דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הסבת מקצוע 

מאת    [ 21/03/2013 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 1720 פעמים ]

הסבה מקצועית בגיל מבוגר

משך כל חיינו הורגלנו למשהו אחד, למין מירוץ עכברים שכזה שבו אתה גומר מסגרת אחת ועובר לשניה, מלימודים לצבא, מהצבא ללימודי המשך, לעבודה, לגידול הילדים ולמעשה נותנים לחיים לזרום בלי יותר מדי עצירות לחשוב מה טוב לנו, מה נכון עבורינו לעשות. כאשר אנו בני עשרים ושלושים אנחנו מתקשים להבין את המשמעות של המושג "החיים קצרים", הכל נראה לנו רחוק ואנחנו עסוקים מדי בכאן ועכשיו. אז יום אחד מתעוררים ומגלים שהרכבת חולפת ואנו עדיין בטירוף וטירוף, לפחות על פי אלברט איינשטיין זה לעשות את אותו הדבר ולצפות בכל פעם שהתוצאות תהיינה שונות. למה לא לעצור שניה אחת ולחשוב איזה מקצוע היה נותן לנו גם מחיה סבירה וגם ערך מוסף, גם כיף ונחת מקימה בבוקר לעבודה, אולי התחום שעד כה שירת אותנו נאמנה כבר לא ממש מדבר אלינו ודי מיצינו עצמנו בו. זה בדיוק הזמן לחשוב על הסבה מקצועית, בכל גיל שהוא.

לימודים מקצועיים

לימודים מקוצועיים וקורסים הם הזדמנות מצויינת למצוא את מקצוע ההסבה. אנשים רבים מוצאים עצמם באמצע החיים לומדים עוד עוד קוסים גם על מנת להתמקצע בהם אבל גם לנשמה, לידע ולהעשרה, כי מתוקף היותנו יצורים חיים, אנו חייבים כל הזמן להיות בתהליך למידה כלשהו על מנת להתפתח. קורסים מקצועיים יכולים להיות בתחמי נישה כמו הגרפולוגיה, לימודי נטורופתיה ועוד וכן לימודי משחק, מוסיקה, או לימודי מחשבים. ואולי לימודי קוסמטיקה. התחומים הם רבים והמגוון עצום, הבחירה, על פי רוב, בגיחאים מאוחרים יותר, נעשית על פי תחומי עניין ולאו דווקא על פי תחומי פרנסה, אם כי, זה רק מוסיף. אנשים רבים מחליטים ללמוד הוראה כקריירה שניה, או שוק הון לצורך ידע נוסף ועוד מקצועות נוספים אשר נותנים לחיים גיוונים בכיוונים מקצועיים ואישיים שונים.

לימודי תואר

לימודי תואר הם תחום שאף פעם לא מאוחר להגיע אליו, לא פעם שומעים אנו על אנשים שחצו את גילאי השישים  וסיימו תואר וכיום פסורים ברחבי הארץ מוסדות חינוך להשכלה גבוהה אשר מיועדות לקהל המבוגרים בנוסף לקהל היעד הרגיל ולכן אין כל מניעה להתחיל במסלול לימודי תואר ראשון  גם בגילאי חמישים ואף יותר, שוב, לאו דווקא למען הפרנסה, אלא יותר למען העשרת ידע אישית, אבל שוב, גם כאן לעתים רבות יש צורך ורצון להתפתח מבחינה מקצועית על מנת למצות את היכולת התעסוקתית בתחום גדול יותר, לדוגמא, אחות מוסמכת שמחליטה ביום מן הימים להירשם למסלול לימודי פיזיותרפיה, או פקיד בנק שנרשם ללימודי מנהל עסקים ועוד שלל דוגמאות כאלה ואחרות, אשר באות להזכיר לנוכי אף פעם לא מאוחר לקריירה נוספת, להעשרת הידע וללימודים נוספים.

 

ציפי זינגר www.justintime.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב