דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורבנות היא שיטה שקרית שמטרתה לנצח מתוך עמדת חולשה 

מאת    [ 05/01/2013 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2982 פעמים ]

מיהו הקורבן הקלאסי?

 

כולם רוצים שיהיה להם טוב בחיים. אבל יש אנשים שבוחרים להצליח באמצעות שקר הקורבנות. שקר הקורבנות הוא פשוט ובסיסי. באמצעות סיפור כיסוי האדם הופך את עצמו לבעל יתרון מוסרי וערכי בתחרות על החיים הטובים.

 

הקורבן הקלאסי אינו שונה במהותו מכל אדם אחר. רק הסיפור שלו שונה. אצל אדם רגיל יש שאיפה לחיים הטובים בצורה "ישרה". אצל הקורבן לעומת זאת, הסיפור קצת מפותל יותר. 

 

 

 

שימוש בסיפור כיסוי כדי להשיג כוח ושליטה

 

במקום לנסות ולצבור הצלחה, כוח, הנאה ודברים טובים בחיים בצורה של עמל, יצירתיות, השקעה ויוזמה הקורבן הוא אדם שמנסה להשיג את כל הדברים הללו באמצעות רחמים, קורבנות ויצירת מצג שקרי כאילו הוא מסכן ולכן מגיע לו.

 

קורבנות היא סיפור כיסוי שמטרתה האמיתית אינה להשיג צדק, שיוויון או הגינות אלא כוח,יתרון ושליטה. הטרגדיה היא, שכשאדם הופך את עצמו לקורבן ומאמין לסיפור שהוא בחר לספר - במשך הזמן הוא הופך לכזה.    

 

 

 

הסיפור השקרי הופך עם הזמן לאמת צרופה

 

כך יוצא, שקורבנות הופכים בסופו של דבר לקורבנות של עצמם. הם נוטים להיכנס כל כך חזק לדמות הקורבן ולהאמין כל כך בסיפור הקורבנות שלהם - שהם הופכים לאנשים מוגבלים מחשבתית, שהם מגבילים את היכולת שלהם לחיות טוב, שהם יוצרים סביבם תקרת זכוכית שאינה מאפשרת להם להיות כאחד האדם. 

 

כל האנשים עוברים במהלך חייהם רגעים רעים וקשים. אבל רק מי שבוחר להיות קורבן הופך את הרגעים הללו למוטיב מרכזי בחיים, מוטיב שיעצב לעד את אישיותם, השקפתם, פעולתם וכל עתידם.

   

 

 

לוותר על הסיפור השקרי ולהתחבר לדבר האמיתי

 

מי שמעוניין באמת ובתמים לחיות טוב, להיות חזק, להצליח וליצור - חייב לוותר תחילה על סיפור הקורבן השקרי שלו ולהתחבר לעצמו באמת בצורה ישירה וישרה.

 

רק ברגע שדמות הקורבן "חוסלה" והסיפור של הקורבנות נחשף כשקרי - ניתן להפוך לאדם גאה, חיובי, בטוח בעצמו ומצליח. אחרת, בכל פעם שההצלחה נמצאת מעבר לפינה הקורבן לא יאפשר לעצמו באמת להצליח - כי הוא חייב להצדיק את מהותו הקורבנית.

 

 

וטיפ לסיום: אל תבחרו לספר לעצמכם את סיפור הקורבן. התרחקו כמו מאש מהסיפור השקרי הזה, כי הוא לא יוביל אותכם לשום מקום חיובי בחיים. מי שבטוח שהוא מסכן, משכנע את כל העולם שהוא מסכן וחי לפי האמונה שהוא מסכן - בסוף יהפוך למסכן.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב