דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המסלול בדרך להיות נטורופת 

מאת    [ 20/02/2013 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3037 פעמים ]

תחום הרפואה המשלימה והנטורופתיה בפרט עברו דרך ארוכה בשנים האחרונות. הרפואה המערבית יותר ויותר מקבלת ועובדת בשיתוף עם מטפלים מתחום זה, יותר ויותר לקוחות פונים לטיפול נטורופתי בנוסף לפנייה לרופא הקונבנציונאלי. למרות ההכרה לה זוכה התחום מטעם ציבור הלקוחות והרופאים, עדיין לא קיימת הסדרה חוקית ורשמית של המדינה להכשרה שעל העוסקים בתחום לעבור, ואף אין הסדרה לנושא רישיון העבודה בתחום.

מסלולי ההכשרה המקובלים הקיימים

המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) אינה מכירה בלימודי רפואה משלימה ולימודי נטורופתיה לקראת קבלת תואר אקדמי. בשנים האחרונות קיים לחץ מתמשך להסדרת התחום בארץ לאחר שברחבי העולם הוא זכה וזוכה בשנים האחרונות לפתרונות הסדרה שונים.

בעקבות חוסר הכרה זה קיימים מסלולי לימוד רבים ושונים. כל מוסד לימודים קובע את תחומי הלימוד שילמדו במסגרת ההכשרה בנטורופתיה, מסלולים השונים במעט זה מזה עקב התמחויות של מוסדות שונים בתחומים שונים. ניתן ללמוד בתחום החל מלימודים של קורסים בסיסיים שונים הנמשכים מספר שבועות, ועד לימודים מלאים הנמשכים כארבע שנים וכוללים לא רק לימודים תיאורטיים אלא גם פרקטיקה וסטאז' מעשי בהדרכת סגל המרצים.

מה לומדים במסלולי ההכשרה המלאים לנטורופתיה?

לימוד נטורופתיה משלב בין ידע נרחב בתחומי הרפואה המערבית ותחומי הרפואה המשלימה. במסגרת מסלולי הלימוד המלאים, התלמידים לומדים מקצועות מתחום הרפואה המערבית כאנטומיה, פיזיולוגיה, כימיה, פתולוגיה ופרמקולוגיה ובמקביל לומדים נושאים מתחומי הרפואה המשלימה: שיטות אבחון שונות (לשון, ציפורניים, עיניים, שפת גוף ועוד), גישות שונות לנושא התזונה (תזונה טבעית, סינית, הוליסטית, מניעתית, טיפולי, פרחי באך, צמחי מרפא, ארומתרפיה, ועוד) ופילוסופיות וטכניקות שונות מעולם הרפואה המשלימה כטכניקות נשימה, טיפולי מגע שונים, דימיון מודרך ופילוסופיות שונות.

מסלול הלימודים המלא נמשך כארבע שנים וכולל התמחות, על פי רוב במרפאות הצמודות למוסדות הלימוד או לקופות החולים העובדות בשיתוף פעולה עם מוסדות הלימודים הללו.

למה יש צורך להסדיר את תחום הנטורופתיה?

קיימת מחלוקת בקרב המטפלים בדבר הצורך להסדרת תחום הרפואה המשלימה. המתנגדים חשים כי הסדרת התחום תגביל את גמישותו להכיל תחומי ידע וטכניקות חדשות. מאידך, התומכים בהסדרה מדברים על הצורך בהסדרת התחום משני היבטים שונים:


    • תחום ההכשרה והרישוי – העיסוק בנטורופתיה דורש ידע מעמיק ונרחב. כל עוד אין הסדרה של נושא ההכשרה בתחום כל אחד יכול למעשה לקרוא לעצמו נטורופת ולעסוק בתחום, גם כשאין לו הידע הנדרש והוא לא עבר את ההכשרה הדרושה. ללא ידע מתאים, עוסקים בתחום יכולים לגרום נזק של ממש למטופלים. בנוסף, המטפלים עצמם עוברים הכשרה מקיפה וארוכה, ולמרות זאת אינם יכולים לקבל תואר אקדמי כמטפלים אחרים.
    • תחום החוקים המחייבים – כל עוד אין הכשרה והכרה בתחום, חוקים רבים המחייבים מטפלים מתחום הרפואה אינם חלים על מטפלים מתחום הרפואה המשלימה והנטורופתיה, דוגמת עקרון ההסכמה מדעת הדורש מהמטפל ליידע את המטופל בדבר הטיפול והסיכונים הנלווים לו, חוק זכויות החולה אינו נשמר.  הסדרת התחום תסדיר גם נושא זה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב