דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין פסיכולוגיית אשמים לפסיכולוגיית מנצחים? 

מאת    [ 05/01/2013 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2832 פעמים ]

העולם נחלק לשניים

 

העולם נחלק לשני סוגי אנשים: אשמים ומנצחים. האשמים מחפשים תמיד אשמים ואילו המנצחים מחפשים את הניצחון. האשמים עסוקים ברגשות אשם, בפחד, בקונספירציה, במסכנות. המנצחים עסוקים בהצלחה.

 

האשמים חיים כל הזמן בתחושה של נרדפות. מישהו אשם - ויש למצוא אותו. מישהו לא בסדר וצריך להשקיע זמן בלזהות אותו ולתפוס אותו. המנצחים אינם מבזבזים זמן על חשדות, חיפושים, האשמות וביקורת - הם עסוקים רק בניצחון. 

 

 

 

פסיכולוגיית האשמים עובדת לשני כיוונים - החוצה ופנימה

 

אשמים הם אנשים שעסוקים באשמה. אשמה היא תכונה העובדת לשני כיוונים - היא עובדת פנימה והיא באה לידי ביטוי בצורה של רגשות אשם, תחושה בסיסית שמשהו לא בסדר בעצמי, חיפוש אחר פגמים והרגשה כללית ששום דבר אינו מספיק טוב.

 

אשמה היא תכונה שעובדת גם החוצה והיא באה לידי ביטוי כלפי אחרים בצורה של האשמות חריפות, חיפוש אחר אשמים חיצוניים, השקעת זמן ואנרגיה בזיהוי מקורות האשמה וידיעה "ברורה" מי דפק לנו את החיים ומי ביצע בנו פשעים.

 

 

 

פסיכולוגיית המנצחים היא פסיכולוגיה מפרגנת

 

פסיכולוגיית המנצחים שונה מאוד מזו של האשמים. היא אינה עוסקת בכלל בהאשמות, באשמים, בפחד, בציד מכשפות ובזיהוי "האשם" הגדול. היא עסוקה בדבר אחר לגמרי: באפשרות לנצח, בחיפוש דרכים לנצח, להתקדם, להינות, לחיות טוב.

 

המנצחים מפרגנים לעצמם, אך גם לסביבתם. הם מפרגנים כי כלי הניצחון המרכזי אינו אשמה אלא פרגון, עידוד, חיוביות ומתן אפשרות לכל להתקדם ולנצח ביחד.

   

 

 

אני בסדר - אתה בסדר - הכל בסדר

 

אשמים הם אנשים שמרגישים רע עם עצמם, מרגישים רע עם סביבתם, נוטים להאשים את הכל וליצור אווירה טרוריסטית ושלילית של אשמה, של פשע, של פאניקה ושל סבל.

 

מנצחים באים מגישה שונה בתכלית. אצל המנצחים אין אשמים, אין אשמה, אין פשעים ואין סבל. אצל המנצחים ישנה תפיסה של חיים טובים ולא של הסתכלות שיפוטית או מתקנת. המנצחים אינם רואים את עצמם כאשמים ולכן הם גם אינם רואים את סביבתם כאשמה בדבר. אצל המנצחים הכל בסדר וכולם בסדר, ומכאן אפשר רק לצמוח ולהתקדם.

 

 

וטיפ לסיום: כדי להיות מנצח אמיתי חייבים לוותר על מוסד האשמה, האשמים והביקורת. יש לעבור לממד נפשי ורגשי אחר לחלוטין, שבו הרוח החיובית והחזון המנצח מאפשרים לראות את כולם כבסדר גמור ואת העתיד בצורה אופטימית.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב