דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפקעת קרקעות - דרכים להתמודדות 

מאת    [ 16/01/2013 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 3302 פעמים ]

הפקעת קרקעותדרכים להתמודדות

ככל שהעולם מתפתח והאוכלוסייה גדלה, יש צורך בבנייה של יותר תשתיות , מקומות מגורים , בנייני מסחר, שירותים, כבישים וכיו"ב. מכורח נסיבות אלו , ניתן "לתרץ" הפקעת קרקעות ברצון הממשלה לדאוג, לככל אזרחי המדינה. אם גם אליכם הגיע צו כלשהו המורה על רצון ועדה זו או אחרת להפקיע את הקרקע שלכם, ייתכן ועדיין ביכולתכם להתמודד מול ההפקעה .

מה זו הפקעת קרקעות

הפקעת קרקעות מגינה על אינטרסים של הממשלה להקים מסילות רכבת, כבישים ושלל תשתיות חשובות  להמשך התפתחות ויציבות במדינה. העובדה הזו לעיתים מייצרת ויתורים כואבים על שטחים ושאר מקומות שאנשים התגוררו בהם, במשך כל חייהם.

רשויות המפקיעות קרקע חייבות בפיצוי מלא עבור "מחוברים" כהגדרתם בחוק , אלו למעשה : מבנים, גידולים, מתקנים וכל דבר אחר המחובר דרך קבע לקרקע. כמו כן, הרשויות המפקיעות חייבות בפיצוי עבור הקרקע בניכוי חלק ממנה. החלק שאינו חייב בפיצוי בהפקעות לפי חוק הינו בגובה של עד 40% משטח הקרקע המופקעת. החלק שאינו חייב בפיצוי בהפקעות לפי פקודת הדרכים ומסילות הברזל הינו עד 25% משטח הקרקע שהופקעה.

לא תמיד הדבר אפשרי , אולם לעיתים ניתן להתמודד עם הפקעת קרקעות בכמה אופנים בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. המדינה היא אמנם גוף חזק מאוד- לאזרח הקטן לא קל להתמצא בסבכי הביורוקרטיה, אבל אם מנסים ופועלים נכון ניתן לקבל פיצויים מקסימליים ולעיתים אף לבטל את הפקעת הקרקע.

לפני שיוצאים לדרך, חשוב לדעת שלא בגין כל הפקעת קרקע זכאים לפיצויים, וגם קרקעות שבגינן מגיע פיצוי, לעיתים מתקבל רק חלק קטן בלבד מהשווי האמיתי של הקרקע. אם כן, בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר עבור הקרקע שלכם, מומלץ לפנות לשמאי מקרקעין המתמחה בתחום, כדאי לפעול נכון  כבר מהרגע הראשון.

שימו לב לפרט חשוב : עד לפני מספר שנים ניתן היה להגיש תביעות לפיצויים גם בתקופות מאוחרות יותר וגם לאחר שעבר זמן רב מרגע שהקרקע הופקעה. אך כיום ההגדרה לגבי התביעות האלה מבוססת יותר וניתן להגיש תביעה עד 7 שנים מהביצוע של הפקעת קרקעות.

כמו כן, במידה וישנו בית מגורים על הקרקע המיועדת להפקעה, הסיכויים שלכם כנראה יהיו טובים יותר, ובפרט אם אתם פיזית גרים שם. במקרים שכאלו, במידה ופעלתם מספיק מהר, ייתכן שתוכלו לקבל אישור לביטול הביצוע של ההפקעה בשטח שלכם. כמו כן, גם אם הוחלט שההפקעה בלתי נמנעת, כנראה שהפיצויים יהיו גדולים הרבה יותר מכיוון שהם יחולו גם על המבנים עצמם ולא רק על הקרקע.

א. המאירי ושות'  - שמאות מקרקעין הפחתת מס שבח | היטלי השבחה | מס רכישה | חישובי ארנונה.  בקרו אותנו באתר www.e-hameiri.co.il או צלצלו : 03-6243770




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב