דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמש עצות זהב לכתיבת ברכה לפי מנגינה 

מאת    [ 07/01/2013 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 3139 פעמים ]

ברכה היא תמיד דבר טוב ומקרב, היא מתנה שאנו נותנים לאנשים קרובים ויקרים לליבנו. יש ברכות כתובות שהאדם קורא אותן בעצמו, ויש ברכות שאנו מקריאים בזמן ארוע. אכן, ארוע הוא זמן שבו ברכתנו ראויה להדהד בפני כולם. ועם זאת יכול להיות שלא נרצה להקריא את הברכה היפה והמיוחדת שכתבנו, אלא דווקא לשיר אותה, אולי לשלב תנועות (כירואוגרפיה), אולי להרשים עם תלבושות מתאימות. אבל בכל מקרה - חשוב לנו שיראו אותנו ובטח ובטח שישמעו אותנו. יש כאלו שבוחרים להופיע ממש ברגע האמת, הופעה חיה, מול קהל, ויש כאלו שמעדיפים להקליט את הברכה מראש, מה שנקרא - מה שבטוח - בטוח.

לברכה עם מנגינה יתרונות רבים, היא יכולה לתת אפשרות ליותר מבן אדם אחד לברך, ונותנת הזדמנות לקהל כולו להשתתף ולהצטרף. (טיפ קטן שאינו קשור לכתיבה אלא לזמן הקראת / שירת הברכה - כדאי להציג את המילים על מסך, כדי שיהיו מובנות וברורות, ולתת אפשרות לקהל להצטרף בפזמון או בכלל.) ברכה עם מנגינה יכולה לבוא בחשבון בברכות ליום הולדת, ברכות לחתונה, ברכות לבר מצווה ועוד.

או. קי. השתכנעת שכדאי להשקיע ולהצמיד את המילים למנגינה, אז בתכל'ס, על מה חשוב לתת את הדעת כשכותבים מילים למנגינה קיימת, כשכותבים ברכות מושרות ?

הנה חמש עצות לכתיבת ברכה לפי מנגינה -
1. בחירת השיר - כדאי לבחור שיר מוכר וקליט. חשוב שהשיר יהיה עם שורות בינוניות עד ארוכות כדי שנוכל לספר דרכן כמה שיותר דברים ולא נאלץ להשאיר מידע רב על "רצפת העריכה".
יש לבחור שיר בעל מבנה פשוט, שיכול להכיל מילים קצרות, בינוניות וארוכות. חשוב שהמלודיה שלו תהיה ברורה. הרי בסופו של דבר - בין אם באולפן ובין ב"חי" - אנחנו צריכים לשיר אותו, וחשוב שיהיה לנו קל.
2. תוכן השיר - לא חשוב על מה השיר דיבר במקור, חשוב איזה תוכן אנחנו יוצקים לתוכו. מכיוון ששיר זהו דבר קצר, המתאר את הדברים בתמצות - נוצרת מגבלה טבעית לכמות המידע שנוכל לשלב בו, ולכן יש לבחור את עיקר הדברים.הדברים החשובים באמת.
3. הפזמון - מכיוון שהפזמון חוזר על עצמו הרי שנכתוב בו את המידע החשוב ביותר, כך שהמסר העיקרי יישמע שוב ושוב, ויהיה נחמד לחזור עליו.
4. הומור ופאנצ'ים - שיר מוכר הוא הזדמנות נהדרת להוסיף הומור, אפשר לסיים את הבית עם פאנץ' ומיד לגלוש לפזמון, או להחליט שדווקא הפזמון יכיל את החלק המבדח של הברכה, ויחזור בצורה משעשעת בכל פעם.
5. כלים טכניים - הדרך הבטוחה לכתוב את המילים היא כשהשיר מתנגן ברקע, בצורה זו נוכל לבדוק שהמשקלים תואמים ואין משיכת מילים או השהיות מיותרות. אם נקשיב לשיר שוב ושוב בעת כתיבת הברכה נוכל להיות צמודים למשקלים של השיר הקיים. בסופו של דבר המקור - הוא המדויק ביותר.

בתום כתיבת המילים, מומלץ לשיר את השיר מתחילתו ועד סופו ולשמוע איך הוא מתקבל.
המלצה נוספת היא : לבדוק את המילים במרחק של יום - יומיים מזמן הכתיבה, לעיתים בזמן הכתיבה אנו שבויים בתקינות השיר, בטוחים שהחרוזים נהדרים, לא שמים כל כך לב למשקלים. רק בעת בחינה מרוחקת נוכל לעלות על מילים חוזרות, משקלים לא נכונים ועוד.

לסיכום - ברכה עם מנגינה היא דרך נהדרת לברך בכל ארוע, היא מוסיפה חיים וכמובן הופכת להיות מיוחדת ומקורית בשילוב ההופעה עצמה (כן, כן, וגם הזיופים....)

בהצלחה !!

"מילים מהלב" - מאגר הברכות המיוחדות  לאירועים הגדולים ולרגעים הקטנים בחיים.  המאגר כולל מגוון ברכות ליום הולדת, איחולים לחגים, מלים לגיוס, טקסטים לשחרור, ברכות לחתונה ותשובה מבורכת ל... כל מה שיוצא מהלב ומחפש מלים מתאימות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב