דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים עומדות לשנות מהיסוד את מוסד הנישואים - אילו שינויים צפויים במוסד הזה בשנים הקרובות? 

מאת    [ 11/01/2013 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2676 פעמים ]

מהו הבסיס של מוסד הנישואים ומי מחזיק אותו?

 

מוסד הנישואים נמצא בקריסה. אבל הוא עדיין שורד בגלל סיבה מרכזית אחת: נשים עדיין רוצות להתחתן. מבט מעמיק על מוסד הנישואים מגלה תופעה פרדוקסלית אך מעניינת: מי שמחזיק את מוסד הנישואים מפני קריסה טוטאלית הן נשים, אך מי שמפרק את מוסד הנישואים ומפורר אותו מהשורש - הן גם נשים. 

 

ברוב המקרים, נשים זקוקות למוסד הנישואים דווקא בצעירותן. מוסד זה מעניק למרבית הנשים הצעירות או החלשות (שעוד לא צברו דבר בעצמן ועוד לא התפתחו מבחינה מקצועית וכלכלית בכוחות עצמן) הבטחה לעתיד ורוד - ביטחון כלכלי, תמיכה נפשית, ילדים, בית, משפחתיות והגנה. בהמשך הדרך, אותו מוסד נישואים בדיוק הופך עבור נשים בוגרות שכבר בנו את עצמן והתחזקו בכוחות עצמן למקום המגביל את צמיחתן האישית ואת הצורך שלהן בחופש אישי ובאהבה אמיתית. בשלב הזה הנשים הבוגרות והחזקות יוזמות בהמוניהן את פירוק מוסד הנישואין ואת החלפתו בחיים חופשיים, משוחררים, מהנים ואוהבים יותר.

 

 

 

הנשים שועטות קדימה - מה משמעות הדבר?

 

העולם עובר שינוי דרמטי. יותר ויותר נשים אינן חלשות כבעבר אלא עצמאיות ודעתניות. משמעות הדבר היא שבעשורים הקרובים נשים תהיינה פחות תלותיות, פחות נזקקות, פחות חלשות ופחות נתמכות על ידי גברים.

 

הפועל היוצא מזה, הוא שמוסד הנישואים ימשיך לגסוס ולהישחק, שנשים עצמאיות לא תזדקקנה להתחתן כדי להגשים עם חלומותיהן באמצעות גברים, ובעיקר - שנשים רבות ימצאו חלופות טובות בהרבה למוסד הנישואים הקפוא והשמרני.  

 

 

 

עצמאות נשים היא הגורם מספר אחד לגירושין - לא מפתיע

 

נשים הן אלה שמפרקות את מוסד הנישואים מהשורש. הן אלה שיוזמות גירושין (למעלה מ-90 אחוזים ממקרי הגירושין הן ביוזמת האישה ולא הגבר). הן אלה שאינן מוכנות להיכנע לתכתיבי המוסד המיושן הזה. הן אלה שבונות את עצמן בצורה עצמאית ולכן הן אלה שאינן מוכנות לשלם את המחירים הנפשיים והרגשיים שהאימהות שלהן היו מוכנות לשלם בדורות הקודמים רק כדי להמשיך ולהחזיק את הבעל בבית.

 

אישה שהיא תלותית בנפשה, נזקקת, "זוגית" מדי וחלשה מבחינת האופי שלה לא תפעל לפירוק הנישואים שלה. היא אינה יכולה להרשות לעצמה להיות לבד, כי היא יודעת שלבד יהיה לה מאוד קשה להסתדר נפשית, לשגשג, לחיות בנוחיות ולהשיג את כל הדברים שהיא רוצה לעצמה. לעומת זאת, הנשים החזקות, הדעתניות, העצמאיות והמפרנסות שמוכנות לקחת את הסיכון ולצאת לדרך עצמאית משל עצמן יפרקו את הנישואים שלהן בסופו של דבר כי הן הרבה פחות חוששות להיות לבד ולהסתדר בכוחות עצמן.

   

 

 

ככל שנשים תהיינה עצמאיות יותר - כך הצורך שלהן בנישואים ילך ויפחת

 

באופן כללי, הצורך של נשים במוסד הנישואים יילך ויפחת בעשורים הקרובים ככל שנשים תהיינה עצמאיות יותר וחזקות יותר מבחינה כלכלית פשוט משום שהעוצמה והעצמאות של נשים תפחית באופן דרמטי את הצורך שלהן בתמיכת הגברים, בפרנסת הבעלים, בכלכלת הזכרים.

 

ניתן להעריך שהמוטיבציה של נשים להתחתן תפחת ככל שהן תצלחנה מבחינה כלכלית, מסחרית, פיננסית ותעסוקתית. חוקי עבודה שיוויוניים, מוטיבציה של נשים להתפרנס לבד, חשיבה מסחרית של נשים וצבירת כוח כלכלי בידיים נשיות - כל אלה מסמנים את הדרך של נשות העתיד לעצמאות שהיא לא רק כלכלית אלא גם בעלת משמעויות זוגיות מרחיקות לכת.

 

 

וטיפ לסיום: ייתכן שבעתיד יהיה מקום גדול יותר לאהבה חופשית ואמיתית יותר בין נשים וגברים, ללא החשבונות וללא הציפיות המאפיינות מערכות יחסים תלותיות במסגרת מוסד הנישואים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב