דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גניבות הרכב - מכת מדינה 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3440 פעמים ]

כל שנה נגנבים בישראל כעשרים אלף רכבים. בשנים האחרונות ישנה מגמת ירידה במספר הרכבים הנגנבים מדי שנה, אך מדובר בשינויים קטנים. כל שנה החלוקה בין סוגי כלי הרכב השונים הנגנבים גם היא משתנה מעט, אך ישנם גם חוקים די פשוטים להבין אילו כלי רכב נגנבים יותר, ואילו כלי רכב נגנבים פחות. כדי להבין מהם כלי הרכב הנוטים להגנב יותר מאחרים חשוב להסתכל על מטרת הגניבה כמו על קלות הגניבה.

חלפים לרכבים

ישנם רכבים הנוטים להתקלקל יותר מאחרים: רכבים ישנים וכאלו המבלים יותר שעות על הכביש בנהיגה. רכבים שהיו נפוצים בשנות השמונים והתשעים, כסובארו ומיצובישי לנסר, הם רכבים ישנים שעדיין ניתן לראותם לעתים קרובות על הכביש. אבל רכבים אלו מתקלקלים לעתים קרובות וכיוון שהם ישנים החלפים המקוריים לרכבים אלו יקרים במיוחד. הפתרון המקומי: שימוש בחלפים גנובים.

אז אילו רכבים נגנבים יותר מאחרים בגלל מטרה זו? כאמור, שוק אחד הוא לרכבים ישנים שעדיין רואים על הכביש כסובארו ומיצובישי לנסר. שוק נוסף הוא עבור רכבים המבלים זמן רב על הכביש, למשל רכבים המשמשים לעתים קרובות מוניות: מרצדס C, סקודה אוקטביה, או פולו דיזל.

גם רכבים חדישים יותר אשר לבעליהם יש אינטרס לתקן אותם בזול (חברות ליסיניג) נמצאות בביקוש – ובעיקר מאזדה.

רכב חלופי או רכב מזויף

אופציה אחרת היא שימוש ברכב הגנוב כמות שהוא (או לאחר שינויים מזעריים כשינוי לוחית רישוי). רכבי עבודה ושטח הם מועמדים טובים להגנב למטרה כזו.

יותר קל לגנוב 2 גלגלים מ-4

כבר לא מעט שנים אופנועי סאן-יאנג מובילים את טבלת הרכבים הנגנבים ביותר בשנה החולפת. גם קטנועי קואנג גיאן טיו זכו לעדנה כקטנועים גניבים במיוחד.

אז, לעבור דירה?

מרבית הרכבים נגנים באיזור המרכז ובתל אביב, אבל ירושלים לא מפגרת בהרבה מאחור. אם הרכב שלכם חשוב לכם מספיק, כדאי לעבור דירה ולמנוע גניבה. כנראה שהצפון היא האופציה הטובה ביותר עבורכם.

איך גונבים רכב?

שיטה אחת הנמצאת בעלייה היא שיטת הקומבינה. בשיטת הקומבינה בעל הרכב מזמין את גניבת הרכב. לעתים לא בעל הרכב עצמו מזמין את הגניבה אלא דווקא בעל המוסך, החניון או המכון לשטיפת הרכב – לעתים גם ללא ידיעת בעלי הרכב כלל. הפואנטה היא שהגנב לא נזקק לשיטות מתוחכמות לגניבה כיוון שהוא מגיע מצויד במפתח וקוד הפעלה לרכב.

גם בגניבה מזדמנת הגנב לא נדרש לתחכום מיוחד: הנהג עוצר לרגע ליד כספומט או מכשיר לטעינת כרטיסי חניה ומשאיר את מנוע הרכב דולק ואת הרכב פתוח. הגנב חומק במקומו ונוסע עם הרכב. שיטה נוספת היא שוד אלים - שיטה שלצערנו נמצאת במגמת עלייה.

ועדיין, מרבית הגניבות מתבצעות על ידי כניסה אלימה לרכב וניטרול מערכות המיגון שבו. זו גם הסיבה שחברות הביטוח מתעקשות על הכנסת מערכות מיגון לרכב במסגרת פוליסת ביטוח רכב, (במידה ומעוניינים בכיסוי נגד גניבות) ואף עלולות לסרב לפצות את הבעלים, במידה והתגלה כי אמצעי המיגון לא היו מותקנים ברכב כנדרש או לא הופעלו.

 

לסיכום , אם לא רוצים שהרכב ייגנב – סעו ברכב חדיש, לא מסחרי, לא טנדר, לא נפוץ, לא כזה המשמש למוניות ועם ארבעה גלגלים. ובכל מקרה דאגו לבטח את הרכב, למגנו ולהשאיר את אמצעי המיגון פועלים, גם כאשר אתם עוזבים את הרכב "רק לשניה".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב