דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים - האם יש צורך במעצב אתרים ? 

מאת    [ 02/03/2013 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2069 פעמים ]

האם יש צורך במעצב אתרים ?

עיצוב אתרים נהפך למושג ערטילאי המקשר מגוון מושגים מתחום בניית אתרי האינטרנט.

מידי חודש כ-60,500 גולשים תרים בגוגל אחר צירופי מילים המכילים את צמד המילים הנ"ל, לא מן הנמנע  כי הביטוי מהווה מושא לתחרות עקובה מקישורים בעולם קידום האתרים.

שיקולים מכריעים לשאלת עיצוב אתרים

ראוי לאמור כי טרם מלאכת הבנייה, בעל האתר צריך לשאול את עצמו מה מטרת האתר - ומכאן להגדיר מה הגדרות העיצוב. תפיסה זאת שייכת לאסכולה הישנה של בניית אתרים, ייתכן כי אם נבחן את המשימה מנקודת מבטו של המעצב, בניית אתר תדמיתי ותו לאו דומה למתן בד קנבס לבן לצייר. בעולם כיום, ניתן לענות על השאלה הארכאית בצורה כמעט קבועה; ראשית, האתר תמיד ישמש את הלקוח בתור התדמית הוויזואלית שלו, בית עסק שקיים למעלה מ-50 שנה, ראוי שייצג עצמו נכונה ובצורה ייחודית המשווה ערך לניסיונו בעולם המעשי. שנית, כל בית עסק כשישאל יגדיר שברצונו להגדיל את אחוז לקוחותיו שמקורם מהאינטרנט, לכן ראוי להשתמש במגבלות עיצוב שהולכות יד ביד עם אופטימיזציה לאתר (SEO) מהיבט קידום האתר במנועי החיפוש. ולבסוף, השיקול האקוטי המכריע שנוסף לאחרונה לעולם של עיצוב אתרים, הינו בניית אתר מותאם למכשירי תצוגה חכמים בשיטת Responsive, הרי כל לקוח ירצה לחסוך מעוגמת הנפש הכלכלית בפיתוח אפליקציה נוספת לאתר האינטרנט, ויבחר בלפתח אתר מותאם ייחודית לכל המכשירים החכמים (טאבלטים, סמארטפונים וכד').

אם כיום היינו ניגשים למעצב אתרים ומבקשים סקיצה עבור אתר תדמיתי, ניתן לאמור באופן וודאי כי עיצוב זה יהיה שונה בתכלית מעיצוב אתר אינטרנט תדמיתי לאותו לקוח מלפני חצי עשור.

מה בין מומחה GUI למעצב אתר

אישיות נוספת מכרעת במלאכת פיתוח האתר, טרם שלב עיצוב האתר הינה המאפיין, או איש GUI. מומחיות GUI, אינה מקצוע נרכש במוסדות ההשכלה הגבוהה, אלא זהו מקצוע שנרכש בעמל ויזע רב, ובמקרה הנ"ל, פנייה למומחה GUI וותיק ככל האפשר יכולה לבוא לקראתכם מאשר לרעתכם.

GUI הינה מלאכת התאמת ממשק מסכי האתר לקהל היעד האופטימאלי של האתר, בהגדרת קהל זה, ניתן להעריך את צבעי האתר, לבחור מהו הקונספט השיווקי שילווה את מיתוג בית העסק וייושם באתר האינטרנט, היכן ימוקם סרגל הכלים, גודל כפתורים וכד'. מומחה GUI מתאים יבצע בדיקת מתחרים, ויתאים את השפה ואת עיצוב האתר ברמה הצורתית – ויגיש את כל הנ"ל למעצב האתרים.
ראוי לטעון כי בחברות בניית אתרים, מלאכת עיצוב האתרים מתרכזת סביב איש ה-GUI ולאו דווקא אצל המעצב.

למעשה עם כניסת מערכת הוורדפרס לשוק האתרים, גיזרת עבודתו וחופש יצירתו של המעצב ספגו נגיסה נוספת בפן הטכנולוגי ומגבלות הביצוע.

ניתן להקביל את מלאכת עיצוב האתר למשפך של עשייה, ככל שהלקוח מצר את עבודתו של המעצב, כך עבודת עיצוב האתר הולכת וקטנה, ומנגד ככל שהלקוח ירחיב את מידת חופש העיצוב של האתר, כך גדלה מעורבותו של מעצב האתרים במלאכה.  

לכן השאלה המסכמת היא מה האתר המתאים ביותר לבית העסק - האם אתר תבניתי עם מלאכת עבודה צרה - או אתר ייחודי וראוי שייצג את בית העסק בצורה הטובה ביותר ?

שיקול מכריע שיטה את הכף הוא שאלת התקציב, במידה והתקציב פתוח ניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולהעניק את המשקל הראוי לעבודת העיצוב. במידה והתקציב מוגבל, כן המוגבלות בעבודתו של המעצב והתוצר.
חברת בניית אתרים מיומנת שמכירה היטב את טיב עבודתם של עובדיה תדע לאזן בצורה ראויה בין שאלת התקציב לעבודת עיצוב מהימנה.

סמנכ"ל חברת Web3D


Web3D נוסדה בשנת 1997 ונמנית על החברות המובילות והוותיקות במשק הישראלי במתן מענה יצירתי, דינמי ומורכב, במגוון רחב של פתרונות אינטרנט ותוכנה, GUI, מצגות, מיתוג ומיצוב, עיצוב, שיווק  באינטרנט  ושירותים נוספים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב