דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי קולנוע וסאונד- להרכיב סרט מסך כל מרכיביו 

מאת    [ 28/03/2013 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1428 פעמים ]

לימודי מקצועות הקולנוע

כאשר צופים בסרט קולנוע או טלויזיה, ישנן שתי אפשרויות צפייה, האחת- צפייה אסקפיסטית, שבה נהנים מעצם הצפייה עצמה ולו רק לשם ההנאה שבצפייה והאתנחתא של שעה וחצי או יותר. אפשרות הצפייה השנייה היא זו שבה מתמקדים בהליך העשייה של הסרט, כלומר, באופן הבימוי, העריכה, כתיבת הטקסטים והעלילה, שילוב קטעי הסאונד והמוסיקה, מיקום המצלמות ובניית הסצינות, ועוד. זוהי צפייה מקצועית יותר, אשר אופיינית יותר לחובבי קולנוע ולמכירים את התחום. אם גם אתם נמנים על חובבי הקולנוע, או שהייתם מעוניינים להבין יותר בתעשייה זו, להלן שתי אפשרויות לימודים בתחום.

לימודי קולנוע

לימודי קולנוע הם תחום נרחב בו כל המתעניין מוצא את הנישה שלו. בין אם הוא מתעניין בצילום, עריכה, בימוי ועוד. זה מסלול הלימודים שבו ניתן ללמוד מהי סצינה, איך כותבים ועורכים תסריט, כיצד זוית צילום מסויימת מעצימה את הסצינה או את הדמות המצולמת, או לחילופין מקטינה אותה ויוצרת חוסר הזדהות אצל הצופה בה, כיצד משפיעים פילטרים על הצילום, מה ההבדל בין סרטי  תעודה לסרטים עלילתיים ועוד מגון נושאים שמסייעים לבוגרים להבין למה הבמאי אלפרד היצ'קוק נחשב לגאון קולנועי ולמה קוונטין טרנטינו הוא במאי שקשה להתעלם משיטות הבימוי שלו.

לימודי סאונד

הסאונד בקולנוע נחשב לאחד הדברים המובנים מאליהם, אך לא הרבה יודעים כי מאחורי שילוב כל קטע מוסיקלי, כל תו ברקע, עומדת חשיבה מורכבת והתאמה מושלמת לסצינה ולעלילה כולה. תהליך שילוב הסאונד כולל כמה מרכיבים, כגון: בחירת מוסיקה קיימת, יצירת מוסיקה מתאימה, עריכת המוסיקה שנוצרה או הקיימת שנבחרה, בחירת קטעים מתוך הסאונד אשר משוייכים לסרט וחיבורם לתוך הסצינות והעלילה. מעבר לעריכה עצמה, יצירת הסאונד חשובה מאוד ולכן מומלץ לדעת ליצור אותו, באמצעות תוכנות שונות, על מנת להתמקצע עד כמה שניתן בכל האלמנטים הקטנים, שרק ייסייעו לעריכת הסרט.

לימודי מקצועות הקולנוע והסאונד

מקצועות הקולנוע והסאונד אהובים ומבוקשים בארצנו ועל כן קיימות מסגרות רבות שניתן ללמוד אותם בהן. מסגרות אוניברסיטאיות ומסגרות לימודי תעודה, בתי ספר ייעודיים לתחומי המוסיקה וכן לתחומי הקולנוע וכן לימודי התמקדות בחוגים לתקשורת בחלק מהאוניברסיטאות בארץ, כך שכל מי שמעוניין לדעת איך צילמו את "הסנדק" ומה ייחודו של צ'רלי צ'פלין, מה כל כך מיוחד בטים ברטון ודיוויד לינץ', כמו גם איך מפיקים סרט משובח, יוכל למצוא את כל הידע הדרוש לכך.

 

ציפי זינגר www.justintime.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב