דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך הנכונה לבחירת חברת ניהול לבניין 

מאת    [ 19/03/2013 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3340 פעמים ]

הדרך הנכונה לבחירת חברת ניהול

בעולם אידיאלי, בכל בניין ובניין, יקפידו הדיירים לשמור על ניקיון הבניין, ובמידה ומשהו מתקלקל, "יגדילו ראש" ויתקנו. כל שכן דואג לשלם את כספי וועד הבית שלו בזמן, ללא ויכוח, וללא תזכורות.

מן הסתם אנו רחוקים שנות אור מהאידיליה הזאת, ולא בכל בניין יקום שכן אסרטיבי ואכפתי וייקח על עצמו את ניהול ועד הבית, גביית הכספים מהדיירים וקשר לאנשי מקצוע לתיקונים ותחזוקה. בדיוק למטרה זו כדאי לבחור גורם חיצוני שינהל את כל מה שקשור לתחזוקת הבניין השוטפת על כל גורמיה. אך מהי הדרך לדעת איך לעשות זאת?, הנה כמה טיפים לבחירת חברת ניהול לבניין שלכם:

בדיקה מקיפה

ערכו בדיקה כוללת. בקרו בבניינים שמנוהלים באותה חברת ניהול, האם הם נקיים? האם יש מפגעים כמו עצים שבורים, כתמי רטיבות ופחים מלאים עד אפס מקום? נסו ליצור קשר עם הדיירים המתגוררים בבניין. זה הזמן לשאול אותם מה מידת שביעות הרצון שלהם מחברת הניהול. אל תתנו למכתבי המלצה מסנוורים להשפיע עליכם בעת בחירת חברת ניהול.  מכתבי המלצה זה נהדר- אבל כדאי לאמת אותם. האם נכתבו על ידי דיירים מרוצים או על ידי האח של הבעלים? הפערים בין החברות השונות עלולים להיות גבוהים מאוד. לא תמיד היקר ביותר הוא הטוב ביותר, ולעיתים הזול ביותר עלול לעלות ביוקר.

מה השירות כולל

אל תשכחו לבקש מהחברה מספר עוסק מורשה על מנת לוודא שלא מדובר בחברה פיקטיבית. נסו לברר את כל הפרטים האפשריים על החברה, ומה היא כוללת בתוך השירות שלה. בחירת חברת ניהול שאינה מטפלת למשל בניקיון או בהזמנת אנשי מקצוע יכולה להיות טעות שתשלמו עליה (תרתי משמע) לטווח הרחוק. בדקו: האם נציג מטעם החברה עורך ביקורים יזומים במקום, על מנת לוודא ולפקח על תקינות הבניין?

בעיה ידועה היא כי הרבה חברות בשוק מקפידות לתת בתחילת ההתקשרות עמן יחס מצוין, אך ככל שהחודשים עוברים, היחס פוחת. כשאתם בתהליך בחירת חברת ניהול, נסו לבדוק אופציה לחוזה לטווח הקצר (3 חודשים), שייתן לכם אופציה לעזוב במידה ואינכם מרוצים ואף יגרום לחברה לבצע את עבודתה על הצד הטוב ביותר.

עובדי חברת הניהול

האם חברת הניהול מספקת עובדים חוקיים? האם שכרם הוגן והם מקבלים יחס הולם? כשאתם בתהליך בחירת חברת ניהול תזכרו: עובד מרוצה ידאג לתת את המקסימום בעבודתו, לעומתו עובד אומלל ינהג בהתאם.

בנוסף, בדקו האם חברת הניהול מעסיקה עובדים מקצועיים בתחומים השונים? (חשמל, ניקיון, וכל תחום אחר?) חברה מובילה תדאג להעסיק אנשי מקצוע רלוונטיים ולא תיאלץ לפנות לחברות חיצוניות בכל פעם שיש תקלה בבניין.

יש לוודא כי כל אחד מהעובדים בחברה והמספקים נותני השירות, מבוטח על ידה במסגרת עבודתו בבניין.

סדר וזמינות

בחירת חברת ניהול מסודרת תביא לתוצאות הטובות ביותר. דרשו מהחברה לבצע דוחות תקינות בבניין שיבדקו בלאי של גנרטור, מעלית, גלאי עשן וכו'. בדקו באיזו דרך נעשית גביית התשלומים מהדיירים. כשמדובר בבניין עם מספר גדול של דיירים, חשוב לוודא שהחברה פועלת באופן המסודר ביותר על מנת למנוע אי נעימויות ובלאגן בהמשך.

מה לגבי זמינות החברה? האם יש לה קו הפעיל בכל שעות היממה כדי לטפל במקרי חירום? אם חלילה פורצת דליקה בבניין, או לחלופין ישנה הצפה, או שעץ קרס על הכניסה. מן הסתם, אילו דברים שלא יכולים לסבול דיחוי. יש לוודא בחירת חברת ניהול שתהיה זמינה ותטפל באירועים חריגים באופן המקצועי והמהיר ביותר.

ספיר שירזי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב