דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול בתים משותפים 

מאת    [ 23/01/2013 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3646 פעמים ]

ניהול בתים משותפים או ניהול ועד בית הוא דבר המצריך יכולות טובות של הבנה וביצוע מעשיים מאוד.
בכל בניין משותף ישנו בדרך כלל ועד בית הנבחר על ידי מרבית דיירי הבניין או כולם. בראש הועד יכולים לעמוד בדרך כלל בין אדם אחד לשלושה אנשים. בחירתם לראשות ועד הבית צריכה להביא בחשבון מספר גורמים חשובים:


    • יכולת ואפשרות מבחינת הזמן והפנאי העומד לרשותם להירתם למשימה של ניהול בתים וניהול בתים משותפים בפרט. כך למשל אדם שעובד בתורניות מתמשכות או שהוא עצמאי הנמצא שעות רבות במקום העסק שלו בחירתו לראשות ועד הבית לא תהיה צעד נכון. כך גם אדם שמשמש בתפקיד אחראי וניהולי בכיר מדי. גם אנשים צעירים מדי, עם ילדים קטנים מדי, אינם מתאימים לתפקיד של ניהול בתים וניהול בתים משותפים. לכן הבחירה צריכה להיות מותאמת לאדם או לאנשים שיש להם פנאי לכך והם אינם צעירים מדיי ועסוקים לכן בגידול ילדיהם.
    • הבנה טובה בתחום הכספי ויכולת לנהל את ענייני הכספים של הבניין בצורה מסודרת. למי שעוסק בניהול בתים וניהול בתים משותפים חייבת להיות הבנה כזאת.
    • יחסי אנוש טובים. זה כלל חשוב ביותר. תפקידי הועד בניהול בתים ובתים משותפים הם ליצור קשרים טובים עם הדיירים על מנת לנהל את הבניין לרווחת כולם ולהצליח לגבו תאת הכספים מהדיירים בזמן.
    • הבנה מסוימת בתחומים הנוגעים לאחזקה השוטפת של הבניין. בניהול בתים משותפים יש לעיתים קרובות מאוד מגעים תכופים עם בעלי מקצוע שונים כמו גננים, אינסטלטורים, חשמלאים, צבעים, ואנשי אחזקה. לשם כך צריכה להיות הבנה מסוימת בתחומים אלו באם נדרשים לעיתים עבודות תיקון או אחזקה שונים בבניין. מה גם שבלא מעט מקרים אדם עם הבנה בתחום האחזקה יוכל לתקן את התקלה בעצמו מבלי שיהיה צריך לשלם לחברות ניהול ואחזק ניקיון או לבעלי מקצוע כאלו או אחרים.

כיום, ישנה מגמה ההולכת ומתגברת של דיירים בבניינים, בעיקר בבניינים גדולים, לפנות אל חברות חיצוניות המתמחות היטב בתחומים אלו. היתרונות להתקשרות מסוג זה מתאימות בעיקר לבניינים שבהם יש 20 משפחות דיירים ומעלה.


חברות אלו המתמחות בניהול בתים וניהול בתים משותפים מאפשרות מתן קורת גג אחת לכל סוגי האחזקה, השירותים, ועוד. כולל בדרך כלל גם טיפול משפטי בעת הצורך ודאגה שוטפת לתיקונים ואחזקת הבניין בנקיון, גינון, אשפה, טיפוח חיצוני כללי, גביה ועוד.
יתרונות אלו בניהול בתים וניהול בתים משותפים הוכחו פעמים רבות כהחלטה נכונה ומוצלחת ביותר בעבור הבניין ודיייריו.

בברכה, ליאור ע. פורטל "בתים"  הפורטל המוביל בישראל בנושא בתים ומבנים החברה עוסקת בין השאר בנושאים כמו: פיתוח אתרים, קידום אתרים בגוגל ועוד. מחפשים חברת ניהול בתים משותפים, ניהול ועד בית כנסו לפורטל בתים ותוכלו למצוא עשרות חברות ניהול בתים משותפים, אינדקס בעלי מקצוע, מערכת הצעות מחיר, לוח נדל"ן ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב