דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המבורגרים אבל לא עוף מטוגן 

מאת    [ 30/01/2013 ]

מילים במאמר: 853   [ נצפה 2227 פעמים ]

מבקרים במדינה היהודית המודרנית אינם צריכים עוד לתהות סביב השאלה הנושנה: "האם נאכל טוב במהלך הטיול?". המבחר המוגבל של מסעדות שאיפיין את השנים הראשונות של הצנע והמאבק בארץ כנען כבר מזמן פינה את מקומו למבחר מכובד של מאות מסעדות איכותיות במגוון רחב החל מרשתות המזון המהיר האמריקאי כמקדונלד למסעדות באיכות גבוהה שמציעות מבחר קולינרי רחב מכל העולם. בעל הבית של בנין הדירות שאני שוכר הוא גם בעליה של מסעדה סינית נפלאה בחיפה שניתן להשוותה לכל מסעדה אחרת שאכלתי בה. במסעדת מלון נוף הידועה גם היא בכל העולם יוצא לי לסעוד לעיתים קרובות במסגרת הסכם חבילה עם הדירה שאני שוכר. השף של המסעדה הוא ממוסקבה ורוב המלצרים הם דוברי ערבית מהאזור או עולים חדשים מרוסיה. ישנה גם מסעדה יפנית בסמוך ומספר בתי קפה לא יקרים במרחק שלושה רחובות מביתי באזור מרכז הכרמל בחיפה.  כל אותם נערים ומבוגרים שאינם יכולים להרשות לעצמם את המחיר הגבוה של המבחר המוצע במסעדות מאיכות טובה יותר יכולים להיות רגועים  - זהו מקור מהימן.

ממש בשכנות אלינו נמצאת המקדונלד המקומית, ניתן למצוא כיום קרוב לחצי תריסר מסעדות מהרשת הזו בקהילה שלנו. מכאן שמבקרים שמגיעים מאמריקה יכולים להנות מאותה מידה מאותו אוכל ג'נקי מהיר (עם רמת הכולסטרול הגבוהה) ולהרגיש שהם מעולם לא עזבו את הבית. בזמן שרשת מקדונלד מפעילה מספר מסעדות כשרות ולא כשרות, כל המסעדות הבשריות מגישות בשר שהוא 100% כשר. ההבדל הוא שהרשתות הלא כשרות פתוחות בשבת ובחגים היהודיים, בנוסף לכך שהן מגישות גם מוצרי חלב. מסעדת מקדולנד כשרה נפתחה גם בארגנטינה, במרכז הקניות אבאסטו שבבואנוס איירס.  ארגנטינה וישראל הן שתי המדינות היחידות בעולם שבהן באותן מסעדות צולים את ההמבורגר על גחלים של פחם. אני אינני מבחין בטעם השונה ולא נראה שאחרים מבחינים בשינוי כלשהו בטעם. התפריט הוא זהה לתפריט של הביג-מק באמריקה מבלי לכלול את המטבח המקומי. המחירים גבוהים יותר בשל מחירי המזון המקומיים. בסניף השכונתי של מקדונלד השירות הוא נהדר למרות ששתיים מהקופאיות  מפצירות בי לאכול בריא יותר: "אוכל מסוג זה איננו מיועד לאנשים בגיל שלך, אדוני". זה כואב, אך הכוונה שלהן טובה. הישראלים מאד ישירים במיוחד בכל הקשור לנושאי הבריאות. 

רוב הישראלים העדיפו בורגר ראנץ' אפילו עוד לפני שמקדונלד ובורגר קינג הגיעו לישראל. ניתן להזמין גם המבורגרים במחיר גבוה מהממוצע בבתי הקפה המקומיים ובמסעדות. שתיים מהמסעדות האהובות עליי בחיפה הן הסינטה בר וקפה הבנק. שתיהן זולות יחסית ומהוות מקום מצוין לאוהבי ההמבורגרים ומעדנים נוספים. הבנק הוא בית הקפה האהוב עליי. אני יושב שם לעיתים מספיק קרובות כך שהמלצר החביב עליי איתי מזמין לי את ההמבורגר העשוי היטב מייד כשאני נכנס בדלת. שם אני גם יכול להנות מכוס של יין אדום ישראלי. בורגר ראנץ' זוהי רשת ישראלית למזון מהיר. בשנת 2010 רשת הבורגר ראנץ' כללה 107 מסעדות בה עבדו יותר מ 1500 עובדים, והיא התחרתה בעיקר עם רשת המקדונלד בישראל. יש להם סניף בתחנת האוטובוסים המרכזית ולכן אני מבקר שם לעיתים קרובות. לבורגר קינג יש סניף בחיפה. אני עדיין חולם על אהובתי רשת ה 'וונדיס' במיוחד על הצ'ילי שלה וכמובן על הקנטאקי פרייד צ'יקן.  קשה למצוא בחיפה צ'ילי ועוף מטוגן בסגנון האמריקאי. ישנם מספר סניפים של קנטאקי פרייד ציקן KFC)) במקומות אחרים בישראל ופלשתינאים רבים גם מאד אוהבים את המטבח הזה. מה שמוביל אותנו לחוויה החביבה עליי במשך חמש השנים מאז שהגעתי כעולה חדש לארץ כנען.  

זכיתי להשתתף באחד משלל הפעילויות לקירוב בין-דתי בישראל -  ה Run4Unity שהתקיים כאן בארץ הקודש ב 13 למאי 2012 ממש בתוך הנוף הטבעי והעתיקות של נמל קיסריה. יותר מ 400 בנים ובנות בגילאי 12 עד 17 משטחי הרשות הפלשתינאית וממספר ערים בישראל לקחו חלק בפעילות. המשתתפים היו נוצרים, מוסלמים ויהודים.  האירוע הזה מאורגן כבר כמה שנים על ידי תנועת הפוקולר Focolare. הפוקולר זוהי תנועה בינלאומית שמקדמת רעיונות של אחדות ואחווה אוניברסלית, היא הוקמה בשנת 1943 כתנועה דתית בטרנטו שבצפון איטליה על ידי צ'יארה לוביץ' . למרות היותה רומן-קתולית ביסודה, לתנועת הפוקולר ישנו כיום חיבור חזק לזרמים מרכזיים בנצרות ובדתות אחרות, או בחלק מהמקרים לארגונים לא-דתיים. היא נקראת גם ה "אופרה של די מריה" או "עבודתה של מארי". תנועת הפוקולר פועלת ב 182 מדינות ויש לה חמישה מיליון חברים. זוהי למעשה התנועה הקתולית הגדולה ביותר בעולם. 

אירוע ה Run4Unity התקיים בפעם האחרונה ב2008 והוא כלל יותר מ 100,000 משתתפים צעירים בגילאי 9 עד 17 מכל העולם. המשתתפים הגיעו מתרבויות, דתות וקבוצות אתניות שונות, כולם באו מתוך מחויבות לשלום ולאחדות כשהם חוצים גבולות ומקומות רבים ומשמעותיים של כדור הארץ. אני התנדבתי להיות אחד מהסדרנים בתקופה שקדמה לפתיחת האירועים המאורגנים. לגמרי במקרה שמעתי שלושה מהמשתתפים הצעירים כשהם מדברים ביניהם באנגלית מושלמת. הם היו לבושים בתלבשת האחידה של האירוע. יש לציין שההשתתפות מארצות דוברות אנגלית היא נדירה באירועים מסוג אלה באזורנו. שאלתי אותם מהיכן הם הגיעו והם ענו יחדיו ובגאווה גדולה "אנחנו פלשתינאים והגענו מרמאללה". ואז הוסיפו וסיפרו לי שהם חיו באינדיאנה, ארה"ב הרבה שנים, דבר שהסביר את שליטתם המצוינת בשפה האנגלית. דיברנו ארוכות על הנושא האהוב עליי, שהוא כמובן אוכל. העלינו זכרונות על האוכל המקסיקני, הוונדיס, ברביקיו ספייר ריבס וכמובן המבורגרים. ואז הם המשיכו והוסיפו את טענתם הבאה:"ביקרנו בחיפה וזהו מקום פרימיטיבי". אני היססתי וחשבתי שמוטב שלא אגיב. החוקים באירועים מסוג זה מאד נוקשים נגד דיונים פוליטיים. לשמחתי הם הוסיפו במהירות ש:"אין לכם KFC בחיפה"... בתרועה גדולה, KFC פתחו סניף ברמאללה בפברואר והפכו לרשת המזון המהיר האמריקאי הראשונה שפתחה סניף בשטחי הרשות הפלשתינאית. המשכנו משם לאכול פיצה, לשתות קוקה קולה ולהנות מהאירוע הנפלא. אוכל הוא אכן שפה אוניברסלית.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב