דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העירייה והתושבים בקשר ישיר 

מאת    [ 17/03/2013 ]

מילים במאמר: 868   [ נצפה 3691 פעמים ]

אפליקציות למכשירי הסמארטפון הן נושא חם בשנים האחרונות ולאחרונה גם בקרב הרשויות בישראל. 

לפני כמעט שנה הושקה במועצה האזורית בלב השרון, המונה 18 יישובים ולמעלה מ- 20 אלף תושבים, אפליקציה חדשנית המאפשרת לתושבי המועצה לדווח על תקלות ברחבי המועצה ולקבל עידכונים בזמן אמת מהמועצה, לרבות תרגילי חירום, הפסקות מים ועוד..

המועצה האזורית לב השרון הייתה הראשונה בישראל לעשות כן.

המועצה עושה שימוש בפלטפורמה ייחודית הראשונה מסוגה בישראל  המרכזת בתוכה קבלת דיווחים על תקלות מאפליקציה ייעודית וניתובם לוועדים ביישובים השונים ומותאם במיוחד לשלטון הדו-רובדי.

 

תכונות הפלטפורמה החדשנית של המועצה האזורית לב השרון

הפלטפורמה החדשנית מהווה מכלול פתרונות שלם לרשויות:


    • דיווח על תקלות ברחבי היישובים
    • שליחת הודעות לתושבים בחירום ובשגרה ועל פי כתובות וקבוצות וישירות לטלפון הנייד של התושב בין אם זה לאפליקציה ו/או SMS ו/או אימייל ו/או שיחת טלפון קולית
    • שליחת שאלות ובירורים למחלקת פניות הציבור
    • חיוג מהיר לבעלי תפקידים במועצה
    • עידכונים שוטפים מהעירייה
    • הצגת דפים מאתר העירייה בתוך האפליקציה
    • מיפוי העיר על ידי התושבים, בעזרת כוח ההמון התושבים ממפים מקלטים, עמודי תאורה, פחים למחזור ועוד והכל נשמר על גבי מערכת GIS ובשכבות שונות.
    • גישה מהירה לדף הפייסבוק והטוויטר של המועצה
    • מספרי חירום
    • לחצן מצוקה לגננות וסייעות
    • התראות לראש המועצה ומנהלי מחלקות על חריגה בזמני טיפול בתקלות
    • מערכת משימות פנימית
    • תשלומי מיסים ועוד..
    • המערכת ברובה ניתנת לצפייה וניהול גם דרך הטלפון הנייד של ראש הרשות ומנהלי המחלקות דבר המאפשר שליטה מלאה גם דרך הטלפון הנייד בכל מקום בעולם ובכל זמן!

 

הכל במוצר אחד הנותן מענה קצה לקצה לרשויות השונות.

 

 

החברה שפיתחה את הפלטפורמה

הפלטפורמה הינה פרי פיתוח של חברת היי טק דינמית וצעירה, החלוצה בתחום של אפליקציות מוניציפליות ומערכות בקרה למוקדים העירוניים ולתאגידי המים,. לחברה אפליקציה חדשנית ותוכנת מוקד המתקדמות ביותר בישראל!

החברה מציגה מערכת המהווה שער לעולם שלם של הנגשת המידע והשירות לתושבים.

החברה מנוהלת על ידי אבי דורני, בוגר יחידת ממר"ם בצה"ל ובעל ידע וניסיון עשיר בתעשיית ההיי-טק.

 

משנת 2006 ועד אמצע שנת 2012, החברה הפעילה את שירותיה ללא תמורה בקרב כ-140 רשויות בישראל לרבות עיריות, מועצות, מע"צ, נתיבי איילון וזאת בכדי לבחון את המערכת להגיב ולתקן בעיות "תוך כדי תנועה" מה שאיפשר תוכנה יציבה (ללא באגים) והבנת צרכי הרשויות והשוק לעומק.

האפליקציה של החברה פעילה על גבי אלפי מכשירי סמארטפון שונים ברחבי ישראל מקרית שמונה ועד אילת.

 

תהליך קבלת ההחלטות במהירות שיא

לאור היכולות הרבות הטמונות במכשירי הסמארטפון אייפון ואנדרואיד לרבות GPS ומצלמה דיגיטלית,  האפליקציה עושה שימוש במיקום GPS של המכשיר של התושב מה שמאפשר קבלת כתובת מדויקת ונ.צ על גבי מפה במרכז הבקרה של מיקום התקלה. האפליקציה משגרת בזמן אמת תמונה של התקלה מה שמאפשר לצד השני לזהות ולקבל החלטה מהירה לגבי חומרת התקלה ולהחליט מי ומתי ייצא לטיפול בשטח.

לאור היכולות של מכשירי הסמארטפון, מה שמאפשר בין היתר קבלת מיקום GPS ותמונה של התקלה, במרכז הבקרה מתקבלות החלטות ומנותבים צוותי הטיפול בצורה יעילה וחסכונית. אם בעבר היה צורך לשלוח צוות שיוודא אם התקלה באמת קיימת ומהי חומרתה ורק לאחר מכן צוות לתיקון היה יוצא לשטח, היום, החלטה זו מתקבלת בזמן מיידי ובחסכון תפעולי מרשים.

 

העברת המסרים המיידים בצורה פנומנאלית

נושא האפליקציות הנו  חם בתחום המוניציפלי ובמיוחד בשל הסיבה שאפליקציות המותקנות על גבי מכשיר הסמארטפון, מאפשרות קבלת הודעות בדחיפה ישירות למכשיר הסמארטפון של התושב.

לפני מספר שנים בכדי להודיע לתושבים על הפסקת מים או חשמל, ברשויות נאלצו לעבור בית בית ולהתריע מפני הפסקת מים אפשרית. היום, במרכז הבקרה ובאמצעות תוכנה תפעולית מתוחכמת, יושב המוקדן או הדוברת במשרד ובלחיצת כפתור מעביר מסר לעשרות אלפי התושבים ישירות למכשירי הסמארטפון שלהם.

לפני שהתושב יקרא את ההודעה, עוד מצליל ההתראה, הוא ידע שזו הודעה מהעירייה ומיד ייכנס ויקבל את העידכון על הפסקת המים. המוקדן יקבל ישירות למייל שלו סטטיסטיקה על כמות ההודעות שנקראו.

 

אפליקציה תפעולית לעובדים בשטח

זמן טיפול בתקלות ברשויות המוניציפליות הנו פרמטר חשוב, עידכון התושב בתהליך הנו פרמטר חשוב לא פחות. המערכת שהושקה במועצה האזורית לב השרון מאפשרת לתושב לקבל עידכון בזמן אמת ישירות לאפליקציה ולמייל שלו בכל פעם שמתבצע שינוי בתהליך הטיפול בתקלה עליה דיווח. העובד בשטח שנושא את מכשיר הסמארטפון, מעדכן מהשטח באמצעות האפליקציה התפעולית את הסטאטוס של התקלה, תוך מספר דקות מרגע העידכון, התושב מקבל ידיעה מתפרצת למכשיר הסמארטפון שלה המעדכנת אותה על התהליך של הטיפול בדיווח. אין שהייה מיותרת, הכל קורה כאן ועכשיו וללא צורך מיוחד מהעובד בשטח. 

 

 מתכון  להצלחה

הטכנולוגיה, התשתית והפתיחות הטכנולוגית זה מה שיאפשר לפרוייקטים מסוג זה להתקדם ולהיות מוטמעים בכל הרשויות המוניציפליות בארץ.

המעבר למערכות חדשניות ומתקדמות טכנולוגית הנו צורך ולא מותרות, הרשויות המוניציפליות מבינות שזמן זה כסף וזמן ניתן לחסוך באמצעות מערכות בקרה מתקדמות המסייעות בשיפור השירות לתושבים.

 

 

מה צופן העתיד

תוכנות המוקד המיושנות יפנו את מקומן לתוכנות חדישות מבוססות WEB, המאוחסנות בשרתי על מאובטחים ברשת האינטרנט. שפת ה- WEB מאפשרת התממשקות לטכנולוגיות מתקדמות קיימות מה שמאפשר שדרוג והיצע של תכונות חדשות  בין היתר בינה מלאכותית המסייעת בקבלת החלטות  על משימות מוקד והכל בזמן אמת.

כיום בישראל למעלה מ-30 אחוזים מהתושבים הם בעלי סמארטפון, קצב הגלישה מהסמארטפון לעומת המחשב הביתי עולה בקצב מסחרר כי זה קל, זה מהיר ואפשר לעשות את זה ישירות מהספה.

התושב ירצה לשלם מיסים ולקבל מידע אודות העיר שלו צ'יק צ'ק, האפליקציה תתן את המענה!

מנכ"ל חברת ctconnect - סיטיקונקט בע"מ אבי דורני בוגר יחידת ממר"ם בצה"ל ובעל ידע וניסיון עשיר בתעשיית ההיי-טק ובתחום המוניציפלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב