקרה בו נפגע אדם בתאונת עבודה שהוכרה על ידי ביטוח לאומי בגינה משולמת לו קצבה עבור נזקיו הקשים. הגם שתביעתו מקנה לו זכות תביעה כלפי מעבידו, בסופו של יום עשויה זו להניב לו פיצוי כספי זעום או כלל לא משיסתבר כי תביעתו נבלעת בסכומים אותם הוא מקבל מאת הביטוח הלאומי. כך גם, במקרה בו הצליח הניזוק להוכיח כי המזיק התרשל כלפיו, אך נכשל בהוכחת נזקיו, דבר שעשוי להוביל לתוצאה עגומה שבה לא יפסק לו כלל פיצוי כספי. בדומה לכך, מקרה בו הניזוק אומנם הוכיח את חבותו של המזיק, אך נפסק כי אף הוא תרם ברשלנותו לנזקיו, דבר שעשוי להוביל לפסיקת פיצוי כספי מופחת ביותר.      


הנה כי כן, התשובה לשאלה הנפוצה ביותר; האם כדאי לניזוק להגיש תביעה ומה סיכויי תביעתו ? היא לא תמיד פשוטה ועליה להיבחן בעיניים מקצועיות ובכפוף לשיקולי כדאיות מול תועלת.  

המושג " הערכת סיכויי התביעה " הרווח כיום בפי כל, חובק בתוכו מגוון רב של קרטריונים הדרושים בירור והכרעה בהתאם לנסיבות של כל מקרה ומקרה בטרם קבלת ההחלטה על הגשת התביעה. במיוחד, כאשר הדבר דורש מאת הניזוק להוציא, לא פעם, הוצאות כספיות לצורך גיבוש תביעתו, בין אם בעבור חוות דעת רפואיות או בין אם בעבור תשלום אגרות או טיפול המקצועי.   

פנייה לעורך דין העוסק בתחום היא חשובה ומהותית לצורך בירור שאלות אלה וניהול הליכי התביעה, שהרי עוסקים אנו בעניינים משפטיים ובזכויות הנגזרות מכוחם של החוק ופסיקת בתי המשפט. 

הכותב הינו עו"ד ממשרד סמרה ושות', משרד עורכי דין ונוטריון. משרד ותיק הקיים מזה 15 שנים ואשר מתמחה בטיפול בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, תאונות עבודה, תאונות דרכים, מחלות מקצוע, נזקי שמיעה, מיקרוטראומה, ניידות, נכות כללית, שירותים מיוחדים ועוד. שירותי המשרד כוללים ייצוג והופעה בבית המשפט, בבית הדין לעבודה ובפני וועדות רפואיות. כתובתנו : רחוב משה לוי 11, בית UMI,ראשל"צ , לפניות התקשרו : 9511126 - 03 כתובת אתר: www.samara-law.co.il כתובת מייל gil@samara-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב