דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנות האזנת סתר לטלפונים סלולריים 

מאת    [ 27/03/2013 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 3903 פעמים ]

ההתפתחות הטכנולוגית של הטלפונים הסלולריים מתקדמת בצעדי ענק. הטלפון הסלולרי, מלבד היותו טלפון אלחוטי, נגיש ושימושי, הפך להיות מרכז התקשורת והמידע האישי של כל אחד מאתנו. הטלפון הסלולרי הוא מחשב לכל דבר, מצויד במעבד נתונים חזק שאינו נופל ממעבדים המצויים במחשבים האישיים שלנו. למערכת המחשב נוספו עזרים טכניים רבים המסייעים לאפליקציות המגוונות, כמו: מעבד גרפי חזק במיוחד למשחקים ולאיכות תמונה גובהה, חיבור לאינטרנט על בסיס סלולרי (3G או 4G) וחיבור אינטרנט אלחוטי מקומי  WiFi, חיישני מצפן, חיישני איזון, אנטנת תקשורת לוויינית GPS לאיתור המיקום של הטלפון, מיקרופון רגיש, רמקול, מצלמה וכו'. במקביל, מתפתחות להן אפליקציות מגוונות: תקשורת על ידי העברת מסרים עם קבצי תמונות ווידאו. תקשורת דיבור על תשתית האינטרנט. ניהול יומנים אישיים. ניהול הדואר האלקטרוני וכו'.

תכנות האזנת סתר ומעקב המותקנות בטלפונים הסלולרים, מנצלות מצד אחד את מגוון האפליקציות על מנת ללקט מהן את התכנים ומצד שני, את ריכוז הטכנולוגיה בטלפון הסלולרי, על מנת לעבד את הנתונים ולהעבירם אל מחוץ לפלאפון, למרכז מידע חיצוני בו ניתן יהיה לעקוב אחר המתרחש. היות ומגוון הטלפונים הסלולרים גדול וכמו כן, מערכות ההפעלה שלהם, קיימות תכנות רבות המציעות שירותים שונים בשיטות שונות.

האזנה ומעקב אחר שיחות הטלפון:
קיימות שתי שיטות להאזנה לשיחות הטלפון. האחת מתבססת על הקלטה של השיחות הנכנסות והיוצאות והאזנה לקובצי ההקלטה הנוצרים בתום השיחה. השנייה מתבססת על האזנה בזמן אמת. האזנה בזמן אמת מתבצעת על ידי ביצוע שיחה מטלפון אחר, המוגדר מראש כטלפון המאזין. התכנה מצרפת אותו לשיחה כצד שלישי מבלי שבעל הטלפון יחוש בדבר.
לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה. מערכות ההפעלה השונות של הטלפונים הסלולרים, הן אלו המגבילות את התכנות לשיטת האזנה זו או אחרת. קיימים בשוק טלפונים סלולריים שלא ניתן להאזין כלל לשיחות על שום מגבלות מערכת ההפעלה שלהם, או משום שאינם נפוצים דיים.

האזנה לחלל החדר:
אחת הפונקציות הפועלות במרבית הטלפונים הסלולרים היא האזנה לחלל החדר. גם אופציה זו פועלת בשתי שיטות: האחת מתבססת על הקלטה לזמן קצוב, על ידי פקודה הנשלחת מרחוק. ההאזנה תתבצע לאחר מכן, כשיגיעו קובצי ההקלטה למאגר המידע. השנייה, מתבססת על האזנה בזמן אמת. האזנה בזמן אמת מתבצעת על ידי ביצוע שיחה מטלפון אחר, המוגדר מראש כטלפון המאזין. התכנה עונה לשיחה הנכנסת מבלי שבעל הטלפון יחוש בדבר, והמאזין שומע את המתרחש בחלל החדר.

מעקב אחר הודעות טקסט SMS, WhatsApp,Skype  וכו':
מרבית התכנות מאפשרות יירוט של הודעות ה SMS והעברת תוכן ההודעות למרכז המידע. תכנות הפועלות על מערכות אנדרואיד מצטיינות ב 100% לכידה של ההודעות, בעוד תכנות הפועלות על מערכת הפעלה iOS של אייפון עלולות לפספס הודעות שנמחו מיד לאחר קבלתן או שליחתן.
בנוגע לאפליקציות אחרות כמו: WhatsApp,Skype  וכו', ישנן תכנות היודעות לעקוב וליירט את ההודעות הנשלחות או מתקבלות באפליקציות אלו ולהעביר את תוכנן אל מרכז המידע של המאזין.

מעקב אחר מיקום הטלפון הסלולרי GPS:
תכנות האזנה לפלאפון יודעות לגשת לאנטנת הלוויין GPS, ולבקש באופן יזום את מיקום הטלפון. הנתונים המתקבלים מדויקים עד להפליא. ישנן תכנות המפעילות את אופציית המיקום באופן קבוע במרווחי זמן קבועים. החיסרון בשיטה זו הוא צריכת סוללה גבוהה. תכנות אחרות, יספקו את המיקום רק על פי בקשה הנשלחת מרחוק מהעוקב.

מעקב אחר מאגרי אינפורמציה סטטיים:
כפי שציינתי בתחילת המאמר, הטלפון הסלולרי משמש אותנו לצרכים רבים, מעבר לשיחות הטלפון. אנו מנהלים בו יומן אישי, יומן פגישות, רשימת אנשי קשר, דואר אלקטרוני וגלישה לאתרי אינטרנט.
תכנות האזנת סתר יודעות לגשת למאגרי המידע הללו ולהעביר למרכז הנתונים את שלל האינפורמציה. התכנות יבדקו מעת לעת את מאגרי המידע המצויים בטלפון הסלולרי וידאגו לעדכן את העוקב אחר השינויים.

האינפורמציה מועברת בשתי שיטות עיקריות:
מרבית התכנות מעבירות את האינפורמציה לשרת המרכז ומעבד אותה. על מנת לראות או להקשיב, יהיה על העוקב להיכנס לאתר אינטרנט מוצפן על ידי שימוש בשם וסיסמה אישיים. מרבית התכנות מאפשרות שמירה של מאגר האינפורמציה על המחשב האישי על פי בחירה, או מחיקה של נתונים שאינם רלוונטיים למעקב.
שיטה אחרת ומועדפת, אך פחות נפוצה, היא שליחה מידית של קבצי ההקלטה, מיקום GPS והודעות טקסט אל תא הדואר האלקטרוני האישי של העוקב. לשיטה זו יתרון בולט היות והאינפורמציה מרוכזת כולה בשליטתו המלאה ואינה מאוכסנת במקום אחר.

החוק בישראל אינו מתיר האזנת סתר על שום פגיעה בפרטיות. האזנת סתר לא חוקית הינה עברה פלילית!
על פי החוק, הורים לקטינים וחסרי ישע מורשים להתקין תכנות האזנה ולעקוב אחר ילדיהם על מנת למנוע מהם לבצע מעשים חסרי שיקול דעת בוגרת. האזנת סתר לא חוקית, לא תוכל לשמש כעובדה אשר תהיה מוכרת בבית המשפט, אלא אם יחליט בית המשפט כי הפגיעה בפרטיות דינה פחות מערך העברה או הפשע אותו היא מוכיחה. אדם הרוכש את התכנה, מתקין אותה ומאזין אל מחוץ לחוק, נושא באחריות המלאה לעברה אותה הוא מבצע.

חשוב לדעת: אין אפשרות להתקין תכנת האזנת סתר מבלי שתהיה גישה פיזית לטלפון הסלולרי. לא ניתן להתקין תכנת האזנה על ידי שליחת SMS בלבד ושאר שמועות הנפוצות ברחבי האינטרנט. ההתקנה כרוכה בהורדת קבצים מהאינטרנט והתקנתם. לכל טלפון סלולרי, המורכבות שלו. לעיתים ההתקנה פשוטה וניתנת לביצוע על פי הוראות. לעיתים יש להכין את המכשיר הנייד טרם ההתקנה, מה שהופך את התהליך למורכב יותר. התכנות מוסתרות, כך שמשתמש רגיל ואף מתקדם לא יבחין בהן. כמובן שמומחה לגילוי תכנות מסוג זה, עלול לזהות את התכנה ולהסיר אותה.

והיה ותרצו להתקין תכנת האזנה לטלפון סלולרי, אנו ממליצים כי תבחנו היטב את היצע המשווקים, את המחירים והשירות.. וכמובן הקפידו לעשות זאת על פי החוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב