דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום חינם לחברה בינלאומית- Press Release 

מאת    [ 29/03/2013 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 3135 פעמים ]

ארצנו הקטנטונת שופעת מוחות יזמיים, חברות טכנולוגיות קטנות צצות על פני השטח כמו פטריות לאחר הגשם, כן, זהו המוח הישראלי שאנחנו כל כך מתגאים בו. ואכן, ישראל היא אחת המדינות הבולטות בפיתוח אפליקציות, מכשור רפואי, מוצרי קלינטק וכו..  אנחנו אלופי הפיתוח, אבל מה קורה שחברה קטנה ומבריקה כזו יוצאת מהמעבדה, לשוק הבינלאומי ומגלה שהיא צריכה להתמודד מול חברות ענק עם תקציבי שיווק עצומים?

כיצד חברה ישראלית יכולה להיכנס לסט הבחירה של הלקוחות הפוטנציאלים בעולם בתקציב שיווק אפסי? במאמר זה אציג פתרון פרסום נפלא וחינמי: PR-Press Release וכיצד ניתן למצות את השימוש בו ללא עלות או בעלות מזערית בלבד.

ראשית יש להכין PR , כלומר ידיעה חדשותית. המבנה של ה- PR הוא קבוע וניתן למצוא עשרות אלפי דוגמאות ברשת. באופן עקרוני, תחילה מחפשים כותרת מושכת ומעניינת, לאחר מכן מוצגת התמצית של הידיעה המורכבת מ- תאריך, מיקום החברה ופסקה המתמצתת את הידיעה. לאחר מכן גוף הידיעה עצמה, בו מומלץ מאוד לשלב ציטוטים של בעלי מקצוע או מנהלים בחברה וכמובן תמונות רלוונטיות. לסיום, מקנחים בפסקה אודות החברה יחד עם לינק לאתר החברה.

מה נדוור? כל מידע שלדעתנו יכול לעניין את הלקוח: חדשות על פעילות החברה, הזמנה לכנס בו החברה מתכננת להשתתף, תוצאות של מחקר חדש וכדומה. העיקר הוא שנשמור על רצף של דיוורים ונשדר מקצועיות והתקדמות מתמדת. כעת, משסיימנו להכין את הידיעה החדשותית אנו עוברים לשלב הפרסום.

דיוור ישיר למאגר לקוחות  DATABASE:

בניית מאגר לקוחות זוהי משימה חשובה במעלה מיום הפעילות הראשון של החברה. מאגר לקוחות זה כוח! כל שם שנוסיף למאגר יכול להיות שווה כסף רב בעתיד. לכן אין להקל בכך ראש, ואין לוותר על אף רשומה. מתחילים בהכנת קובץ אקסל פשוט המכיל את הלקוחות הנקרים בדרכנו: שם, אימייל, כתובת, הערות. למאגר זה יכנסו לקוחות שפגשנו בתערוכות וכנסים, לקוחות מרשימות של מתחרים, מחיפוש חופשי באינטרנט מרשימות החברים בלינקדאין וכדומה. ברגע שבנינו מאגר נאה של לקוחות אנו יכולים לפרסם חינם לאותו מאגר. כל אשר עלינו לעשות, זה לבנות דף HTML פשוט עם לוגו החברה, קו גראפי מייצג ומקום לתאריך. לאחר מכן נפתח חשבון בחברת דיוור שנבחר. חברות דיוור גובות מספר אגורות לרשומה ומבטיחות שליחה של הידיעה החדשותית שלנו לכל המאגר בלחיצת כפתור. בנוסף הן מספקות סטטיסטיקה על מספר האנשים שקראו את הדיוור, מספר האנשים שהקליקו על קישור בתוך הדיוור או כאלה שביקשו שנסיר אותם מרשימת הדיוור. הדיוור הוא כלי שיווקי ממוקד בעלויות מזעריות ולכן חובה להשתמש בכלי זה בפעילות השיווקית של החברה.

אתרי PR:

מיותר לציין שהמקום הראשון בו הידיעה צריכה להופיע זהו אתר החברה בדף ה- NEWS. מעבר לכך, ישנם עשרות אתרים לפרסום PRESS RELEASE בחינם. אפשר לבחור 5-10 אתרים לפי נושאים הרלוונטיים למוצר ולפרסם את הידיעה שלנו. הדרך הפשוטה ביותר לבחור אתרים טובים היא לבחון היכן המתחרים שלכם מפרסמים חינם. אתרים אלו דורשים פתיחת חשבון ועמידה בתנאים בסיסיים של כתיבת ידיעה חדשותית וזה הכול. רוב האתרים מאפשרים הוספת לוגו ולינק לאתר החברה וכך הם יוצרים כניסות לאתר ומקדמים אותו במנועי חיפוש.

מדור חדשות בעיתונות מקצועית:

בכל תעשייה ישנם מספר מגאזינים מקצועיים באנגלית אשר מופצים במדינות שונות. המפורסמים ביותר הם המגאזינים המופצים בכל אירופה ובמקביל אלו המופצים בארה"ב. למגאזינים יש כמעט תמיד גרסה אלקטרונית באינטרנט וגרסה מודפסת. מגאזינים אלו ינסו למכור לנו מודעות פרסום, או מאמרים במחירי עתק, אולם, בכל מגאזין כזה יש את מדור "חדשות התעשייה" והכנסת ידיעה חדשותית לשם במרבית המקרים היא חינמית. אני ממליצה להכין רשימה של המגאזינים הרלוונטיים ופרטי קשר של העורך. כאשר אנו מוציאים PR חדש, נשלח אותו לרשימת העורכים. הם ישמחו לקבל ידיעה חדשותית מוכנה שלא דרשה מהם טיפת מאמץ של איסוף מידע, ראיונות ועריכה.

רשתות חברתיות:

כלי הפרסום החינמי האולטימטיבי הוא הרשתות החברתיות. חברה שיש לה עמוד פייסבוק תפרסם את הידיעה בדף שלה  ותעשה SHARE כמובן. הלינקדין הוא גם כלי פרסום מצויין, עובדי החברה יכולים לפרסם את כותרת הידיעה וקישור בעמוד הלינקדאין שלהם כמו גם בעמוד הלינקדאין של החברה, ניתן להכניס את הידיעה לקבוצות לינקדאין רלוונטיות לתחום שבו החברה עוסקת, בקבוצות הללו מסתובבים אנשים רבים מהתחום ולכן זהו פרסום חינמי ממוקד מצוין.

ובכן, הפשילו שרוולים, יש מה לעשות! גם חברה ללא תקציב שיווק ענק יכולה לקדם עצמה בעולם באמצעים פשוטים וכמעט בחינם!

מיטל שניר גל, עוסקת בניהול שיווק בינלאומי. בעלת ניסיון רב באסטרטגיה שיווקית ובתקשורת שיווקית בחברות מבוססות טכנולוגיה.


Meytal Snir Gal, International Marketing & Sales




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב