דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדיברות לשוכר דירה 

מאת    [ 07/01/2013 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 4786 פעמים ]

עשרת הדיברות לשוכר

מצאתם דירה להשכרה, לפניכם עשרת הדיברות החשובות ביותר שיש לשים אליהם לב לפני חתימה על הסכם.

במאמרי זה אסקור בפניכם בקצרה את הסעיפים החשובים ביותר אשר עליכם לתת את הדעת, בהנחה שהחלטתם לוותר על שירותיו של עורך דין.

צריך להבין שאינטרס של כל בעל נכס הוא שוכרים טובים, אשר יישמרו לו על הבית ולא יהרסו וישחיתו אותו. אז כלל ראשון- עשו רושם טוב על בעל הדירה!


    • יש לסכם על מחיר- יש להבין ולציין בהסכם ממה המחיר מורכב. צריך להבין שישנם בעלי דירות אשר מחיר השכירות הינו עבור הדירה ותו לא, וישנם בעלי דירות אשר מגולם בתוך מחיר השכירות גם ארנונה, חשמל, מים, לעיתים אף כבלים. יש לוודא כי נושא המחיר ורכיביו רשומים בהסכם.
    • יש לסכם על מיטלטלין שנשארים בנכס ותיקונם- יש לציין בהסכם מהו המיטלטלין אשר נשארים בנכס כגון: מזגן, מקרר, דוד חשמלי, כיריים וכדומה, והכי חשוב לציין מה קורה במידה ואחד המיטלטלין יתקלקל- על מי חלה האחריות לתיקונו, ומה פרק הזמן שאותו צד מתחייב לתקנו. לדוגמא בתקופת החורף המזגן או דוד חשמל מתקלקל ובעל הנכס התחייב לתקנו- מצדו יכול לקרוא למתקן מזגנים ו/או דודים עוד שבוע, ואולם אתם לא יכולים להסתדר בלי מוצר חשמלי זה. נהוג כי במידה ונעשה שימוש סביר במיטלטלין המדובר - בעל הנכס יתקנו תוך זמן סביר שהוא 48 שעות מהמועד שבו יידעתם אותו על כך. יש להוסיף בהסכם כי במידה והמיטלטלין לא מתוקן תוך הזמן הזה- יש בידכם האופציה לקרוא לבעל מקצוע בעצמכם, לשלם את עלות התיקון, ובעל הנכס יחזיר לכם בהקדם את ההוצאות.
    • יש לסכם על מועד תום השכירות ואופצית הישארות בנכס לתקופה נוספת- חשוב לציין במידה וישנה אפשרות לאופציה, לכמה זמן האופציה- שנה, שנתיים. כמו כן יש לציין בהסכם מה אחוז העלאת דמי השכירות בשנת האופציה שכן אחרת תמצאו עצמכם בוויכוחים מול בעל הנכס על גובה העלאת דמי השכירות באופן לא פרופורציונלי לסכום שהנכם משלמים כעת. כמובן גם במידה ואין אופציה- יש לציין זאת.
    • יש לסכם על אופציית יציאה - שלכם- השוכרים קיימת אופציית יציאה בטרם מועד השכירות- סעיף זה חשוב במידה ובמהלך תקופת השכירות תראו לדוגמא כי חשבתם שתסתדרו בלי חניה בבניין ואתם מבזבזים זמן יקר בחיפוש חניה ברחוב, כי השכנים מלמעלה עושים רעש בלתי נסבל, כי הגינה הצמודה הופכת בלילה למקום בילוי וצעקות וישנן כמובן עוד אלף דוגמאות שכאלו.דרשו אופציית יציאה בטרם תום השכירות בהתראה נניח של 60 יום מראש ו/או מציאת דייר חלופי אשר מוסכם על שני הצדדים. כמובן שיש עוד אופציות דומות שתוכלו להסכים בינכם.
    • יש לסכם עם המשכיר על זמני ביקור בנכס- וזאת לאחר לאחר שתיאם מולכם מועד ואתם נמצאים בביתכם. היו מקרים כי משכירים נכנסו לנכסם המושכר כאשר השוכרים לא היו בבית, ודבר שכזה אסור שיקרה לא בהסכמתכם.
    • יש לסכם על מועדים להשכרת הנכס בתום תקופה- יש לסכם עם בעל הנכס כי בתום השכירות עליו יהיה לתאם מולכם קביעת מועדים מראש, וכי יעשה בהסכמתם, וכשאתם נמצאים בנכס. 
    • יש לסכם על ערבויות- זוהי בעקרון דרישה לגיטימית מצד בעל הנכס, ואולם, עליכם לדאוג לציין בסעיף בהסכם לעניין הערבויות כי בעל הנכס לא ישתמש בערבויות רק לאחר שנתן לכם התראה על כך, תוך שימוש הגון ובתום לב. וכמובן על החזרתם אליכם בתום התקופה.
    • יש לסכם על שיקים לביטחון- דרישה של בעל הנכס הינה להשאיר שיקים לביטחון לרשויות המים , חשמל והעירייה. עליכם לדאוג כי השיק יהיה כמובן למוטב בלבד, וכן עליכם לרשום לפקודת מי השיק. אפשרי מבחינתכם לדרוש גם למלא את הסכום- ואולם לא כל בעלי הדירות יסכימו לכך. לעולם אל תמסרו שיקים פתוחים.
    •  יש לסכם על מכירת הנכס- יש לציין בהסכם שבמידה ובעל הנכס יחליט למכור את נכסו- אתם נשארים עד תום שנת השכירות. קחו בחשבון כי ייתכן ובמצב של מכירת הנכס לא יתאפשר לממש את האופציה ואז יש אפשרות לקבל שיפויי כספי מבעל הנכס או מרוכש הנכס החדש.
    • שיפוץ בתקופת השכירות- עליכם לוודא כי אין בכוונת בעל הנכס להיכנס לתקופת שיפוץ בנכס ו/או בבניין (שיפוץ תמ"א 38 לדוגמא) בתקופת השכירות. בפסק דין חדש אשר מיום 23.12.12 , תא"מ 662-12-10 גנון נ' ענבר , נפסק לטובת התובע שהוא השוכר בדירה פיצויי כספי על סך 10,500 ש"ח שכן ביצע בעל הנכס שיפוץ בדירה תוך שלא הודיע לשוכר על שיפוץ תוך כדי תקופת השכירות.

הנני עורכת דין כ-7 שנים, ומשרדי מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן קטנות כגדולות, מכר ורכישת דירות ושטחי מסחר, הסכמי שכירות, ליווי וניהול משא ומתן חוזי ועסקי, ליווי יזמים ופרויקטים בכל הסוגיות המשפטיות הנוגעות לנכסי מקרקעין. כמו כן מתמחה ברכישה והשכרה של בניינים, דירות, בתים ומגרשים, וליווי קבוצות רכישה וקבוצת רוכשים, קרקעות חקלאיות וכן סוגיות שונות בתכנון ובניה.


משרדי מתמחה בייצוג לקוחות בכל הערכאות בבתי המשפט, וכן בדיני עבודה- כל הסוגיות שבין עובד ומעביד, וייצוג  בהוצאה לפועל ,ודיני אישיות.


המשרד הינו משרד איכותי אשר שם לנגד עיניו את הלקוח תוך מתן יחס אישי וישיר.


טלפון ליצירת קשר- 0526789676, 03-5605717




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב