דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרות כלכלית - מתחילה בראש 

מאת    [ 18/03/2013 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 1783 פעמים ]

חרות כלכלית – מתחילה בראש

חג פסח עוד רגע כאן, שוב! הזמן עובר מהר והנה שוב מגיע האביב (לשמחתי הרבהJ), פסח מביא איתו תחושת התחדשות, צורך לרענן, לשפץ, לקרצף ולשפשף... להזיז ולהגיע לכל מיני פינות נידחות שמזמן לא הסבנו להן תשומת לב ראויה. הזדמנות לנקות, להיפטר מדברים ישנים וכמובן , איך לא? לרכוש חדשים.

ממש מתוך הצורך הבהול זה, "בהלת קניות" , נוצרו מבצעים מטורפים מכל עבר והרבה מחירים ב"הזדמנות" שאנו נתקלים בהם, לשם כך הם נועדו כל ה- 2 ב.... ו1+1 ו"קנה קבל" ועוד שלל תרגילים שיווקים, שמטרתם להגדיל את סל הקניות שלנו אל הרבה מעבר למה שאנו צריכים וחמור מכך- להגדיל את ההוצאות שלנו לעיתים הרבה מעבר למה שיש בידנו להוציא. באווירת הקניות המסחררת שיש באוויר, אנשים קצת מאבדים את שיקול דעתם ואת הרציונל שלהם, קול ההיגיון הפנימי נעלם דום ונעשה אילם, מה ששולט הוא החשק והסביבה.

מתוך כך, אני מזמינה אתכם לעשות סדר וניקיון לא רק בבית, במשרד או בכל מרחב פיזי אחר בו אתם נמצאים. לבן האדם יש מרחבים נוספים, אחד מהם הוא כאמור התחום הפיננסי, כולכם מכירים אותו במידה כזו או אחרת...הגיע הזמן להקדיש לכך מחשבה.

האימון הכלכלי הוא אחד מתחומי העיסוק שלי, תחום מאוד קרוב אלי ואני מוצאת עצמי מאוד מחוברת אליו. אני חושבת שזו האחריות שלנו, לקחת אחריות על עצמנו ולהנהיג את עצמנו לעצמאות כלכלית, לרווחה, לבסיס איתן ומאפשר, ליצור מעט שקט, לצד מצב חשבון הבנק.

אני פוגשת לא מעט זוגות שפשוט לא יודעים מה קורה איתם מבחינה כלכלית ולעיתים גם לא רוצים לדעת מחשש ממה שעשוי להתגלות, הם נמצאים בחוסר וודאות מובהק כלפי מצבם והאופן שבו הם מוצאים את כספם. רמת ההכנסה שלהם איננה תואמת כלל את רמת החיים והם "מתגלגלים" – תודות לפקיד הבנק שתמיד מוכן לשקול בחיוב ואף להציע הלוואה נוספת. חשוב לציין שאימון כלכלי אינו פונה רק אל מי שמצבו הכלכלי ירוד, אלה גם עבור אותם זוגות שפשוט עובדים קשה כל החודש ולא נהנים מההכנסה שלהם, לא חוסכים, לא מזהים הזדמנויות ולא מייצרים שום דבר למעט גירעון כלכלי בדמות בור בלי תחתית, אלא שיש תחתית , עמוקה וכואבת – למה להגיע לשם, אולי אפשר אחרת?

כאשר אני מגיעה לבית עסק בכדי לאמן את בעליו בנוגע להתנהלות הכלכלית הכל נראה מובן מאליו, מי לא מנהל את הצד הפיננסי של העסק שלו? כל הפעולות המתבקשות נראות שייכות ומתבקשות, כאשר אני פונה אל התחום הכלכלי של המשפחה, שם עולות השאלות והתמונה חסרה.          משפחה היא עסק כלכלי כמו כל עסק, יש לו הוצאות והכנסות, עובדים, חובות , זכויות ועוד. חשוב שנתייחס אל התא המשפחתי שלנו כיחידה כלכלית ונפעל בכדי להפוך אותה לרווחית עד כמה שניתן.

אז ברוח החג, ראשית נעשה סדר, נבחן מהן ההוצאות, כמה משלמים, מתי, מהן האפשרויות להוזיל עלויות, מהו תזרים המזומנים , אילו אפשרויות תשלום נכונות יותר עבור המשפחה ועוד. נאסוף את הניירת והנתונים, ננהל רישום מסודר, נרתום את בני המשפחה ונצא לדרך חדשה שהיא מעבר לכל הפרטים הטכניים, נבחן מהן הגישות המכתיבות את ההתנהלות, שיתוף הפעולה והתקשורת, גורמים אלו משפיעים השפעה מכרעת על הצלחת תהליכים.

בעזרת אימון נרכוש הרגלים חדשים, כאלו שיעזרו לנו וישרתו את המטרה שלנו, ימנעו משלל הפיתויים מלקלקל לנו את התכניות. נלמד לשמוח במה שכבר יש לנו, להיות מסופקים מההישגים שלנו, נציב אתגר ונעמוד בו- נעמוד במילה שלנו כלפיי עצמנו! ובכל פעם יבוא אתגר חדש, מהבראה כלכלית לצמיחה כלכלית ויצירת הזדמנויות חדשות .

לא נרשה לעצמנו להיות עבדים של תשלומים וכרטיסי אשראי, אלא ניצור מצב בו אנו חופשיים, חופשיים לבחור, לזוז, ליהנות מהדברים הפשוטים וגם מאלו שיש בחינם!  נדע ליהנות מהחיים ולהיות שמחים ללא תלות במצב העו"ש שלנו בכל רגע נתון.                       

 התקופה החדשה הזו היא הזדמנויות מצוינת ואני מזמינה אתכם לפנות אלי לתיאום פגישה – ללא עלות ועם המון רווח! לקראת תהליך אימון כלכלי משפחתי (זוגי) , במחיר מיוחד!                    

     חג חרות שמח לכל הקוראים היקרים! 

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית ועסקית תות תקשורת ותוצאות - אלון גל אימון אישי לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי גם בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב