דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות והחסרונות של חשבון בנק רב מטבעי (בסוגי מטבעות שונים) - Offshore Multi-Currency Account 

מאת    [ 19/02/2013 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 2713 פעמים ]

מאמר זה ידון בהגדרת חשבון בנק רב מטבעי ויציג את היתרונות והחסרונות של חשבון כזה, בעיקר עבור אנשים החיים בחו"ל, או עבור אנשים שצריכים חשבון לצורך העברת כספים בינלאומית במטבעות שונים או לביצוע תשלומי מט"ח.
 
כל בריטי שחי באירופה ומשלם חשבונות נקובים באירו (מהכנסות, מהשקעות או מפנסיה שנצברה -בפאונד), קיווה שבעקבות החלשותן הכלכלית של מדינות כגון ספרד, יוון, אירלנד ופורטוגל, ייחלש האירו. עם זאת, למרבה הצער האירו נותר חזק מול הפאונד.
 
רק ב 3 השנים האחרונות חלה תנועה שלילית של 25% בערכו של ליש"ט לעומת האירו, דבר שהשפיע על מהגרים בריטיים רבים - במיוחד גמלאים - לחוות תקופות קשות במיוחד. מצב זה שימש כבסיס לצורך בפתרון מסוג חשבון רב מטבעי ( Multi-Currency Account).
 
חשבונות כאלה כמעט ולא היו מנוצלים בעבר על ידי אנשים פרטיים, אלא בעיקר על ידי חברות בינלאומיות. אבל, תנודות מטבע שליליות וקיצוניות הגבירו את המודעות של כולם בצורך להגן מפני חשיפת יתר של מטבע אחד. היות ורובנו מנהלים בימנו אורח חיים בינלאומיים, חשבון בנק רב מטבעי, יכול להיות היום מועיל ביותר.
 
נציג בפניכם את היתרונות והחסרונות של חשבון בנק רב מטבעי, כדי שתוכלו להעריך במהירות האם חשבון שכזה יכול להיות לכם לתועלת.
 
 

הגדרת חשבון בנק רב מטבעי Offshore Multi Currency Account:

ישנם בנקים המציעים ללקוחותיהם את האפשרות לחשבון המנוהל בסוגי מטבע שונים תחת מספר חשבון אחד . מבנה כזה נקרא: חשבון רב מטבעי- A Multi-Currency Bank Account.
אנו עדים לעלייתם הדרמטית של מספר חברות ה- Forex (מט"ח ) הפונות לכל מי שיש לו צורך בהמרת מטבעות ובתשלומי מט"ח בעולם. הם מוכרים את שירותיהם בשל העובדה שלעתים רחוקות בלבד הבנקים מציעים תעריפים טובים של מטבע. ובכן, הבנקים הבינו סוף הסוף שהם מאבדים הזדמנויות, ומנסים להכות בחזרה בנסיונם לזכות בקהל היעד של לקוחות בעלי צורך בחשבון במטבעות כפולים או מרובים על בסיס קבוע.

 

היתרונות של חשבון בנק רב מטבעי :

    • ניתן להנות ולנצל את תנודות המטבע: היכולת והקלות להעביר אחוז מסויים מהחשבון המנוהל במטבע אחד, למטבע אחר, ולהרוויח מתחזית חיובית צפויה למטבע מסויים.
    • חשבון רב מטבעי הוא פתרון מצויין לאנשים שמקבלים משכורת במטבע אחד אך יש להם תשלומים במטבע אחר. כל ההעברות יכולות להיעשות באותו חשבון.
    • בנקים לעתים קרובות מציעים שיעורי ריבית שונים על מטבעות שונים, ולכן, ייתכן שניתן יהיה לקזז תנודה שלילית של מטבע אחד, וריבית נמוכה מוצעת של מטבע אחר, ובכך להפחית את הסיכון על ידי השקעה במטבעות חזקים יותר/שמציעים ריבית גבוהה יותר. הכל דרך חשבון אחד.
    •  עמלות/חיובים עבור העברת כספים בין מטבעות הם בדרך כלל הרבה יותר נמוכים בבנקים המציעים חשבון רב מטבעי.
    • ניהול מאוד פשוט וקל של החשבון, באמצעות האינטרנט ניתן לצפות בתדפיס החשבון המתעד את כל המטבעות, ההעברות, תנועות, המרות שנעשו בחשבון .
    • צריך לפתוח רק חשבון אחד! לא צריך למלא טפסים נוספים.
    • ניהול חשבון נפרד בכל מטבע הוא עסק יקר, בחשבון רב מטבעי יש חסכון משמעותי בכל הקשור להעברת כספים בינ"ל או המרה בין מטבעות.
    • ישנם בנקים המציעים העברות כספים בינ"ל - חינם, ללא עמלה!

 

החסרונות של חשבון בנק רב מטבעי:

    • זה בלתי אפשרי לחזות במדויק תנודה של מטבע ביחס למטבע אחר, ואדם שבוחר בחשבון מסוג זה רק כדי "לסחור" בתנודות - לא יפעל בחוכמה.
    • לא כל בנקים מציעים את המטבעות שאולי להם דווקא ייחלנו, יש לבדוק בדיוק באלו סוגי מטבעות מוצע החשבון.
    • יש לפקוח עין לא רק על ערכו של מטבע ביחס למטבע אחר, אלא גם על הריבית שהבנק מציע באותו מטבע, על- מנת להבטיח שהתשואה בחשבון היא אופטימלית ומחולקת נכון ובצורה אידיאלית בין המטבעות.
    • למרות גמישותו ויתרונותיו הרבים של חשבון רב מטבעי (ראה לעיל), הוא עלול לייצר יותר עבודה על מנת לנהל אותו בצורה יעילה יותר מחשבון במטבע אחד פשוט.
    • דמי ניהול, במידה ואין יתרה/הפקדה מינימלית, חלים בדרך כלל על חשבונות אלו.
    • עדיין לא מקבלים את התעריפים המוזלים ביותר של חליפין או עמלות בהשוואה לחברות פורקס (מט"ח) ייעודית.
    • תמיד כדאי לבדוק את האותיות הקטנות - מה שמוצע חינם הוא לא תמיד חינם לגמרי!

 

עובדות סופיות ונושאים לשקול

לא כל הבנקים מציעים את אותם תנאים בחשבונות בנקoffshore רב מטבעי. חלקם דורשים מינימום הפקדה גבוה יותר, או עמלות גבוהות יותר מבנקים אחרים. מעבר לכך , היתרונות שלך מהחשבון תלויים בצרכים שלך ויש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו. כלומר, מה שנכון בשביל אחד לא בהכרח נכון בשביל האחר, ולכן כדאי להתעמק במידע ולהבין לפני שמקבלים החלטות.
 
הפופולריות של סוגי חשבונות כאלה מאוד גדלה בעיקר בקרב אנשים הנוסעים לעבוד בחו"ל, הללו שמעתיקים את מקום מגורם ובקרב אנשים שצריכים חשבון לצורך העברת כספים בינלאומית במטבעות שונים או לביצוע תשלומי מט"ח. ולכן, אם גם לכם נדרשת גמישות רבה יותר בניהול חשבון בינלאומי, אולי חשבון בנק offshore רב מטבעי יכול מאוד להתאים לצרכיכם.

 

עינת גז, מנכ"ל ובעלים של רילוקיישן ג'ובס ( www.relocationjobs.co.il), החברה המובילה בישראל בתחומי הרילוקיישן. לעינת ניסיון רב בתחום ייעוץ ובניית מדיניות רילוקיישן לחברות , גיוס עובדים בינלאומיים והוצאה לפועל של כלל תהליכי הרילוקיישן. התמחותה המקצועית כוללת הקמת סניפים ופעילויות בעולם, החל מארה"ב ואירופה וכלה במדינות מתפתחות: אפריקה, מזרח רחוק, דרום אמריקה ומזרח אירופה. ניתן לפנות לקבלת ייעוץ ובניית רילוקיישן לפי היעד והתפקיד ואיתור מועמדים לתפקידי רילוקיישן :href="mailto:eynat@relocationjobs.co.ilEynat@relocationjobs.co.il">">Eynat@relocationjobs.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב