דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבות על מעמד נשים בראי קרב מגע 

מאת    [ 03/03/2013 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 4635 פעמים ]

בטקסט הפמניסטי המכונן של מרי וולסטונקרפט 'הגנה על זכויות האשה' היא מתארת שבחנה מספר ספרים בנושאי חינוך, וראיינה מורים והורים- והגיעה לכדי מסקנה שהשכלת הנשים איננה מספקת, והיא זו שתורמת למעמדן הנחות יחסית לגברים. היא מתייחסת להבנייה התרבותית לפי נשים צריכות להצטיין בתחומים מסויימים שאינם תחומים גבריים, אך שתפיסות אלו משפילות את הנשים.

אם ניקח את האמירות המשמעותית של וולסטונקרפט וננסה להביא אותן לתחום של קרב מגע נראה שהן רלוונטיות גם היום. למה הכוונה? נשים מראש, גם כיום אין ציפייה מהן לכושר גופני באופן שמצופפה מגברים. אם כבר יש הדגשה תרבותית על ספורט בקרב נשים, מטרתו היא לעשות אותן חטובות יותר ואטרקטיביות בפני הגברים. כמובן שיש גם מרכיבי בריאות שמודגשים כיום, אך הן בטלים בשישים ביחס לסיבות שנשים מתעמלות בגינן- דהיינו: לטפח את מיתוס היופי.

אם כי נשים לא מצופות לחוזק גופני, ברור לחלוטין שעליהן לנסות ולטפח אותו, מאחר ורק בדרך הזו הן יוכלו באמת לממש את זכות השוויון, ולחוש שהן יכולות להגן על עצמן. המשמעות של שיעורי קרב מגע לנשים היא הרת גורל- אשה בחברה שלנו חלשה יותר מגבר הן ברמה הפיזיולוגית המולדת, והן מבחינה חברתית- מאחר ולא מקבלת מסרים לחזק את עצמה. ההפך הוא הנכון- פעמים רבות התרבות מעבירה מסרים מרומזים שאשה צריכה להיות חלשה- מסרים אלו עוברים על ידי טיפוח איכות אצל נשים כמו רזון ועדינות.

בעידן של ימינו יותר מתמיד, נשים צריכות לעמוד על זכותן לחזק את עצמן, הן ברמה הגופנית והן ברמה המנטלית. לשם כך יש מספר אפשרויות, כשאחת מהן היא כמובן לפנות ל קורס קרב מגע או להשתתף בשיעורים של אומנויות לחימה על סוגיהן. כיום התחום של קרב מגע מאוד מפותח בארץ ואפילו התחיל להיות רלוונטי מחוץ לישראל. לא קשה לאתר מדריך קרב מגע  ואפילו יש מדריכות של קרב מגע על מנת להתאים את סגנון ההגנה לצרכים של הנשים.

אם נחזור לטקסט של וולסטונקרפט נוכל לומר בפראפרזה כי לימוד האשה להגן על עצמה הוא כמו רכישת השכלה. החברה לא מטפחת את הצורך של נשים להגן על עצמן או לרכוש השכלה, אולי במטרה להשאיר אותן נחותות יחסית לגברים. אם לנשים אין השכלה מתאימה הן לא תוכלנה להתפתח ברמה מקצועית, הן חייבות להשאר בספירה הביתית ומעמד הגבר נשמר פטרנליסטי. כיום כמובן דיבורים אלו לא יחזיקו מים כי היו שינויים רבים במעמד הנשים, אך אם נקביל את רכישת המיומנות להגנה עצמית לרכישת השכלה נוכל לומר כי ייתכן שלחברה נוח לשמר את החולשה הגופנית של נשים בהשוואה לגברים, וכך היא מסמנת את נשיותן של הנשים מחד, והגבריות של הגברים מאידך.

היי לכולם. אני סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה ומתעניינת בנושאים של אומנות, פילוסופיה ורפואה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב