מדי שנה מחויב כל בעל עסק להעביר דיווחים מדויקים למס הכנסה אודות הפעילות הכלכלית של העסק. בעוד ההשלכות של דוחות אלו עלולות להיות קריטיות עבור העסק, מומלץ שלא להשאיר מקום לטעויות.
בקרב העובדים השכירים נהוג לחשוב על רואי חשבון כמי שעוסקים בעיקר בתחומים של חשבות שכר (להרחבה בנושא חשבות שכר), פיצויי פרישה, הנהלת חשבונות ועוד (למאמרים משלימים בנושא- לחצו). אך בעלי עסקים עצמאיים יודעים כי רואי חשבון עושים הרבה מעבר לכך.
חובה עלייך
כל עוסק פטור או מורשה מחויב בהגשת דיווחים דו- חודשיים למס הכנסה, המכילים מידע אודות ההכנסות של העסק. בנוסף לחובה זו, יש להגיש, אחת לשנה, דוח שנתי למס הכנסה ובו מידע אודות ההכנסות וההוצאות של העסק, אך לא רק.
הדוח השנתי למס הכנסה חייב להכיל גם מידע אודות בעל העסק, בכלל זה גם מידע אישי. בנוסף, הדוח מאגד בתוכו דוחות נוספים, ביניהם דוחות רווח והפסד, דוחות תיאום מס, הפקדות המבוצעות בקרנות שונות כגון פנסיה, קרנות השתלמות ועוד, טופסי 106 ודוחות ודיווחים נוספים.
תעביר את זה הלאה
ניתוח דוחות כספיים אלו על ידי מס הכנסה קובע ומשפיע לא מעט על פעילות העסק. על בסיס הדוח יקבע האם העסק זכאי להחזרים ממס הכנסה או שמא הוא בכלל חייב בתשלומים נוספים לרשויות המס. כל טעות במילוי ובכתיבת הדוח הינה בעלת השלכות כלכליות על העסק, ולכן רצוי להימנע מעשיית טעויות.
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לפנות לאנשי המקצוע, בעלי הידע והניסיון ההכרחיים בתחום המס בכלל, ובתחום מיסוי חברות בפרט. הודות לבחירת האנשים המתאימים למשימה תוכלו ליהנות מתשלום מס מינימאלי, ולעיתים אף מהפחתת תשלומי המקדמות למס הכנסה.
עניין של זמן
את הדוח השנתי למס הכנסה חובה להגיש עד סוף חודש אפריל או מאי (כפי שנקבע באותה השנה) של שנת המס העוקבת לזו המדווחת. במידת הצורך, ובמקרים חריגים בלבד ניתן לדחות את הגשת הדוח באישור הרשויות.
איחור בהגשת הדוח מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועלול לגרור בעקבותיו את כל ההשלכות הנלוות לעובדה זו, בכלל זה גם מעורבות של רשויות המשפט. אך לאיחור בהגשת הדוח ישנן השלכות נוספות, מידיות יותר עבור העסק.
ההשלכה המוחשית ביותר עבור העסק תופיע בצורת קביעה שרירותית של גובה השומה על ידי מס הכנסה, לרוב בצורה שאינה תואמת את ההתנהלות הכלכלית של העסק ומכאן שעלולה לפגוע בו בצורה ניכרת.
זה לא גורל
אין ספק שההתנהלות מול רשויות המס יכולה להיות לעיתים מסורבלת, מתישה, מאיימת ואף לא הוגנת. עם זאת, לא מדובר בגזירת גורל.
התנהלות נכונה בליווי אנשי המקצוע המתאימים לדבר יכולה ליצור אצלכם רושם שונה לגמרי, ולהפוך את ההתנהלות לנעימה יותר. כמובן, שלא פחות חשוב מכך, אנשי המקצוע הנכונים הם אלו אשר יהפכו לנעימה יותר לא רק את הדרך, אלא גם את התוצאה.
משרד רואי חשבון בחיפה, פרוינד את פרוינד, מספק מענה שכזה עבור לקוחותיו הרבים, הנהנים מדי שנה מהחזרי מס, הקלות בתשלומים השוטפים למס הכנסה והטבות נוספות. נשמח לשרת גם אתכם.
פרוינד את פרוינד, משרד רואי חשבון בחיפה מאז 1976