דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים מעשיות איך לחסוך בתקשורת ולהפחית הוצאות? 

מאת    [ 24/01/2013 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2238 פעמים ]

מתוך תחקיר מקצועי שעשיתי, להלן שורת צעדים ודרכים מעשיות לחסכון בתקשורת:


    • חסכון שיטתי - בתחום הדינמי של חשבונות והוצאות תקשורת משתנות, חשוב לסגל נהלי עבודה סדירים הכוללים הערכות מצב תקופתיות. במקביל, חשוב להיות מודע ולשלוט, במבצעים החדשים, ההחזרים וסעיפי ההסכמים השונים.

    • בחירת מסלולים מתאימים - בעת בחירה בספק תקשורת או שינוי במסלול, חשוב להתאים את המסלול לשימוש האמיתי בשטח ולא לבחור במסלול שרק נראה אטרקטיבי.

    • קונסולידציה - שוק התקשורת המקומי מתקדם לכיוון של איחוד למספר קטן של חברות תקשורת המספקות פתרון כולל (אינטרנט, טלוויזיה, סלולר וטלפון קווי). בחירה בפתרון תקשורת כולל עשויה להיות חסכונית יותר. מהיבט אחר, קונסולידציה עשויה להתבטא ולחסוך ביישומה בתשתיות הארגון, בצורת פתרונות תקשורת אחודה.

    • ניהול יעיל של הרשת הפנימית - ניהול נכון של צריכת רוחב הפס, דחיסת מידע, בקרה והגבלת גורמים הצורכים רוחב פס יתר על המידה, יביאו לחסכון משמעותי.

    • הקטנה בהוצאות היקפיות - שימוש בגורמי חוץ וכלים מתאימים, יאפשרו לצמצם בהוצאות משנה של מערכות התקשורת כגון הוצאות תחזוקה, אבטחה, תמיכה או הדרכה.

    • יועצים לחסכון - קיימות בשוק מספר חברות ייעודיות שמסייעות במיצוי החיסכון בתקשורת, בהן Telecom Experts , אגינקס, wake-up ,U-see  ו-cellsave. הן מבצעות את כל תהליך המשא ומתן מול ספקיות התקשורת ומבטיחות לספק מחירים מוזלים. חלקן פועלות בשיטת "לא חסכת - לא שילמת" או תשלום יחסי לחסכון.

    • התחברות אוטומטית ל-WiFi - בהתקנים ניידים כגון סמארטפונים, קיימת אופציה למתן עדיפות אוטומטית לרשתות WiFi אם הן זמינות, על פני השימוש ברשתות הסלולר. יידוע העובדים לגבי אופציה זו והכוונתם לנצלה, יחסוך עלויות.

    • מחשוב ענן - ניתן להעביר מערכות תקשורת למחשוב ענן ולחסוך הוצאות רכש ותחזוקה, כמו גם להנות מתשלום גמיש. כשלב ראשוני ניתן להעביר מערכות שאינן קריטיות.

    • יישומי עזר לחסכון - מספר גדל של אפליקציות מקוונות מספקות פתרונות תקשורת בחינם או במחירים מינימליים. לצד התוכנה הוותיקה סקייפ, עשויות לסייע בחסכון עוד תוכנות רבות, דוגמת Viber, WhatsAPP, iMessage ו-Facetime.

    • אפליקציות לניטור הגלישה - ניתן להעזר באפליקציות ייעודיות, המנטרות את מידת ניצול חבילת הגלישה בהתאם ומתריעות לפני שנכנסים למצב של גלישת יתר (שייתבטא בתשלום נוסף). לדוגמא: 3G Watchdog ו-Onavo. 

חברי יכולים לקבל את התחקיר כמתנה חינם ממני דרך הקישור – איך לחסוך בתקשורת הרבה ומייד?

 

 קובי שפיבק

העורך הראשי של pCon ומומחה לקידום מקבלי החלטות מחשוב

טל' 03-9667939 – koby@pcon.co.il

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב