דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד יכול לקבל אימון פילאטיס, בכל מצב 

מאת    [ 06/03/2013 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 4040 פעמים ]

כל אחד יכול לקבל אימון פילאטיס, בכל מצב

העיקרון המנחה בפילאטיס שיקומי הינו, יצירת תחושה של אמון במטפל ובגוף המטופל. ההתלהבות של המטופלים לאור ההצלחה, כל כך מתגמלת.
יש לי מתאמנת בת 89, שמגיעה בקביעות לאימון דו שבועי בפילאטיס מכשירים. כל הנוכחים מתבוננים בה בהערצה כשהיא פוסעת בצעדים מדודים עם גב זקוף וחיוך מאוזן לאוזן, מוקפת בהילה של גאווה על היותה מסוגלת להתמיד פעמיים בשבוע ולהגיע לשיעור פילאטיס. אחרי ניתוח החלפת מפרק ירך, ניתוחים בקרסוליים, כאבים בחגורת כתפיים והרבה נפילות, היא ממשיכה להגיע ואני ממשיכה למצוא דרכים שיראו לה רק את מה שהיא יכולה מבלי להגיע למגבלות או לכאבים שלה.

המקרה המרתק איתה היה לאחרונה, כשפחדה להגיע, עקב קשיים בנשימה וכאבים בצלעות ובכתף כתוצאה מנפילה. הזמנתי אותה להגיע ולראות מה אנחנו יכולים לעשות על מנת להמשיך ולהפעיל את הגוף למרות הכאבים, מבלי להגיע לכאבים. מכיוון שידועה לה חשיבות ההתמדה ומשמעות ההתדרדרות המהירה, במקרה שמפסיקים את הפעילות, אזרה אומץ והגיעה. כל כך נעים היה לחפש את התנוחות שמורידות את הכאב ולראות איך הגוף מגיב כל כך יפה כשגורם הפחד נעלם. היא הצליחה להפעיל כל שריר, להניע כל מפרק ולצאת בתחושה של חופש ושחרור.
בקטע הוידאו המצורף ניתן לראות באופן בה סודרו עבורה שתי כריות יחודיות המאפשרות מגע רך ונעים לצלעות, מקום נוח לכתף "ליפול" ולא להיות מונחת על המזרן, כפות הרגליים מונחות על קשת פילאטיס במקום שמונע מתחים, התוספת של הכדור בין הרגליים מאפשרת משוב למערכת ליבת הגוף והקשר שלה להפעלה נכונה של הסרעפת. עם התנגדות לגומייה מפעילים את הטרפזים התחתונים, הראש הארוך של הבייספ, שני השרירים האלו חשובים ביציבות השכמה ומפרק הכתף. וידאו מצורף


המסר הוא להראות למתאמנת שאפשר לעשות הכל, כל עוד מקשיבים לגוף ומבצעים את הפעולות שהוא יכול לעמוד בהן ברגע נתון. ברגע שמתחשבים בצרכים שלו ומקשיבים לו, הוא נענה וממשיך לפתח יכולות. כשאשר בוחרים בצעד שהוא לטובת הגוף, ממשיכים בכיוון זה. אני אישית ממש מעריצה אנשים שבמצב של כאב ופחד, מוציאים את עצמם מהבית לאימון ועבודה עם הגוף באמונה שלמה שאחרי האימון מצבם ישתפר.

 

פילאטיס.

פילאטיס תל אביב  - מרכז עולמי להכשרה - סטוט פילאטיס. פילאטיס מכשירים בתל אביב. קורס למדריכי פילאטיס מרכז יחידי בארץ להכשרה עפ תעודה של ארגון סטוט פילאטיס העולמי. pilates




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב