דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרט תדמית לאתר מימון המונים Crowdfunding 

מאת    [ 03/03/2013 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 3883 פעמים ]

אחד התחומים החדשים שנוצרו בשנים האחרונות הוא תחום גיוס כסף מהציבור, לצורך מימון פיתוח פרויקטים או מוצרים. תחום זה נקרא מימון המונים, או גיוס המונים  Crowdfunding. זוהי דרך מצוינת ליזמים לממן פיתוח מוצרים, כאשר במקום לרוץ בין קרנות הון סיכון, גופים מוסדיים או אנג'לים, ניתן כיום לפנות אל הציבור הרחב בבקשת מימון. במקרה של גיוס דרך קרנות הון סיכון מדובר על גיוס סכום גדול ממקור יחיד (או שניים), כאשר בגיוס המונים השיטה היא גיוס מעט כסף מהרבה מקורות (אנשים).

אתרים המאפשרים מימון המונים בעולם הם בעיקר:

-          קיקסטארטר  Kickstarter.com

-          אינדיגוגו-  Indiegogo.com

אתרים המאפשרים מימון המונים בארץ הם בעיקר:

-          הדסטארט- Headstart.co.il

-          מימונה- Mimoona.co.il

לכל אתר יתרונות וחסרונות משלו, אך בסופו של יום כל אחד מאפשר הגדרת פרויקטים בהיקפים מאלפי דולרים בודדים ועד למיליונים רבים, כאשר המבקש אמור להציע לתורמים הפוטנציאלים תמורה על פי שיקול דעתו. האפשרויות הן כמובן בתמורה להשקעת סכום מסוים- קבלת מוצר שהשלים פיתוח. בכל האתרים המבקש אמור להגדיר את סכום הכסף לגיוס במגבלת זמן, לדוגמא- גיוס של 100 אלף דולר בחודשיים. החיסרון העיקרי של שיטת גיוס זו היא: הכול או כלום. במידה ועמדת ביעד הגיוס- כל הסכום מועבר למשקיע (למעט עמלות לאתר). במידה ולא עמדת ביעד הגיוס- המבקש לא מקבל כלום, ולא משנה כמה קרוב הייתם ליעד הגיוס.

רוב האתרים מגדירים מבנה דף סטנדרטי לכל המגייסים, שבו אמורים להציג את המידע לגבי הפרויקט, או המוצר, אותו מעוניינים לפתח. הדרך הטובה ביותר, וגם המקובלת, להציג את הפרויקט הוא סרט תדמית, או סרט מוצר. סרטים אלו אמורים להיות קצרים, 2-3 דקות מכסימום, ואמורים להעביר מכסימום מידע על הפרויקט או המוצר בזמן הקצר, על מנת לשכנע "משקיעים" קצרי רוח. כאשר פונים לקרנות הון סיכון, יודעים בדיוק מי ניצב בפנייך, ואז ניתן להתאים את הסרט לציפיות של אנשי קרן ההון סיכון. אבל, כשפונים דרך אתרי מימון המונים, המשקיעים הפוטנציאלים הם הציבור כולו, או לפחות אלה שצופים באתרי מימון המונים. לכן, לפני הפקת סרט תדמית, או סרט מוצר, עבור האתר, יש להשקיע מחשבה מרובה בהפקת הסרט, כך שיהיה אטרקטיבי לציבור הרחב. מצפייה בעשרות רבות של סרטים שהועלו לאתרי מימון המונים, ואף הצליחו לעמוד ביעדי הגיוס, ניתן להגדיר מספר מאפיינים לסרטים:

-          אורך הסרט- עד 3 דקות

-          הדגש בסרט הוא על איזה צורך המוצר עונה

-          חשוב שלצופה יהיה ברור לגמרי אופן השימוש במוצר. הסרט אמור להציג את השימוש בצורה הפשוטה ביותר

-          חשוב שהצופה יבין מה היתרונות העיקריים של המוצר, על מנת שיוכל להעריך את העלות-תועלת עבורו

-          הסרט אמור להיות מופק בצורה מקצועית, ובכך להקרין גם מקצוענות לגבי פיתוח המוצר. סרט שנעשה באמצעים חובבניים, גורם נזק משמעותי לגיוס.

-          ההשקעה בסרט צריכה להיות פרופורציונאלית להיקף הגיוס, קרי: לגיוס של עשרות אלפי דולרים בודדים, מומלץ להשקיע בין 5-10 אלף ש"ח בסרט התדמית. לגיוס של מאות אלפי דולרים, מומלץ להשקיע 10-20 אלף ש"ח בסרט.

באופן כללי, ניתן להבין יותר לעומק את מבנה העלויות הכרוכות בהפקת סרט תדמית במאמרי: עלות הפקת סרטי תדמית

לסיכום, אתרי מימון המונים Crowdfunding יצרו הזדמנות חדשה ליזמים לגייס כספים לפיתוח מהציבור הרחב. אחד האמצעים החשובים בגיוס הוא סרט התדמית, או סרט המוצר, אותו נדרש להעלות לאתר. יש להקדיש מחשבה רבה לסרט זה, כך שיהיה משכנע, ויאפשר את העמידה ביעדי הגיוס, ובמיוחד במצב של הכול או כלום.

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב