דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות לימוד המוסיקה בגיל צעיר 

מאת    [ 20/01/2013 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 4538 פעמים ]

מוסיקה היא שפה, שפה של צלילים ומקצבים, תנועת גוף ודפוסים מתמטיים מורכבים. כמו כל שפה, ככל שלומדים וחשופים למוסיקה יותר כך מבינים אותה טוב יותר, לכן אין זמן טוב יותר להתחיל מאשר בינקות. נמצא שאפילו עוברים נהנים מחשיפה למוסיקה וקולות ותינוקות על אחת כמה וכמה. ללימודים המוסיקאליים יתרונות רבים, הם תורמים להתפתחות המוזיקלית ומעבר לזאת גם להתפתחות הקוגניציה, להתפתחות הרגשית והחברתית ולחיזוק הקשר בין הילד וההורה.

פיתוח האינטליגנציה הרגשית והיצירתית של הילד

מוסיקה היא אחת מצורות החשיבה המורכבות ביותר. תפיסת מוטיבים מוזיקאליים, הבנת מקצבים וסולמות הן יכולות גבוהות להן מסוגל המח האנושי וחשיפה מבוקרת של הילד לעולם המוסיקה תתרום לפיתוח יכולות אלו. סוג החשיבה הדרוש להבנה המוסיקאלית משלב לא רק יכולות קוגניטיביות, אלא גם יכולות רגשיות. היכולת להתרגש מיצירה מוסיקאלית, להבין את העצב או השמחה שהיא מביעה, גם אלו הן יכולות המתפתחות עם החשיפה לעולם המוסיקה. אותן תובנות רגשיות עוזרות להתפתחות הרגשית של הילד. חשוב לחשוף את הילד למוזיקה בהתאם לגילו וליכולותיו ולסגנונות מוסיקאליים שונים, תוך פעילות מהנה התורמת לשיפור היצירתיות.

פיתוח הקשר עם הגוף והחושים

ריקוד ומוסיקה הולכים יד ביד. התנועה הטבעית של הגוף לצלילי המקצבים השונים עוזרת לתינוק ולילד להכיר את יכולות גופו ולהעלות את בטחונו העצמי ביחס ליכולותיו. חשוב להפוך את המגע לחלק בלתי נפרד מהחשיפה למוסיקה, במיוחד עבור הגיל הרך, הקשר והמגע הנוצרים בין ההורה והילד נותנים לגיטימציה רגשית וחושית ועוזרים לילד לבסס את  הבטחון בחושיו ובגופו.

פיתוח הקשר עם הילד

עוברים לומדים לזהות את קולות הוריהם עוד לפני צאתם לאויר העולם. מחקרים הראו כי קול אמם יכול להרגיע תינוקות ולהוריד את קצב ליבם ולו רק כי מדובר במשהו המוכר לתינוק עוד מתקופת היותו ברחם. חשוב לטפח ולשמר את המקום המיוחד שיש לקולותיהם של ההורים בחיי התינוק, אפשר לעשות זאת תוך שיר או דקלום למשל.

חשוב לנצל הזדמנות זו לבלות שעה המוקדשת כולה להורים ולתינוק וכך לתרום לחיזוק הקשר. שעה בה אין אחים המתחרים על תשומת הלב, בה ענייני עבודה אינם מגיעים בעדיפות ראשונה והסחות דעת המתרחשות ללא הפסק בחיי היומיום מוסטות, בה התינוק וההורה הם העיקר.

הכנה ללימודי כלי נגינה

החשיפה למוסיקה בגיל צעיר אף משתמשת כהכנה למוסיקאליות בגיל בוגר יותר. נגינה על כלי דורשת התפתחות קואורדינציה, זכרון ומשמעת. המשמעת הנדרשת ללימודי נגינה על כלי מתפתחת בעת האזנה לדקלום או לשיר, הבנת המקצבים מתפתחת בזמן לימוד וריקוד ותוך כדי האזנה מכוונת למוסיקה והחשיפה המוקדמת למגוון סוגי מוסיקה יכולה לעזור לילד להתמקד בסוג המוסיקה האהוב עליו במיוחד, אותו ירצה בבוא העת לנגן בעצמו. כאשר הילד יגיע לגיל ארבע לערך, בו כבר ניתן להתחיל בלימוד על כלי נגינה, מגוון הכלים ביניהם יוכל לבחור יהיה רחב. לימודי המוסיקה שרכש כשהיה אף צעיר יותר יעזרו לו בהכנה ללימודי הגיטרה והתופים, הכל כך פופולריים בגיל מאוחר יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב