דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום סרטי תדמית בהיי דפינישן- High Definition- HD 

מאת    [ 27/02/2013 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3260 פעמים ]

בשנים האחרונות חל מהפך משמעותי בכל אחד מתחומי ההפקה של סרטי תדמית. אבל, התחום שהתפתח הכי הרבה הוא תחום הצילום בוידאו. כיום, מצלמות וידאו מקצועיות כוללות את טכנולוגית צילום של היי דפינישן ( High Definition HD)כסטנדרט. אחד החידושים החשובים שנכנסו למצלמות הוא שהצילום באיכות HD הוא בעצם כבר דחוס, כך שהקבצים שנשמרים במצלמה הם באיכות מדהימה, אבל בגודל סביר.

תחום נוסף שהתפתח בשנים האחרונות הוא אתרי שיתוף הקבצים, ובעיקר- יוטיוב (YouTube). מדובר על אתר מאוד יציב, אשר מאפשר העלאת קבצים בחינם (כמובן, בהנחה שאין בעיית זכויות יוצרים). בשנה שעברה הוסיפו אפשרות להעלות קבצים גם באיכות HD, כאשר לצופים אשר אין להם קווי תקשורת מספיק מהירים, יש אפשרות לצפות בסרטים בכל איכות: החל מ- Full HD, HD חלקי, ואפילו קצבים של Standard Definition (SD) ומטה. באופן כזה, כל צופה יכול להתאים את קצב הצפייה שלו לקצב ערוץ התקשורת שבו הוא מחובר לאינטרנט, בלי שהסרט "יתקע" או "יקרטע".  

גם במחשבי העריכה, ובתוכנות העריכה, חלה התקדמות משמעותית, כך שמחשבים כיום מסוגלים לטפל בעריכת וידאו HD, כמעט באותו זמן שטיפלו בעבר בוידאו SD. מחיר יחידות הזיכרון הוזלו משמעותית, ומאפשרים נפחי אחסון בגדלים של מספר Terra (אלפי Giga), בעלות סבירה ובאמינות מאוד גבוהה. לכן, אין כיום בעיה לאחסן את הקבצים הגדולים מאוד של צילומי ה- HD, וללא עלות משמעותית נוספת.

לשימוש בצילומי HD יש יתרון משמעותי נוסף, בכך שהוא מקל על עורכי הוידאו להפיק תוצאות ברמה מקצועית ומרשימה. ניתן בקלות לבצע זום (zoom) כמעט ללא פגיעה באיכות הוידאו. ניתן לבצע שיפורי צבע, ותיקוני תאורה לא מספיק טובה שהייתה בסט הצילומים. כלומר, זהו כמעט אינטרס של חברת ההפקה לבצע את צילומי הוידאו בשטח דווקא באיכות HD, בכדי להשיג תוצאות יותר איכותיות בעריכה.

במקרים רבים, צילום ב- HD הוא כמעט הכרחי, כגון: צילום פריטים מאוד קטנים, צילום בתנועה, צילום בתנאי תאורה לא מספקים וכד. במקרים אלו, צילומים ב- SD יהיו מאוד לא איכותיים, ואם מדובר על סרט תדמית- הסרט יכול להביא יותר נזק מתועלת.

עדיין, חברות הפקה מתמחרות ימי צילום ב- HD מעט יותר יקר מצילומי SD, בעיקר עקב מיומנות צלמים שהתמחו ב- HD, ועלויות הציוד שעדיין יותר יקר. לדעתי, תוספת עלות של כ- 20% ביחס לעלות יום צילומים ב- SD, בהחלט מצדיקה את ההשקעה הנוספת, כאשר התוצאה עולה לאין ערוך, ומשדרת מקצועיות.

לסיכום, מומלץ להפיק את סרטי התדמית שלכם באיכות צילום של היי דפינישןHigh Definition (HD), בשל היתרונות הרבים הגלומים בטכנולוגיה, גם אם עלות הפקת סרט התדמית מעט יותר יקרה.

איכות הצילום, הוא רק אחד הפרמטרים בקביעת האיכות של סרט התדמית. מומלץ לכל בעל עסק הפונה להפקת סרט תדמית, או סרט מוצר, שילמד את תחום ההפקה של סרטים, ובמיוחד את ההיבטים המעשיים, על מנת שיבין לעומק נושאים רבים הקשורים להפקה. 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב