דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מי מוטלת החובה לבטח בביטוח מקיף רכב מליסינג מימוני? 

מאת    [ 26/02/2013 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2759 פעמים ]

בעשור האחרון אנחנו עדים לשינויים בשוק רכישת הרכב, עם עלייתו של רכישת רכב בצורה של ליסינג, מימוני או תפעולי. ליסינג הינה עסקה של רכישת רכב הדומה להלוואה של בנק.

בליסינג משלמים מקדמה על הרכב ואחר כך תשלום קבוע מידי חודש, ובתום שלוש שנים עד חמש שנים, בהתאם לתנאי החוזה אשר נקבעו מראש, משלמים את יתרת הסכום על הרכב, או שמחליפים לרכב חדש.

בעוד חברות ובתי עסקים רבים שוכרים רכבים בצורה של ליסינג תפעולי, אשר כוללת להם את כל הטיפולים, הרישוי והביטוח בתקפות השכירות, ליסינג מימוני מתאים מאוד ללקוחות פרטיים אשר אינם רוצים לקחת הלוואה בנקאית לרכישת הרכב, ויכולים ליהנות ממחירים נוחים יותר אצל חברות הליסינג השונות, המציעות מחירים אטרקטיביים יותר ולעיתים זולים בהרבה יותר אילו היו רוכשים את הרכב בסוכנות רכב. 

חשוב להבין, כי ישנו הבדל מהותי בין ליסינג תפעולי לבין ליסינג מימוני, לא רק מבחינת תנאי התשלום, אלא, ובעיקר, מבחינת הכיסויים והשירות הניתן על ידי חברות הליסינג השונות. בעוד עסקאות של ליסינג תפעולי כוללת שירות מלא ללקוח, הן לוקחות את הרכב לטיפולים, מעבירות אותו טסט, משלמות את הביטוח ולמעשה, נוהגות בו כבעלים לכל דבר ועניין, בליסינג המימוני, העניין שונה, מאחר ומדובר בעסקה, אשר כל מטרתה, היא לספק תנאי תשלום נוחים ומיטיבים ללקוח. 

ביטוח רכבי ליסינג

ביטוח רכב בעסקת ליסינג מימוני הינו חובה, כשם שכל רכב מחויב בביטוח חובה. בעוד רכב ליסינג תפעולי בדרך כלל יגיע עם ביטוח חובה וביטוח מקיף מטעם חברת הליסינג, אשר כוללת בתוך מחיר הרכב החודשי גם את מחירי הביטוח, כאשר מדובר בליסינג מימוני, הלקוח יכול להחליט היכן הוא עושה את הביטוח המקיף, בהתאם לתנאים המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות.

להבדיל מליסינג תפעולי, אשר מגיע עם כל ההוצאות טיפולים וכל ביטוחים כלולים במחיר, בליסינג המימוני, חלה חובה על הלקוח לדאוג לכל כך. יחד עם זאת, אם אתם לוקחים עסקת ליסינג מימוני הכוללת ביטוח, יתכן והמחיר החודשי של הרכב יהיה גבוה בהרבה, מאחר והוא כולל את מחירי הביטוח. לכן, חשוב מאוד לשים לב לכל הפרטים לפני שאתם חותמים על העסקה. 

שימו לב לחוזה הליסינג

לחברות הליסינג, אשר הרכב הינו למעשה בבעלותם, עד לסיום יתרת התשלומים, ישנו אינטרס כי הרכב יהיה מבוטח בביטוח מקיף. יחד עם זאת, בחוזה ליסינג מימוני, מצוין בצורה ברורה על מי חלה האחריות לבצע את הביטוח בפועל, לכן, כאשר אתם חותמים חוזה עם חברת ליסינג, בין אם תפעולי ובוודאי שכאשר מדובר בליסינג מימוני, חשוב מאוד לשים לב על מי חלה החובה לבטח את הרכב בביטוח חובה ובביטוח מקיף.

לכל אחת מן חברות הליסינג יש את המדיניות שלה באשר לביטוח המקיף, על מי חלה החובה והיכן ניתן לבטח. בעוד מרבית החברות יתנו ללקוח להחליט היכן הוא רוצה לבטח את הרכב, חשוב מאוד לדאוג ולעבור על החוזה בפרטי פרטים, על מנת שתדעו על מי אתם חותמים ומהי חובתכם.

בחוזה שלכם, חייב להיות סעיף ברור ומובהר, לשני הצדדים, על מי חלה החובה. דאגו כי סעיף זה מופיע בצורה מסודרת וכי הוא ברור ומובהר לחלוטין לשני הצדדים, על מנת שלא תמצאו את עצמכם מופתעים, או לא מכוסים במקרים של תאונה או פגיעה ברכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב